Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spitsbergen, landschap 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spitsbergen, landschap 4

    Tijdens de fotoshoot van de noorse sternen kreeg ik ineens dit plaatje in het oog. Had het bijna gemist, zo intens was ik met de vogeltjes bezig!
    En gezien de positieve reacties op de vorige wil ik hem jullie niet weerhouden

    Het is het Noorderlicht.

    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

  • #2
    Re: Spitsbergen, landschap 4

    weer een mooie, heb je er ook onder zeil!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Spitsbergen, landschap 4

      Nee, helaas niet.
      Deze foto is van rond acht uur 's avonds. Ik denk dat er dan gegeten wordt met de gasten en dan is schuivend bestek eerder vervelend.

      De vorige is van rond 2 uur 's nachts tijdens de ijsberenwacht. Scheef slapen is ook al vervelend...
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

      Comment


      • #4
        Re: Spitsbergen, landschap 4

        Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
        Nee, helaas niet.
        Deze foto is van rond acht uur 's avonds. Ik denk dat er dan gegeten wordt met de gasten en dan is schuivend bestek eerder vervelend.

        De vorige is van rond 2 uur 's nachts tijdens de ijsberenwacht. Scheef slapen is ook al vervelend...
        eten met de slingerlatten op tafel en slapen in een hangmat, geen problemen hoor.
        maar ja die Zeeluitoeristen van tegenwoordig?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Spitsbergen, landschap 4

          IJdel als ik ben, had ik bij deze net iets meer reacties verwacht... ;-) vandaar de vraag: wat maakt voor jullie deze minder / minder boeiend dan landschap 3?
          Persoonlijk vind ik hier het zonlicht en de reflectie ervan best wel subtiel.
          Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

          Comment


          • #6
            Re: Spitsbergen, landschap 4

            ja de foto is goed van compo maar ik had meer verwacht van de spitsbergen, ze zijn een beetje te klaar en missen hun natuurlijke schoonheid

            Comment


            • #7
              Re: Spitsbergen, landschap 4

              Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
              IJdel als ik ben, had ik bij deze net iets meer reacties verwacht... ;-) vandaar de vraag: wat maakt voor jullie deze minder / minder boeiend dan landschap 3?
              Persoonlijk vind ik hier het zonlicht en de reflectie ervan best wel subtiel.
              De meeste reacties komen niet op de foto's maar op discussies eromheen.

              Je heb een mooie foto neergezet maar een echt 'wow' gevoel krijg ik er niet bij. Waarom weet ik niet.
              Ik ben er klaar mee.

              Comment


              • #8
                Re: Spitsbergen, landschap 4

                heerlijke plaat hoor.....

                Comment


                • #9
                  Re: Spitsbergen, landschap 4

                  prachtig plaatje
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spitsbergen, landschap 4

                    maar ik had meer verwacht van de spitsbergen, ze zijn een beetje te klaar en missen hun natuurlijke schoonheid
                    Ik weet niet wat je hiermee bedoelt (en jij ook niet denk ik). Als je al eens op Spitsbergen of elders in het hoge noorden / diepe zuiden bent geweest, dan zal je hebben moeten vaststellen dat de lucht en het licht daar bijzonder helder en klaar zijn. Het grootste deel van de tijd toch. Je kan het een beetje vergelijken met een winterse lucht van hier op een erg heldere dag.
                    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spitsbergen, landschap 4

                      Erg mooie foto! Ik hou van de compo, de zachte natuurlijke kleuren, de imposante bergen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spitsbergen, landschap 4

                        Mooie compo, en zeer speciaal licht !

                        Ik ben wel benieuwd naar de exifgegevens .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spitsbergen, landschap 4

                          Prachtige foto met een prima compositie, mooi licht en knappe details! Wat is het daar mooi. Knap gedaan!

                          Groetjes,
                          Ann

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spitsbergen, landschap 4

                            Ik ben wel benieuwd naar de exifgegevens .
                            Brandpuntsafstand: 400mm
                            Belichtingsstand: Diafragmavoorkeuze
                            Lichtmeetmethode: Meerveldsmeting
                            1/640 seconde(n) - F/9
                            Belichtingscorrectie: -0.7 LW
                            Iso 200

                            Bedankt voor het kijken en de commentaren.
                            Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spitsbergen, landschap 4

                              Knappe plaat!
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment

                              Working...
                              X