Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM? of EF 70-200mm f/4L USM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM? of EF 70-200mm f/4L USM?

    Graag uw meningen.Zelf ben ik beginneling met Canon EOS 400D+standaardlens.Ik had graag een betere lens gekocht ,ene waar ik goed mee kan inzoomen alleszins.
    Tijdensmijn eigen zoektocht (gebaseerd op kostprijs en prestaties) overweeg ik de keuze te maken tussen onderstaande lenzen :
    EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM en
    EF 70-200mm f/4L USM
    welke zouden,jullie mij aanbevelen en vooral waarom ???
    Misschien kunnen jullie enkel voor - en nadelen aantonen van deze lenzen?
    Voor wat betreft de 70-300, heb ik al gemerkt dat er toch enkele als tweedehands worden aangeboden ,en dan stel ik mij altijd de vraag : waarom zou iemand nu zo'n lens willen verkopen...misschien is er wel een gebrek aan? Enfin, alle hulp is welkom.
    Zo'n witte 70-200 "oogt" dan weer professioneler , dat wel...maar is zonder IS...
    en de 70-300 zoomt een stuk verder en heeft wel IS .
    Dank bij voorbaat.
    ericstockman@telenet.be
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

  • #2
    Re: Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM? of EF 70-200mm f/4L USM?

    Hangt er een beetje vanaf wat je eigelijk wil, kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs, daarom is voor mij de beste all round zoomlens een 70-200 F2.8 USM, tegenwoordig tweedehands te koop voor ongeveer 850 Euro. Ok je hebt dan wel geen IS, maar vergeet niet dat in de tijd van voor de IS er ook foto's gemaakt werden, en IS enkel helpt tegen camershake dus met een beweeglijk onderwerp heb je IS niet nodig; De huidige generatie van DSLR body's kan behoorlijke beelden maken op Hoge ISO dus daar kan je ook een stop winnen.
    En wat belangrijk is je hebt een f2.8 over het ganse bereik, dus op 200 mm heb je F2.8 en kwaliteit, plus in uw geval de cropfactor van 1.6, dat wil zeggen dat je dus al een redelijke tele hebt op 200 mm, en in geval dat dit nog niet voldoende is kan je voor 125 Euro tweedehands een Kenko Pro Extender 1.4 X kopen, die je weer wat winst geeft maar enkel als je ze nodig hebt, terwijl je met een 70-300 al heel snel aan F5.6 gaat zitten eindig je met de combinatie lens + extender nog altijd een stop hoger op F4.

    Met de 70 200 op je toestel kan je al heel veel aan qua omstandigheden je kan der perfect portet mee doen, maar je kan der ook sport zelfs indoor sport en optredens mee doen en dat is iets wat een goede lens vraagt.

    Zelf werk ik al jaren met deze lens en ze heeft me nog nooit teleurgesteld.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM? of EF 70-200mm f/4L USM?

      Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
      Voor wat betreft de 70-300, heb ik al gemerkt dat er toch enkele als tweedehands worden aangeboden ,en dan stel ik mij altijd de vraag : waarom zou iemand nu zo'n lens willen verkopen...misschien is er wel een gebrek aan?
      De beste auto's worden ook te koop gezet, soms wil men gewoon iets anders.
      Je keuze gaat tussen twee goeie lenzen, de ene tot 300 de andere niet, heb je 300 nodig ?Heb je IS nodig ? heb je 2.8 nodig ?
      Trouwens...hier staan al honderden berichten over hetzelfde onderwerp.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM? of EF 70-200mm f/4L USM?

        Dank voor je positief antwoord Digipics357 !

        Je omschrijft precies wat ik wou weteni
        Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

        Comment

        Working...
        X