Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzameltopic objectieven

    Ik heb al een aantal keren in topics gereageerd met ik zal eens voorbeeldfotos op mijn website zetten. Zo heb ik al voor de volgende objectieven een photopagina gemaakt.

    Edit : links verwijderd.

    Nu was de vraag is er nood aan dergelijke voorbeeldfotos voor ander objectieven ?
    Zijn jullie misschien bereid hier in deel te nemen. Ik zou dan een indexpagina kunnen ontwikkelen die een link legt naar jou website met voorbeeldfoto's of er zelf één samenstellen voor jou met de nodige gegevens en auteursrechten.

    Het is maar een idee, concrete plannen kan ik pas uitwerken als er voldoende vraag naar is.
    Last edited by powerkiller; 14 november 2008, 12:05.

  • #2
    Re: Verzameltopic objectieven

    klinkt wel interessant, maar ik zal vooral gebruiker zijn
    de 2 kitlenzen en 50mm 1.8 kennen de meeste wel
    tenzij je er ook analoog spul gaat bijzetten. Daar kan ik mss nog wel wat in bijdragen, hoewel ..
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: Verzameltopic objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
      klinkt wel interessant, maar ik zal vooral gebruiker zijn
      de 2 kitlenzen en 50mm 1.8 kennen de meeste wel
      tenzij je er ook analoog spul gaat bijzetten. Daar kan ik mss nog wel wat in bijdragen, hoewel ..
      Ikzelf kan me maar beperken tot canon en digitaal. Dus laten we daar mee starten.

      Comment


      • #4
        Re: Verzameltopic objectieven

        ik vind het wel een goed idee!!!
        als alle lenzen in de topic komen en mensen gebruiken de gebruikers hier gebruiken de zoekfunctie dan worden er toch al minder (onnodige) topics gestart???
        ik snap niet dat hier niet meer reactie op komt
        No rules. Great shots.
        -
        Online

        Comment


        • #5
          Re: Verzameltopic objectieven

          Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
          ik vind het wel een goed idee!!!
          als alle lenzen in de topic komen en mensen gebruiken de gebruikers hier gebruiken de zoekfunctie dan worden er toch al minder (onnodige) topics gestart???
          ik snap niet dat hier niet meer reactie op komt
          Laat je foto's maar komen zou ik zeggen

          Denk dat wat voorbeeld foto's nog niet veel zeggen. Lens op welke body en door wie bedient maakt nogal wat uit denk ik. En zegt de foto dan wat over de body of over de lens of over de gebruiker?
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: Verzameltopic objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Laat je foto's maar komen zou ik zeggen

            Denk dat wat voorbeeld foto's nog niet veel zeggen. Lens op welke body en door wie bedient maakt nogal wat uit denk ik. En zegt de foto dan wat over de body of over de lens of over de gebruiker?
            Ja ik moet je gelijk geven. voorbeelden als fotoalbum voorstellen zegt niet zoveel. en iemand met een sigma zou wel eens mooiere fotos kunnen maken als iemand met een canon. terwijl de sigma misschien optisch wat minder is. Om maar een voorbeeld te geven.
            Maar wat je vaak opmerkt is dat mensen vragen van 'ik wil die lens aanschaffen, wat is uw idee, enz..... Soms is er iemand die reageert met kijk even op mijn website, en foto 3 to 5 zijn er genomen met objectief X. De andere met objectief Y. Het geeft je alleszinds een beeld over de mogelijkheden niet ? Ik vind het ook belangrijk om de filter te vermelden.

            Ik zou de website beperken tot templates van Lightroom. Zodoende kan ik er wat exif gegevens bij plaatsen. auteur, lens en body wordt vermeld, en ook de belichtinggegevens. Met een template van LR is het gemakkelijk om voor ieder type dezelfde opmaak te behouden.

            Ik ga de komende dagen wat proberen uit te werken met bovengenoemde objectieven en combinatie en misschien volgen er nog. Alle tips zijn uiteraard welkom.

            Wat mogelijk is, is om verschillende objectieven met elkaar te combineren. Bijvoorbeeld ik maakt een overzicht voor macrofotografie, en plaats er albums in die verwijzen naar een sigma 105, een canon 100 enzovoort. Ik denk dat de meeste zo vergelijken

            Comment


            • #7
              Re: Verzameltopic objectieven

              Maar dan misschien wat groter plaatsen dan nu zodat ook de details goed zichtbaar zijn?
              Op 10x15 maak ik met mijn 18-70 kitlens net zulke scherpe plaatjes als met mijn 28-70 2.8
              Het verschil is amper te zien op dat formaat als foto is gemaakt bij ideale omstandigheden.
              Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: Verzameltopic objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Maar dan misschien wat groter plaatsen dan nu zodat ook de details goed zichtbaar zijn?
                Op 10x15 maak ik met mijn 18-70 kitlens net zulke scherpe plaatjes als met mijn 28-70 2.8
                Het verschil is amper te zien op dat formaat als foto is gemaakt bij ideale omstandigheden.
                Ed
                Ik ga grotendeels beroep moeten doen op de goodwill van BD-leden. De vraag is of ze bereid zijn hun foto in groot formaat op internet te plaatsen.

                Comment


                • #9
                  Re: Verzameltopic objectieven

                  Ik heb even een voorbeeld samengesteld. We beginnen met het selecteren van de camera.
                  Vervolgens kiezen we het objectief, we worden dan herleid naar een albumpagina waar er gekozen kan worden uit de verschillende auteurs welke met deze combinatie zijn gemaakt. Hier kan een link geplaatst worden naar een pagina van de auteur, of ik kan de foto's hosten op mijn site. Uiteraard ziet u eerst de pagina alvorens deze life wordt gezet.

                  Alle reacties zijn welkom
                  Last edited by powerkiller; 14 november 2008, 12:05. Reden: links naar homepage verwijdert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzameltopic objectieven

                    Dat geeft al weer een heel ander beeld van de opzet!
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzameltopic objectieven

                      Edje B staat al op mijn bezoekerslijst . maar helaas geen volgelingen. Ikzelf wil pas verder gaan als er echt vraag naar is en andere bereid zijn testfoto's te plaatsen.
                      Dus ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzameltopic objectieven

                        Ik ga nog volgende objectieven toevoegen :

                        EF-S 17-85 is
                        EF 24-70 f/2.8 L
                        EF 100mm F/2.8 Macro
                        EF 200mm F/2.8
                        EF 50mm F/1.4
                        EF 50mm F1.8 II
                        EF-S 10-22 F/3.5 - F/4.5
                        EF 200mm met extender 2maal
                        EF 70-200 F/4 IS (zonder extender)

                        Maar geef me daar wel wat tijd voor

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzameltopic objectieven

                          Ik heb me een album aangemaakt met de 200mm en extender 2 maal.
                          Opzet blijft zoals voordien. Eerst een camera kiezen. Daarna het objectief en dan de voorbeelden. Het voorbeeld van de 200 met extender zou ik invoeren voor iedereen die wenst deel te nemen.
                          links boven de naam van de auteur met daaronder een view knop. Hier kan je kiezen of je in album of in slideshow wil zien. Ook is er hier een about these foto knop. Hierin kan je vrije tekst invoeren.
                          Rechts boven bevinden zich dan beperkte info van het album met contactgegevens onder contacteer de auteur.

                          Onder de foto komt de titel van de foto en de exif gegevens. In plaats van de titel kan ook je mailadres of sitenaam worden weergegeven.
                          De foto's moeten aangeleverd worden in 900 pixels en maximum bestandsgrootte en kwaliteit in jpeg. Niet meer en ook niet minder. Alsook extra informatie zoals de "about these foto tekst" en je mailadres.


                          Mensen met een 40D en andere objectieven zijn ook welkom. Later komt dan de 400 - 450 -350 - enzovoort erbij
                          Last edited by powerkiller; 14 november 2008, 12:06.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzameltopic objectieven

                            een album met de 100mm f/2.8 is toegevoegd
                            Last edited by powerkiller; 14 november 2008, 12:06.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verzameltopic objectieven

                              Update : 10-22 en 17-85 en 200 mm toegevoegd, en nog altijd geen respons .

                              Nu was de vraag is er nood aan dergelijke voorbeeldfotos voor ander objectieven ?
                              Zijn jullie misschien bereid hier in deel te nemen. Ik zou dan een indexpagina kunnen ontwikkelen die een link legt naar jou website met voorbeeldfoto's of er zelf één samenstellen voor jou met de nodige gegevens en auteursrechten.

                              Het is maar een idee, concrete plannen kan ik pas uitwerken als er voldoende vraag naar is.
                              EDIT .......................En de 70-200 F/4 IS....................
                              Last edited by powerkiller; 21 oktober 2008, 21:55.

                              Comment

                              Working...
                              X