Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor beginner bij rallysport?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor beginner bij rallysport?

    Hallo,

    Ben sinds enige tijd gebeten door de microbe van de fotografie. Heb me als absolute beginner vorig jaar een Nikon D40 kit DX 18-55mm aangkocht, heb me al heel wat mee kunnen uitleven maar weet natuurlijk ook wel dat dit een basis is he...

    Gezien rallysport een grote passie van mij is zou ik uiteraard ook daarvan zoveel mogelijk de combi willen maken met de fotografie. Welke lens zou ik me als beginner kunnen aanschaffen om toch al een redelijk resultaat te kunnen bekomen. Uiteraard ben ik op zoek naar goeie verhouding prijs/kwaliteit...

    Iemand tips/advies?

    Alvast bedankt!

    Beem

  • #2
    Re: Welke lens voor beginner bij rallysport?

    In optiek is een goede verhouding Prijs-Kwaliteit zelden te vinden.
    Goede of Steengoede optiek kost gewoon veel geld.
    Maar het is het waard , want de lens maakt het beeld.
    Reken op een kleine 2000 Euro voor een lens, dan zal je der wel komen.
    mijn advies is iets in de aard van 70-200mm met een opening van f2.8 over het ganse bereik, is de beste all round zoomlens voor sport, optredens, portet ,enz ...

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor beginner bij rallysport?

      sigma 70-200 2.8 is ongeveer de helft goedkoper dan de nikkor versie . met snelle HSM, goed scherp welliswaar geen VR maar bij sport heb je toch die vr niet nodig. VR heeft wel speciale stand voor panning maar ik stel het toch steeds vr uit
      een beetje zoeken en je vindt er wel eentje rond de 500 €
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor beginner bij rallysport?

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        sigma 70-200 2.8 is ongeveer de helft goedkoper dan de nikkor versie . met snelle HSM, goed scherp welliswaar geen VR maar bij sport heb je toch die vr niet nodig. VR heeft wel speciale stand voor panning maar ik stel het toch steeds vr uit
        een beetje zoeken en je vindt er wel eentje rond de 500 €
        Voor sporten als autosport, wielersport,.. kan panning inderdaad wel nuttig zijn.
        De Sigma versie is wel niet altijd scherp op 2.8.
        Misschien bijmelden dat de €500 voor tweedehands is.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor beginner bij rallysport?

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Voor sporten als autosport, wielersport,.. kan panning inderdaad wel nuttig zijn.
          De Sigma versie is wel niet altijd scherp op 2.8.
          Misschien bijmelden dat de €500 voor tweedehands is.
          en voor minder dan 700€ vind je die nieuw
          dat is wel een pak goedkoper dan de nikon 70-200 2.8 versie
          ok die heeft beeldstabilisatie maar dat is voor mij geen 1000€ waard
          de nikon lens is ook geen 2xmaal zo scherp als de sigma lens ,idem voor de autofocus
          nikon heeft er niet goed aan gedaan om de 80-200AF-S uit productie te nemen
          dat was prijs/kwaliteit een dijk van een lens
          tweedhands vind ik die prijs ervan enorm overroepen en veel te duur (rond de 1000€ voor een lens die nieuw 1300€ heeft gekost)
          ik betaal nooit een lens meer dan 60% véan de nieuwwaarde anders kan men beter iets doorsparen en een nieuwe kopen (waarop je 2jaar garantie hebt)

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor beginner bij rallysport?

            Mijn ervaring met rallys:
            2.8 lens heb je niet nodig, vaak heb je een langere sluitertijd nodig om 'de snelheid' in de foto's te houden. diafragma gooi je dan dicht zodat je toch tussen de 4 en 8 komt.
            Een 70-200 zou ik ook niet echt aanraden, als je een bocht staat ben je blij dat je (omgerekend) met 24mm kan werken. Ik moet toegeven dat ik mijn teletoeter ook gebruikte, maar in verhouding had ik meer aan een groothoek.
            Snelle focus is vond ik erg belangrijk bij de rally.

            Succes
            Martijn

            VB van groothoek
            www.pazfoto.nl

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor beginner bij rallysport?

              ik gebruik voor de rally een canon 100-400is usm .want je staat er niet meer met je camera tegen veilige zones zijn er ook nog .daarom deze gr benn

              Comment

              Working...
              X