Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voor sportreportage?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief voor sportreportage?

    Welk zoomobjectief past het best voor sportreportages (zoals voetbal en autosport), op een Canon EOS 450D of 50D. of ben ik beter met 2 objectieven.
    Mijn budjet ligt wel onder de 1000 euro.

  • #2
    Re: Welk objectief voor sportreportage?

    Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk bericht
    Welk zoomobjectief past het best voor sportreportages (zoals voetbal en autosport), op een Canon EOS 450D of 50D. of ben ik beter met 2 objectieven.
    Mijn budjet ligt wel onder de 1000 euro.
    70-200 f2.8 zonder IS heb je al voor die prijs, en daar kom je heel ver mee!

    Al is IS wel handig... misschien nog wat sparen? Als je wat geld wilt overhouden voor een andere lens kan je naar een 70-200 1/f4 bekijken, een stuk goedkoper, lichter, en zo lang er genoeg licht is een pracht van een lens!
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief voor sportreportage?

      Eigenlijk kun je met iedere 70-200 of langere lens sportreportages maken. Snelle AF is wel noodzakelijk of je moet het "spel" goed kunnen voorspellen, want in dat geval kun je soms van te voren scherpstellen; pre-focussen.
      Bij een budget rond de 1000 euro zou je kunen zoeken naar (tweedehandse) 70-200 (2.8) of 100-400L.
      Ook Sigma maakt enkele goed bruikbare lenzen; de 70-200, 100-300.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectief voor sportreportage?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        of 100-400L.
        Voor autosport lijkt deze wel ideaal ja, beeldstabilisatie voor panningshots is aanwezig. Wel niet zo lichtgevoelig, maar als je het op een zonnige dag vanuit de tribunes moet doen is het extra bereik wel handig...

        Of je hier voor indoor-sport ver mee komt lijkt me echter minder waarschijnlijk..

        deze lens aankopen voor minder dan duizend euro zal enkel mogelijk zijn op de tweedehandsmarkt ...

        Als je eens wat wilt testen stuur maar een berichtje... (ik heb mijn 100-400mm vanaf volgende week terug, en een 80-200 f/2.8)
        Last edited by RikH; 17 oktober 2008, 16:11.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Welk objectief voor sportreportage?

          Welke sporten zal je vooral gaan fotograferen?
          Als er indoor of wintersporten als veldrijden bij zijn, dan raad ik je aan om voor de Canon 70-200 2.8 te gaan. IS heb je voor sportfotografie niet nodig. Dan heb je een zéér degelijke lens waar je jaren plezier aan hebt.

          Comment


          • #6
            Re: Welk objectief voor sportreportage?

            Vooral voetbalwedstrijden vanaf de zijlijn en ook in de winter met minder licht.
            wat denk je van de canon EF-S 55-250mm f4-5,6 IS?
            Last edited by Daan; 1 november 2008, 18:40.

            Comment

            Working...
            X