Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringende vraag over een Sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringende vraag over een Sigma lens

    Hallo,

    Het is nogal dringend, ik wil een nieuwe lens aankopen en heb een sigma lens op het oog voor mijn nikon D80.
    Ik ben een beginneling en snap nog niet heel veel over de lenzen. Dus bij deze zou ik jullie bevindingen willen weten over de Sigma DC 17-70 mm F2.8-4.5 Macro HSM Nikon.
    Weet iemand wat die HSM juist betekent? Zit op deze lens VR ?
    Alvast heel erg bedankt,

    groetjes
    Karo

  • #2
    Re: Dringende vraag over een Sigma lens

    Hyper Sonic Motor (HSM) -> bijna zo snel als de canon USM (Ultra sonic motor)

    Als een Sigma beeldstabilisatie heeft, staat er altijd OS bij in de productnaam. In dit geval niet dus.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Dringende vraag over een Sigma lens

      Voor minder dan 500 euro heb je deze prachtlens: Nikon AF-S VR DX 16-85mm F:3.5-5.6 G ED
      Komt het niet op wat meer of min, dan heb je deze nog: Nikon AF-S DX 17-55mm F:2.8 G IF ED.
      Kost wel net geen 1.200 euro
      Ik zou in ieder geval bij Nikon blijven voor de lenzen! (zolang ze betaalbaar blijven toch )

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Dringende vraag over een Sigma lens

        Vind het eigenlijk een beetje de omgekeerde weg. Je wilt een lens kopen, hebt er één op het oog, en wilt vervolgens weten aan welke specs hij voldoet.
        Ik zou eerst eens andersom werken.
        wil je VR (OS bij Sigma)? Wil je HSM, of is een eenvoudiger scherpstelmotor voldoende? Of kun je de in camera AF motor gebruiken? En eerst en vooral, welk bereik wil je.
        Op basis daarvan kun je een keus maken. Misschien kom je dan wel op een heel andere dan je Sigma lens.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: Dringende vraag over een Sigma lens

          Ik heb hier dezelfde lens.

          Er zit geen HSM op,maar is behoorlijk snel en accuraat met scherpstellen.
          Ook geen OS [VR] dus je zal met een hogere snelheid moeten schieten.
          Kwaliteit is behoorlijk,niet super,maar als je met de diafragma niet te laag gaat.
          De lens toont iets soft.
          Leuke bijkomstigheid,het is geen macro lens,maar je kan heel dichtbij komen.
          Kortom voor het geld een leuk lensje.
          Misschien heb je hier iets aan?

          gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Dringende vraag over een Sigma lens

            Alvast bedankt voor de info.
            Ik ken er gewoon heel weinig van, mijn nikon 18-135 mm is binnen voor reparatie.
            Ik zou gewoon een lens willen waar ik mooië portretfoto's mee kan maken, voor bijvoorbeeld communie, kerstmis e.d.
            Heb al veel gelezen, maar zoveel te meer ik lees zoveel te minder ik precies weet .
            Die sigma lens leek me leuk omdat er de macro optie bij inzit, minder leuk is dat er geen optische beeldstabilisatie opzit en dat je dan verplicht bent om steeds met een statief te werken. De portretlens van nikon 50mm lijkt mij ook interresant, maar waar ben ik dan weer het beste mee, de f1.4 of de f 1.8.
            Ik weet het ben een beetje een hopeloos geval .
            Daarom dat ik hier ten rade kom.

            Thanks anyway,

            karo

            Comment


            • #7
              Re: Dringende vraag over een Sigma lens

              als je een beginner bent zal de 1.8 goed zijn. goedkope lens, goede kwaliteit!
              de 1..4 is iets lichtsterker, en misschien (waarschijnlijk) ook iets scherper...
              achja, de 1.8 zal je zeker tevreden houden, de 1.4 alleen een beetje meer.
              No rules. Great shots.
              -
              Online

              Comment


              • #8
                Re: Dringende vraag over een Sigma lens

                tussen de 1.4 en de 1.8 zal een behoorlijk prijsverschil zitten.
                Het is maar wat je wil
                Over de sigma dat ie geen OS heeft,is natuurlijk jammer,maar
                betekent niet dat je met een statief moet werken!
                Blader eens door je foto's om te zien met welke aantal mm
                je het meest werkt,dan weet je waar je voorkeur naar uit gaat.

                gr.ron.
                http://exhi-fotografie.nl

                Comment

                Working...
                X