Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gat in de markt voor f2.8 28-105 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gat in de markt voor f2.8 28-105 ?

    Ik zoek een lichtsterke lens met bereik 28-105 f2.8, maar kan die nergens vinden bij de nieuwe producten die op de markt komen voor Nikon.
    Sigma heeft de 50-150 f2.8 en Tokina doet het met 50-135 f2.8.
    Nogthans lijkt me dit een heel interessant bereik voor bvb portretfotografie.

    Eergisteren heb ik nog een oude tamron 35-105 getest en die was helemaal niet scherp tot f5.6. Hoe komt het dat fabrikanten dit bereik laten links liggen?
    Lenzen wisselen tijdens bvb trouwreportage of werken met 2 bodies is niet altijd handig of betaalbaar.
    Heeft iemand advies? Wat zal de markt nog brengen voor FF toestellen? Is dit bereik niet uit het oog verloren?

    greetz,
    kris

  • #2
    Re: gat in de markt voor f2.8 28-105 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Ecologic Bekijk bericht
    Ik zoek een lichtsterke lens met bereik 28-105 f2.8, maar kan die nergens vinden bij de nieuwe producten die op de markt komen voor Nikon.
    Sigma heeft de 50-150 f2.8 en Tokina doet het met 50-135 f2.8.
    Nogthans lijkt me dit een heel interessant bereik voor bvb portretfotografie.

    Eergisteren heb ik nog een oude tamron 35-105 getest en die was helemaal niet scherp tot f5.6. Hoe komt het dat fabrikanten dit bereik laten links liggen?
    Lenzen wisselen tijdens bvb trouwreportage of werken met 2 bodies is niet altijd handig of betaalbaar.
    Heeft iemand advies? Wat zal de markt nog brengen voor FF toestellen? Is dit bereik niet uit het oog verloren?

    greetz,
    kris
    heb je dan niet genoeg aan een 28-75 f2.8 (zoals de tamron)
    die extra 20mm gaan het heus niet doen, en hoe meer zoom je wil, hoe minder kwaliteit...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: gat in de markt voor f2.8 28-105 ?

      In sommige omstandigheden is 75mm net te kort. Heb een tamron 28-75 gebruikt op een trouw, maar als je achter zo'n zuil staat te fotograferen kom je net iets tekort.
      Die pastoors willen niet dat je hen voor de voeten loopt zie je

      Comment


      • #4
        Re: gat in de markt voor f2.8 28-105 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Ecologic Bekijk bericht
        I Is dit bereik niet uit het oog verloren?
        1) Optisch is dit een bereik dat op f2.8 niet zo evident, een lens op tele en breedhoek op hoog niveau vervaardigen is niet zo gemakkelijk;
        2) deze lens zou een vrij groot beest moeten zijn als je al kijkt hoe de 28-70/2.8 er al uitziet qua omvang en gewicht;
        3) ik denk ook aan een niet meer zo democratische prijs...
        Last edited by Leopard; 18 oktober 2008, 16:11.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: gat in de markt voor f2.8 28-105 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Ecologic Bekijk bericht
          Ik zoek een lichtsterke lens met bereik 28-105 f2.8, maar kan die nergens vinden bij de nieuwe producten die op de markt komen voor Nikon.
          Hoe komt het dat fabrikanten dit bereik laten links liggen?

          Heeft iemand advies? Wat zal de markt nog brengen voor FF toestellen? Is dit bereik niet uit het oog verloren?

          greetz,
          kris
          Een dergelijke lens is te maken maar wordt veel te duur om redelijke verkoopaantallen te halen, om maar te zwijgen over omvang en gewicht.

          Meer is het niet.

          Comment

          Working...
          X