Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens defect

    Beste forumgenoten,

    vorige week is bij een verkeersongeval mijn camera ongelukkig ten val gekomen.
    Deze moet hersteld worden, en ook ondertussen een vervangtoestel.
    Nu echter is mijn vraag hoe lang dit gemiddeld zou duren, als ik bv zaterdag mijn toestel met bijhorende lens binnensteek?

    Mvg,
    Ward
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

  • #2
    Re: lens defect

    Lijkt me handiger dat te vragen aan de club die de klus moet gaan klaren......

    Comment


    • #3
      Re: lens defect

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Lijkt me handiger dat te vragen aan de club die de klus moet gaan klaren......
      en aan de verzekering wat zij er in toesteken. Reken toch maar snel een week of 6.

      Comment


      • #4
        Re: lens defect

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
        Beste forumgenoten,

        vorige week is bij een verkeersongeval mijn camera ongelukkig ten val gekomen.
        Deze moet hersteld worden, en ook ondertussen een vervangtoestel.
        Nu echter is mijn vraag hoe lang dit gemiddeld zou duren, als ik bv zaterdag mijn toestel met bijhorende lens binnensteek?

        Mvg,
        Ward
        400D? let maar op dat ie niet "total loss" verklaard word. De herstellingen zijn duur tegenwoordig, en de waarde van de toestellen laag. En hoe lang duurt het? alles tussen 2 weken en 3 maand kan.
        Vervangtoestel? zul je op de goodwill van je winkel moeten rekenen, want niemand anders gaat je een vervangtoestel geven hoor.
        Klinkt misschien negatief, maar zo ata het nu eenmaal. Snelle service bij Canon heb je enkel bij Pro-body's (en dan nog meer dan 1 geloof ik)

        Comment


        • #5
          Re: lens defect

          Als ge in u recht bent kan je normaal deze kosten bij indienen

          de hersteltijd kan ik u niet mee helpen zelf nog niet aan de hand gehand
          Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

          Comment


          • #6
            Re: lens defect

            Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze hersteld kunnen worden (na een val) voor minder dan de kostprijs van een nieuw toestel, zeker als de hersteller garantie moet geven op deze herstelling, en er zich altijd verdoken defecten kunnen voordien die later pas opspelen...

            Laat de hersteller duidelijk vermelden dat de offerte geen mogelijke verdoken defecten kan dekken die later bovenkomen, en geen enkele expert zal tegenspreken dat een herstelkost van 300 euro (uren zijn duur) niet opweegt tegen een nieuw toestel...
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment

            Working...
            X