Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro lens

    Goede avond iedereen,

    Ik zou heel graag een macro lens willen kopen, echter ik weet niet goed dewelke. Ik heb een Canon D400. Nu wil ik graag een klein insect zoals mier, spin e.d. fotografern, maar dan van niet te dichtbij.

    Kan iemand mij zeggen welke lens ik moet gebruiken,en hoe, vanaf welke afstand dus niet te dichtbij en natuurlijk heel belangrijk niet te duur !!

    Graag enige uitleg liefst niet te moeilijk uitgelegd, ik ben nog maar een leek hoor !

    Dank voor de antwoorden en vele groetjes.
    Linda)

  • #2
    Re: macro lens

    Zou er ook graag een hebben en dus spaar ik voor een Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM. De Canon 100mm schijnt ook zeer goed te zijn en is goedkoper dan de Sigma.
    Dit zijn zowat de meest gebruikte macro lenzen op dit forum.
    Lees eens deze topic.

    Grtz, RF
    Last edited by Red Falcon; 15 oktober 2008, 21:11.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: macro lens

      Grotere brandpunt geeft een grotere opname afstand. Met bijv de 180 mm van Tamron is de kleinste opname afstand 47 cm. Dat is gemeten vanaf de sensor. O die afstand heb je een vergotingsmaatstaf van 1:1. En dat houdt in dat 1 cm in het echt ook 1 cm op je sensor wordt. Op een 50 bij 70 afdruk is dat dus ruim 30 cm.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: macro lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Lindamaria Bekijk bericht
        Kan iemand mij zeggen welke lens ik moet gebruiken,en hoe, vanaf welke afstand dus niet te dichtbij en natuurlijk heel belangrijk niet te duur !!
        In plaats van je meteen suggesties te geven over welke macrolens je best koopt, denk ik dat je beter zelf wat bijleest over macrofotografie, zodat je voor jezelf prioriteiten kunt stellen en je eigen beslissing kan maken.
        Op dit forum vind je via de zoekfunctie een schat aan informatie over macrofotografie. Een aantal interessante zaken die ik vond:

        Welke macrolens moet ik nemen?
        Werkafstand macrolenzen
        Over achtergronden in macro

        Eén zaak kan ik je al meegeven: niet te dichtbij én niet te duur gaan niet samen
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: macro lens

          Dank voor al de goede raad. Ga eens goed nalezen.
          Linda

          Comment

          Working...
          X