Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

    Na heel wat opzoekwerk en lang twijfelen heb ik mij een 2x extender van Canon aangeschaft. Het is de bedoeling om deze af en toe te gebruiken als het echt niet anders kan. ( ik gebruik meestal de 1.4 en die werkt perfect )
    Maar aangezien ik de 2x enkel voor vogelfotografie wil gebruiken zou de AF wel moeten werken.
    Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat indien je 3 contactjes afplakt de Auto-focus normaal blijft werken. Zo gezegd zo gedaan , maar wat blijkt, de lens blijft hunten en scherp stellen is bijgevolg onmogelijk.

    Is er iemand die een gouden tip heeft ??
    Welke camera body's van Canon supporteren wel de 2x zonder problemen ?

    Gebruikte combinatie : Canon 40D + Canon 500mm F4 + Canon extender 2x


    Groeten,

    Rudy

    www.vogelsvanbelgie.be
    Last edited by vvb; 22 oktober 2008, 11:15.
    Mvg,
    Rudy
    www.vogelsvanbelgie.be

  • #2
    Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

    Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
    Gebruikte combinatie : Canon 40D + Canon 500mm F4 + Canon extender 2x
    ...................................... 1600mm - F/8

    Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
    Is er iemand die een gouden tip heeft ??
    Ja ik. Doe het niet..............
    Maar misschien manueel en lifeview of een laptopje ernaast en op afstand.

    Comment


    • #3
      Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

      Ik ken een gouden tip , een 1D body aanschaffen . Mijn 500 focust perfect in combinatie met een 2X extender op m’n 1Dmk3 weliswaar enkel op het centrale focuspunt. Kontakten afplakken zijn allemaal lapmiddels mijn inziens, je hebt al veel licht nodig om de AF wat betrouwbaar te maken.
      Ik ben trouwens heel erg tevreden van de optische prestaties van deze lens in combinatie met 2x extender, hier is deze ook al eens besproken : http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ol-230582.html
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

        Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
        Na heel wat opzoekwerk en lang twijfelen heb ik mij een 2x extender van Canon aangeschaft. Het is de bedoeling om deze af en toe te gebruiken als het echt niet anders kan. ( ik gebruik meestal de 1.4 en die werkt perfect )
        Maar aangezien ik de 2x enkel voor vogelfotografie wil gebruiken zou de AF wel moeten werken.
        Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat indien je 3 contactjes afplakt de Auto-focus normaal blijft werken. Zo gezegd zo gedaan , maar wat blijkt, de lens blijft hunten en scherp stellen is bijgevolg onmogelijk.

        Is er iemand die een gouden tip heeft ??
        Welke camera body's van Canon supporteren wel de 2x zonder problemen ?

        Gebruikte combinatie : Canon 40D + Canon 500mm F4 + Canon extender 2x


        Groeten,

        Rudy

        www.vogelsvanbelgie.be
        Ik heb het geprobeert, 400 5.6L met 1.4 afgeplakt. komt op zelfde neer dan jou kombinatie.
        Op de 5D geen enkel probleem, op de 50D hunten en nog eens hunten.
        1D is dé oplossing uiteraard....

        Comment


        • #5
          Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

          Ja een andere camera is ook een oplossing. Maar verlies je wel de cropfactor. Dan zou ik bij de 40D blijven met een 500mm en 1.4 extender.

          Comment


          • #6
            Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Ja een andere camera is ook een oplossing. Maar verlies je wel de cropfactor. Dan zou ik bij de 40D blijven met een 500mm en 1.4 extender.

            Het is wel zo dat als ik m’n beeld van een 1DIII crop naar 1.6 crop dat het dan nog beter blijft dan dat die uit de 40D komt gerold. Als je echt wil die 2x extender gebruiken en je moet manueel focussen met een zoeker van een 40D dan wens ik je veel sucses…
            Een tweedehands mkII kan misschien ook een oplossing zijn voor de TS , misschien niet meer zo recent als een 40D maar o zo veel beter / leuker om mee te werken !
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Het is wel zo dat als ik m’n beeld van een 1DIII crop naar 1.6 crop dat het dan nog beter blijft dan dat die uit de 40D komt gerold. Als je echt wil die 2x extender gebruiken en je moet manueel focussen met een zoeker van een 40D dan wens ik je veel sucses…
              Een tweedehands mkII kan misschien ook een oplossing zijn voor de TS , misschien niet meer zo recent als een 40D maar o zo veel beter / leuker om mee te werken !
              Om eerlijk te zijn vind ik 1000mm wel gigantisch veel.
              Op een full-frame kan je inderdaad wel croppen. En dat kan een oplossing bieden voor de TS.
              De zoeker van de 40D is toch niet zo slecht ? Maar misschien niet bruikbaar op zo'n lang telebereik dan ?

              Comment


              • #8
                Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Om eerlijk te zijn vind ik 1000mm wel gigantisch veel.
                Op een full-frame kan je inderdaad wel croppen. En dat kan een oplossing bieden voor de TS.
                De zoeker van de 40D is toch niet zo slecht ? Maar misschien niet bruikbaar op zo'n lang telebereik dan ?

                Gigantisch veel, maar best te doen hoor :



                ijsvogel zijn, mag het ook eens een westfluut zijn :D ? Deze zit al weken aan de tuinvijver van mn ouders, hij vreet zich vol met het masaal aanwezige broed van goudvissen en goudwindes :clown:. Gisteren eens een takje geplaatst aan de overkant, schuilzeiltje en na 5 minuten stond ie er op :p Alles met 500+1.4x of 2x ,


                De zoeker van de 40D is mijns inziens alles behalve goed, tenminste als je vergelijkt met een 5D of 1D body…
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Gigantisch veel, maar best te doen hoor :



                  ijsvogel zijn, mag het ook eens een westfluut zijn :D ? Deze zit al weken aan de tuinvijver van mn ouders, hij vreet zich vol met het masaal aanwezige broed van goudvissen en goudwindes :clown:. Gisteren eens een takje geplaatst aan de overkant, schuilzeiltje en na 5 minuten stond ie er op :p Alles met 500+1.4x of 2x ,


                  De zoeker van de 40D is mijns inziens alles behalve goed, tenminste als je vergelijkt met een 5D of 1D body…
                  Ja, wat kan ik hier op zeggen..Mooi die ijsvogels. Vraagt wel wat handeling op ze op beeld te schieten. Maar best te doen dus.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

                    een extra dure body aanschaffen is blijkbaar de oplossing
                    Heeft er iemand een geldboompje voor mij?

                    ik had nog zo gehoopt op een goedkopere oplossing.


                    Rudy
                    Mvg,
                    Rudy
                    www.vogelsvanbelgie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Combinatie 40D +500mm F4+extender 2x blijft hunten

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Het is wel zo dat als ik m’n beeld van een 1DIII crop naar 1.6 crop dat het dan nog beter blijft dan dat die uit de 40D komt gerold.
                      Een tweedehands mkII kan misschien ook een oplossing zijn voor de TS , misschien niet meer zo recent als een 40D maar o zo veel beter / leuker om mee te werken !

                      volledig mee eens
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                      Comment

                      Working...
                      X