Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

    hallo,

    ik ben van plan om een EF-S 55-250 f/4-5.6 IS te kopen als uitbreiding op mijn kitlens ( EF-S 18-55mm IS)
    1) heeft er hier iemand ervaring met de 55-250mm van canon?
    2) ik heb misschien ook nog een tweedehands EF-80-200 die ik zou kunnen gebruiken ... of toch gaan voor de nieuwe?

    grtz
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

  • #2
    Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

    Oorspronkelijk geplaatst door Toranaga Bekijk bericht
    hallo,

    ik ben van plan om een EF-S 55-250 f/4-5.6 IS te kopen als uitbreiding op mijn kitlens ( EF-S 18-55mm IS)
    1) heeft er hier iemand ervaring met de 55-250mm van canon?
    2) ik heb misschien ook nog een tweedehands EF-80-200 die ik zou kunnen gebruiken ... of toch gaan voor de nieuwe?

    grtz
    Lees zeker Duindistels thread erop na. Ik heb 'm ook en ben er tevreden van. Conclusie: uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, al geef ik toe dat de 70-200 L beter is, maar da's een L-lens en een andere prijsklasse.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

      Ik heb een jaartje terug de Canon 70-200 F4L tweedehands gekocht en ben er zeer tevreden van. Dit is een zeer goede lens die tweedehands voor een +/- €450 gemakelijk te vinden is. De meeste zijn te koop door een overstap naar de meer lichtsterkere versie F2.8.
      CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

      Comment


      • #4
        Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

        Maar dan heb je waarschijnlijk geen IS... Wel?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

          Inderdaad geen IS, ik heb dan ook geen enkele lens met IS.
          Ik weet eigenlijk niet wat ik mis als ik al iets mIS?
          CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

          Comment


          • #6
            Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

            tja, L-lenzen liggen voorlopig buiten het bereik van mijn portefeuille en ook van mijn kunnen.
            Heb ondertussen al wel besloten dat ik een nieuwe lens ga kopen, die 80-200 gaat nogal traag voor AF ...
            de vraag is alleen nog of ik niet beter een lens zou kopen die de twee lenzen combineert, puur gemakkelijkheidshalve dan .. genre 28-200 ofzo

            any thoughts?
            canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

            Comment


            • #7
              Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

              Heb er zelf geen ervaring mee maar de 55-250mm krijgt goede kritieken. Kijk ook maar eens hier.

              Één ding weet ik 100% zeker. De kwaliteit van de 55-250mm ga je nooit halen met een 18-200mm o.i.d. Voor 't geld denk ik dat je weinig betere telelenzen kunt kopen. Al zou ik zelf als 'k jou was toch liever doorsparen en voor een (tweedehands) 70-200L gaan.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

                Als je de kitlens met IS hebt dan is aanvullen met de 55-250 veruit de beste optie, het ziet ernaar uit dat het ook beter is dan de 18-200 IS

                Comment


                • #9
                  Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Heb er zelf geen ervaring mee maar de 55-250mm krijgt goede kritieken. Kijk ook maar eens hier.

                  Één ding weet ik 100% zeker. De kwaliteit van de 55-250mm ga je nooit halen met een 18-200mm o.i.d. Voor 't geld denk ik dat je weinig betere telelenzen kunt kopen. Al zou ik zelf als 'k jou was toch liever doorsparen en voor een (tweedehands) 70-200L gaan.
                  waarop basseer je dit, zijn er dan al vergelijkende degelijke tests tussen deze 2, of weet je dit zo 100 % zeker ? Je doet precies of die 18 200 een onding is, zo slecht is ie ook weer niet.

                  op meer dan 20 m op 200 mm

                  Last edited by MDY; 22 oktober 2008, 18:38.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                    waarop basseer je dit, zijn er dan al vergelijkende degelijke tests tussen deze 2, of weet je dit zo 100 % zeker ? Je doet precies of die 18 200 een onding is, zo slecht is ie ook weer niet.

                    op meer dan 20 m op 200 mm

                    [
                    Heel slecht is ie zeker niet, maarrr:
                    Zelfs sterk verkleind valt de enorme randonscherpte op, ik geef toch de voorkeur aan wat geleijkmatiger scherpte, dat is meestal beter voor het plaatje....

                    Comment


                    • #11
                      Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                      waarop basseer je dit, zijn er dan al vergelijkende degelijke tests tussen deze 2, of weet je dit zo 100 % zeker ? Je doet precies of die 18 200 een onding is, zo slecht is ie ook weer niet.
                      ]
                      Lees hier de test van de 18-200mm van photozone.de en hier de test van de 55-250mm...

                      Nu weet ik dat dit beeld wel iets vertekend is, de 55-250 is getest op een 350D (8 mp) en de 18-200mm is getest op een 50D (15 mp). Toch, als ik de test zo bekijk en het verdict lees, weet ik wel genoeg

                      Trouwens, vergelijk dan ook nog eens de 18-200mm met de 18-55mm die TS nu heeft. Dan blijkt wel dat de superzoom ook niet kan tippen aan de kitlens, niet alleen qua scherpte maar ook qua vignettering, en barrel distortion op 18mm....

                      Okee, onbruikbaar zal de 18-200mm niet zijn maar ik zou TS geen lens aanraden die duidelijk minder goed presteert dan de lens die hij nu heeft + een goedkopere alternatief die eveneens beter presteert dan de superzoom. (250,- vs 470,-)
                      Last edited by MarkEL; 22 oktober 2008, 19:50.
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Lees hier de test van de 18-200mm van photozone.de en hier de test van de 55-250mm...

                        Nu weet ik dat dit beeld wel iets vertekend is, de 55-250 is getest op een 350D (8 mp) en de 18-200mm is getest op een 50D (15 mp). Toch, als ik de test zo bekijk en het verdict lees, weet ik wel genoeg

                        Trouwens, vergelijk dan ook nog eens de 18-200mm met de 18-55mm die TS nu heeft. Dan blijkt wel dat de superzoom ook niet kan tippen aan de kitlens, niet alleen qua scherpte maar ook qua vignettering, en barrel distortion op 18mm....

                        Okee, onbruikbaar zal de 18-200mm niet zijn maar ik zou TS geen lens aanraden die duidelijk minder goed presteert dan de lens die hij nu heeft + een goedkopere alternatief die eveneens beter presteert dan de superzoom. (250,- vs 470,-)
                        Nee, nee, ik wil de TS de 18 - 200 helemaal niet aanraden, dat doe ik ook niet, jij haalde ze aan "out of the bleu" in vergelijk met de 55 - 250. En daar reageerde ik op. Inderdaad ze komt niet zo goed uit de tests, maar het is helemaal geen slechte wandellens. Je kan wat foto's zien op de link hieronder. Of ik ze ga houden weet ik nog niet.

                        Terug on topic zou ik de TS eerder een 70 - 200 aanraden de 4 of 2,8 IS of niet, vroeg of laat komen de meeste canon gebruikers na wat omzwervingen hier toch terecht. En eenmaal de deze geproeft wil je toch niets anders.

                        Morgenvroeg vertrek ik naar Rome voor een paar dagen , ik neem de 18 - 200 mee voor mijn "persoonlijk" finale verdikt ivm dedeze.
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          Nee, nee, ik wil de TS de 18 - 200 helemaal niet aanraden, dat doe ik ook niet, jij haalde ze aan "out of the bleu" in vergelijk met de 55 - 250. En daar reageerde ik op. Inderdaad ze komt niet zo goed uit de tests, maar het is helemaal geen slechte wandellens. Je kan wat foto's zien op de link hieronder. Of ik ze ga houden weet ik nog niet.
                          Nou ja, 't was niet geheel "out of the bleu". TS opperde een 28-200mm. Wat natuurlijk helemaal niet opschiet op een cropcamera. Ik bedoel, als je slechts gebruik zou willen maken van één lens, dan zou je mijns inziens toch in ieder geval één moeten gebruiken met een groothoek voor een cropcamera... 18mm dus. Anders zou je alsnog een groothoeklens erbij moeten hebben en dan schiet het idee van één lens zijn doel wel voorbij

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          Terug on topic zou ik de TS eerder een 70 - 200 aanraden de 4 of 2,8 IS of niet, vroeg of laat komen de meeste canon gebruikers na wat omzwervingen hier toch terecht. En eenmaal de deze geproeft wil je toch niets anders.
                          Is helemaal waar. Maar een 70-200 is natuurlijk wel van een heel andere prijsklasse en is niet voor ieders budget weggelegd. Maar als TS zich zo één zou kunnen permiteren, dan zou ik ook zeker niets anders aanraden.

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          Morgenvroeg vertrek ik naar Rome voor een paar dagen , ik neem de 18 - 200 mee voor mijn "persoonlijk" finale verdikt ivm dedeze.
                          De resultaten zullen mij benieuwen. (ik hoop tenminste dat je er wel een aantal zult plaatsen op dit forum als je terug bent?) Maar eerlijk gezegd vrees ik ervoor dat het voor jou een tegenvaller zal worden, gezien het glaswerk wat je normaal gebruikt. Maar in ieder geval, veel plezier gewenst in Rome!
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: uitbreiding op canon efs 18-55mm IS

                            danku allemaal voor de reacties !
                            na alles op een rijtje gezet te hebben ben ik me net de EF-s 55-250mm IS gaan bestellen.
                            Woensdag heb ik ze en binnen 2 weken trek ik voor 3 weken naar Maleisie, ik hoop daarna mooie foto's hier te kunnen posten !
                            canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

                            Comment

                            Working...
                            X