Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina ATX 28-70mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina ATX 28-70mm f2.8

    Kent iemand deze lens/ervaringen? Wordt te koop aangeboden, ik heb al gegoogled, maar kom volgens mij alleen reviews van latere versies ervan tegen. ('t is niet de PRO en/of SV versie). Hou zou deze lens presteren op mijn Nikon D70s?
    Nikon D70s, Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II, oriënterend op een snelle F2.8 medium range zoom
    http://www.ghostryder.nl

  • #2
    Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

    Voor 75 euro kan je niet sukkelen, of is het deze aanbieding niet op marktplaats?
    Het is geen slechte lens. Enige nadeel is dat die wat last heeft van CA (paarse randjes)
    Maar gebouwd als een tank (dus wel zwaar ivm tamron).
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

      Bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad die lens van marktplaats Lijkt mij ook dat je je voor die prijs er geen buil aan kunt vallen. Ik weet alleen dat sommige Tokina's geen al te snelle autofocus hebben. Heb zelf een keer een 80-200 getest op mijn D70s, en van bewegende objecten was geen enkele foto scherp. Vroeg mij af of deze lens daar ook last van zou kunnen hebben.
      Nikon D70s, Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II, oriënterend op een snelle F2.8 medium range zoom
      http://www.ghostryder.nl

      Comment


      • #4
        Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

        Zal toch niet trager zijn dan je tamron 18-200.

        Ik vond deze nog redelijk vlug maar die stond dan ook op een d200 wat toch wat verschil uitmaakt.

        Voor snelle sport heb je meer aan een af-s of hsm.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

          Even testen alvorens je ze koopt.

          Enkele jaren geleden werden Tokina lenzen nog wel eens omschreven als 'coca cola bottles with a metal barrel"
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

            @Ducaudi: oja, veel trager dan mijn Tamron. Met de Tamron heb ik eigenlijk nooit echt last van onscherpte door focusproblemen, bij de Tokina 80-200 was van de 'bewegende' foto's niet één scherp. Helaas op het ogenblik geen budget voor een mooie snelle lens met af-s of hsm, dus dacht ik ik begin maar eens met een mooie lichtsterke lens.

            @sugar: Tja, en van een aantal Tokinalenzen wordt dan weer gezegd dat ze qua optische kwaliteit niet onderdoen voor de veel duurdere zusjes van Nikon, dus dit soort algemeenheden zegt mij niet zo veel. Het gaat mij juist om dit specifieke type. Normaalgesproken zou ik inderdaad gaan testen, maar gezien de vraagprijs durf ik best een gokje te wagen, tenzij de lens bekend staat als slecht, want dan vind ik het weer zonde van het geld.
            Nikon D70s, Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II, oriënterend op een snelle F2.8 medium range zoom
            http://www.ghostryder.nl

            Comment


            • #7
              Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door zanegrey Bekijk bericht

              @sugar: Tja, en van een aantal Tokinalenzen wordt dan weer gezegd dat ze qua optische kwaliteit niet onderdoen voor de veel duurdere zusjes van Nikon, dus dit soort algemeenheden zegt mij niet zo veel. Het gaat mij juist om dit specifieke type. Normaalgesproken zou ik inderdaad gaan testen, maar gezien de vraagprijs durf ik best een gokje te wagen, tenzij de lens bekend staat als slecht, want dan vind ik het weer zonde van het geld.
              Tja, ik denk dat ik redelijk duidelijk was : het is één van de oudere Tokinalenzen en dus zo goed als zeker geen aanrader
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

                Heb jij deze nu gekocht?

                Het is inderdaad 1 van de oudere tokina lenzen maar sugar, Het is geen slechte lens. Heb jij deze al eens op je body gehad? Ik wel en het was veel beter dan de kitlenzen maar natuurlijk niet zo goed als de tamron 28-75 of nikon 28-70. Maar wat wil je voor 75 euro

                Scherpte vond ik goed (buiten de randen iets minder) de dof was zeeer goed, de bouw was schitterend. Maar zoals ik al zei vond ik alleen de CA een beetje storen.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  Heb jij deze nu gekocht?

                  Het is inderdaad 1 van de oudere tokina lenzen maar sugar, Het is geen slechte lens. Heb jij deze al eens op je body gehad? Ik wel en het was veel beter dan de kitlenzen maar natuurlijk niet zo goed als de tamron 28-75 of nikon 28-70. Maar wat wil je voor 75 euro

                  Scherpte vond ik goed (buiten de randen iets minder) de dof was zeeer goed, de bouw was schitterend. Maar zoals ik al zei vond ik alleen de CA een beetje storen.
                  Tja, ik ben van het principe dat ik dan eerder een lichtere lens zou nemen (zware lens met mindere beeldkwaliteit is een beetje zonde van het gesleur)
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    Tja, ik ben van het principe dat ik dan eerder een lichtere lens zou nemen (zware lens met mindere beeldkwaliteit is een beetje zonde van het gesleur)
                    Daar kan ik wel inkomen. Maar ik heb mij dan een tamron 17-50 f2.8 aangeschaft.
                    Zéér scherpe lens voor zijn prijs. Maar voor mij is deze dan te licht (te speels) Ligt voor mij niet zo ideaal in de hand. Daarom ben ik nu aan het sparen voor een nikon 28-70 of 24-70 f2.8

                    Dan ben ik zeker dat ik het beste in huis heb. Gelukkig heb ik geen van beide (tamron en tokina) nieuw gekocht anders zou dit zuur geld zijn. Je kan die altijd terug verkopen voor hetzelde bedrag. Daarom zou ik zeggen doen die tokina.

                    Maar als ik mij niet vergis staat die gereserveerd of is die voor jou gereserveerd zanegrey?
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

                      Nee, hij is niet voor mij gereserveerd, maar als die ander er toch vanaf ziet, ben ik wel geìnteresseerd. En zoals al gezegd, die discussie over dat er veel betere lenzen zijn vind ik op dit moment niet zo interessant, omdat ik er het budget niet voor heb. Dit leek mij gewoon een leuke lichtsterke lens voor weinig geld.
                      Nikon D70s, Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II, oriënterend op een snelle F2.8 medium range zoom
                      http://www.ghostryder.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tokina ATX 28-70mm f2.8

                        Ik heb hiervan de PRO versie en ben daar heeeeeeeel tevreden van.

                        Hans
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                        Comment

                        Working...
                        X