Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje

    ik werk met een analoge camera
    als ik dus doorspoel om een nieuwe foto te trekken, moet dat ijzeren ding links meedraaien
    ik heb al een paar foto's getrokken en het draaide altijd niet, maar nu plots niet meer
    dit wil waarschijnlijk zeggen dat mijn filmrolletje is losgekomen ofzo
    wat moet ik nu doen?
    sorry voor de onduidelijke verwoording maar ik weet de benamingen niet...

  • #2
    Re: vraagje

    Voor alle zekerheid het toestel laten openmaken door een fotograaf (in z'n donkere kamer).
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: vraagje

      oké bedankt voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door catherine Bekijk bericht
        ik werk met een analoge camera
        als ik dus doorspoel om een nieuwe foto te trekken, moet dat ijzeren ding links meedraaien
        ik heb al een paar foto's getrokken en het draaide altijd niet, maar nu plots niet meer
        dit wil waarschijnlijk zeggen dat mijn filmrolletje is losgekomen ofzo
        wat moet ik nu doen?
        sorry voor de onduidelijke verwoording maar ik weet de benamingen niet...
        De oorzaak zal zijn dat het tandwieltje dat voor het filmtransport zorgt iets te brutaal de perforaties ( gaatjes links en rechts van de film ) heet stuk gemaakt waardoor de film niet meer doorgedraaid worden.

        Als je nog veel analoog werkt zou het de moeite lonen om een WISSELZAK aan te schaffen. Dit is een dubbelwandige zwarte zak waarin je uw toestel kunt manipuleren ( in dit geval de film losmaken ) zoals een fotograaf dat in zijn donkere kamer zou doen.

        Mogelijks heb je te snel, te brutaal doorgespoeld ???

        Comment


        • #5
          Re: vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
          De oorzaak zal zijn dat het tandwieltje dat voor het filmtransport zorgt iets te brutaal de perforaties ( gaatjes links en rechts van de film ) heet stuk gemaakt waardoor de film niet meer doorgedraaid worden.

          Als je nog veel analoog werkt zou het de moeite lonen om een WISSELZAK aan te schaffen. Dit is een dubbelwandige zwarte zak waarin je uw toestel kunt manipuleren ( in dit geval de film losmaken ) zoals een fotograaf dat in zijn donkere kamer zou doen.

          Mogelijks heb je te snel, te brutaal doorgespoeld ???
          dit zou wel kunnen
          maar mag ik zelf in een donkere kamer mijn fototoestel opendoen, de perforatiegaatjes weer goed op het tandwiel steken en dan weer verder fotograferen?

          Comment


          • #6
            Re: vraagje

            Het zou ook kunnen dat de film aan 't eind gebroken is. Dan krijg je die onmogelijk terug in het doosje gewurmd; laat staan in het donker.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: vraagje

              ok, ik zal er dus maar beter afblijven
              maar de foto's die ik al getrokken heb (ong 25) gaan toch niet verloren he??

              Comment


              • #8
                Re: vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door catherine Bekijk bericht
                ok, ik zal er dus maar beter afblijven
                maar de foto's die ik al getrokken heb (ong 25) gaan toch niet verloren he??
                De fotograaf heeft speciale houdertjes die hij kan open doen. Misschien is het mogelijk om daarmee het niet belichte deel van de film alsnog te gebruiken.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door catherine Bekijk bericht
                  ok, ik zal er dus maar beter afblijven
                  maar de foto's die ik al getrokken heb (ong 25) gaan toch niet verloren he??
                  Zolang het toestel dichtblijft is er niets aan de hand
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje

                    als je een beetje handig bent, zijn die 25 opnamen zeker niet verloren.
                    Camera in de doka open doen, film eruit prutsen, niets forceren of verplooien. De ontwikkeltank in en ontwikkelen maar. Probleem opgelost.

                    Comment

                    Working...
                    X