Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[IR] Stille waters (UPDATE)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [IR] Stille waters (UPDATE)

    Het weer was vandaag uitermate geschikt voor wat infrarood fotografie en na mijn materiaal bij elkaar gegrabbeld te hebben en in de wagen te hebben gegooid ben ik richting Rivierenhof gereden. Dit park is enorm bekend hier in de omgeving omwille van zijn variatie aan fauna en flora, alsook de prachtige waterlandschappen.
    Na een serie van zo'n 20 foto's van hetzelfde uitzicht is deze foto er als beste uit gekomen. Ik heb de foto omgezet naar zwart wit, de blauwe kanalen wat opgetrokken, de rode naar beneden, alsook de gele en de groene, een beetje extra contrast en voila, klaar is moi!



    Canon EOS 350D
    Belichting : 8 sec.
    Diafragma : f3.5
    ISO-100
    Hoya R72 infrarood filter

    Ik hoop dat het wat is?
    Last edited by Runaque; 24 oktober 2008, 13:51. Reden: Kleurenversie toegevoegd en verwijderd :P
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

  • #2
    Re: [IR] Stille waters

    Ik zou snel de horizon rechtzetten, want verder is het een prachtbeeld.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

    Comment


    • #3
      Re: [IR] Stille waters

      Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
      Ik zou snel de horizon rechtzetten, want verder is het een prachtbeeld.
      Horizon staat recht, ik heb een waterpas gebruikt gehad en bij de bewerking heb ik mij georiënteerd op het bouwwerk in het midden op de foto (daar aan de andere kant van de oever).
      Bedankt voor de positive reactie.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

      Comment


      • #4
        Re: [IR] Stille waters

        Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
        Ik zou snel de horizon rechtzetten, want verder is het een prachtbeeld.
        yep, mee eens.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: [IR] Stille waters

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          yep, mee eens.
          grt,bouk.
          Door de niet gelijklopende overs aan de overkant van het meer en de beplanting onderaan in beeld krijg je het idee dat de horizon scheef staat, maar niets is minder waar (zie mijn vorige post). Het bouwwerk in het midden aan de horizon staat kaarsrecht, ik weet dat het geen groot bouwwerk is, maar dat was een referentiepunt in mijn bewerking. Let tevens ook op de bomen aan het meer, ze staan (volgens de norm van moeder natuur) rechtop en niet scheef.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

          Comment


          • #6
            Re: [IR] Stille waters

            Geeft er erg speciaal effect. Weet nog niet goed of ik er zot van ben.
            Ondanks je argumenten komt de foto over alsof hij erg scheef staat. Misschien is het beter om hem gevoelsmatig recht te zetten.
            Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

            Comment


            • #7
              Re: [IR] Stille waters

              Ondanks je argumenten komt de foto over alsof hij erg scheef staat. Misschien is het beter om hem gevoelsmatig recht te zetten.
              akkoord, het moet niet steeds volgens de regeltjes of volgens de waterpas zijn. Bij foto's komt het er op neer hoe het er uit ZIET.

              Comment


              • #8
                Re: [IR] Stille waters

                Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                Ik heb de foto omgezet naar zwart wit, de blauwe kanalen wat opgetrokken, de rode naar beneden, alsook de gele en de groene, een beetje extra contrast en voila, klaar is moi!
                Een ding vergeten: de horizon toch rechter zetten, ook al lijkt het alleen maar scheef!
                Verder prima hoor

                Comment


                • #9
                  Re: [IR] Stille waters

                  Ik kon helaas niet eerder de foto "rechtrekken" omdat ik met de late stond, maar eens thuis was dit mijn eerste werk, op algemene vraag. Ik hoop dat ik jullie verwachting min of meer inlos. Ik heb de linkeroever gebruikt als horizon omdat deze het minst scheeft stond.
                  Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                  Website : http://runaque.deviantart.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: [IR] Stille waters

                    vind het al veel beter (mag nog een graadje meer naar links hellen... scrol maar eens deze pagina naar boven tot de rand van de bovenste balk).
                    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                    Comment


                    • #11
                      Re: [IR] Stille waters

                      Prachtige foto, ik blijf er naar kijken.
                      scheef ,recht, scheef, recht, wat maakt het uit als hij mooi is!

                      Comment


                      • #12
                        Re: [IR] Stille waters

                        Het al dan niet scheef staan, zou het geen optisch gezichtsbedrog zijn?

                        Verder een knappe plaat waarbij ik van iedere vierkante mm geniet en vooral van de hemel

                        Comment


                        • #13
                          Re: [IR] Stille waters

                          idd een bijzonder mooi en speciaal beeld.
                          Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                          Comment


                          • #14
                            Re: [IR] Stille waters

                            Ik vind het ook een supermooie plaat
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: [IR] Stille waters

                              Dank je wel voor de toffe reacties sinds mijn laatste post, doet me veel plezier moet ik zeggen.

                              Ik heb tevens een kleurenversie toegevoegd van de infrarood foto, dit keer geen extreme bewerking zoals de eerste.
                              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                              Website : http://runaque.deviantart.com/

                              Comment

                              Working...
                              X