Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hobbyfotografie: 200 of 300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hobbyfotografie: 200 of 300mm

    Ongeveer een jaar geleden kocht ik een Nikon D40 met kitlens. Van de camera ben ik heel tevreden, want hij past perfect bij mij. Iets geavanceerder dan een 'gewone compactcamera', zonder de allures van een professioneel toestel.

    Nu is, vind ik, de tijd te komen om eens uit te zien naar een zoomlens voor de D40. Ik heb al veel gelezen over de verschillende mogelijkheden voor D40, want er zijn een aantal beperkingen door het ontbreken van een autofocusmotor. Ik heb een aantal lenzen gevonden, die ik wel weet te smaken. Nu heb ik nog één vraagje:

    Ik ben een hobbyfotograaf; ik neem foto's op vakantie, op (familie)feestjes, en ik neem de camera wel eens mee 'voor mocht ik iets moois tegenkomen'. Moet ik gaan voor een 300mm lens, om echt dicht te kunnen gaan, of volstaat 200mm al? Ik neem graag close-ups van mensen, en af en toe eens van gebouwen.

    Alvast bedankt voor het advies!
    www.mathiasdhondt.be

  • #2
    Re: Hobbyfotografie: 200 of 300mm

    Ik denk dat je met een 200mm ook al aardig dichtbij kunt komen als het niet voor vogeltjes zal gebruikt worden.

    Denk dat je met een sigma 70-200 f2.8 goed zit of met de nikon 70-300VR
    Deze zijn mooie en zeer goede prijs/kwaliteitlenzen.

    Duurder heb je natuurlijk de nikon 70-200 f2.8 VR

    en goedkoper de nikon 55-200 VR

    Moest ik kiezen zou ik voor een 70-200 f2.8 gaan en heb je nog te kort aan mm's kan je altijd een 1.4 of 1.7 extender gebruiken.

    Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Hobbyfotografie: 200 of 300mm

      Ik denk dat het gewicht een groter verschil maakt dan hoeveel tele je juist wil.