Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

    Vrienden,

    Iemand ervaring met dit kanon?

    groetses,
    Dimi
    Canon & Tamron

  • #2
    Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM



    Denk niet dat er veel particulieren dat ding gebruiken, hij is bedoeld voor professioneel gebruik:

    *groot
    *zwaar
    *duur
    *opvallend

    Als tie 500€ kostte , zou ik hem meteen kopen......

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

      heb het genoegen gehad deze lens een 2-tal weken te mogen gebruiken van iemand, en ik moet zeggen, moest hij niet zo duur zijn ik kocht hem direct !!!

      maar voor een 260 euro meer dan een nieuw exemplaar (2134.28 euro) heb je een 70-200 2.8 en een 24 -70 voor 2112 euro (+ eventueel een teleconverter = 2391 euro) en kwa kwaliteit zijn deze toch pakken beter, ok je hebt geen mega bereik in 1 lens maar ik denk dat je keuze voornamelijk zal afhangen van het feit of je in goed doenbare situaties foto's gaat nemen of eerder in ietwat extreme licht situaties...

      goed doenbaar => 28-300 mm
      extremere licht situaties => 24-70 2.8 en 70-200 2.8 ( kan je nog steeds een goedkopere all -round lens kopen ...)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1974 Bekijk bericht
        Vrienden,

        Iemand ervaring met dit kanon?

        groetses,
        Dimi
        Ik heb een hele poos met dit objectief gewerkt, het is een toplens!! scherp snel en super veelzijdig.
        Duur, zwaar en opvallend, dat klopt ook. De negatieve beoordelingen komen meestal van mensen die de lens nooit gebruikt hebben, of gewoon geen one for all wensen.
        Moest ik het budgetair kunnen verantwoorden, was ie direkt opnieuw in mijn bezit, maar helaas, voorlopig de centen opzij voor een nieuwe body.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

          Hebben jullie toevallig ook voorbeelden die jullie willen posten?

          Groeten,
          Dimitri
          Canon & Tamron

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1974 Bekijk bericht
            Hebben jullie toevallig ook voorbeelden die jullie willen posten?

            Groeten,
            Dimitri
            Ik heb de lens zelf niet maar hier kun je 10350 platen vinden die zijn geschoten met deze lens....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

              Tja ik fotografeer met Nikon maar ik heb al vaak naar deze lens zitten kijken en baal eigenlijk dat Nikon deze lens niet in zijn assortiment heeft zitten.
              Ik zou hem dan meteen kopen. Misschien neem ik er wel eens een Canon body bij en dan hoef ik maar 1 lens voor die body ...zucht..

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                HI Dimitri,

                Volgende 3 sets zijn allemaal gemaakt met deze lens (op een 1D MkIII)
                Temse in de Wolken: http://steendorp.smugmug.com/gallery/5781583_JvUMP
                Temse op Wielen: http://steendorp.smugmug.com/gallery/4378444_zNGwK
                Carnaval Temse: http://steendorp.smugmug.com/gallery/4378353_yUdus

                Vanaf foto 7 in de volgende set zitten de alleerste foto's die ik met deze lens gemaakt heb (op 300D) Hier zie je ook duidelijk het verschil tussen 28 en 300 mm.
                Some pictures taken with the Canon 28-300 mm. f/3.5-5.6L IS USM
                Last edited by GSPeP; 16 oktober 2008, 07:06.
                Peter
                2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                gspep.smugmug.com & steendorp.info

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ik heb de lens zelf niet maar hier kun je 10350 platen vinden die zijn geschoten met deze lens....
                  Bedankt voor de link!

                  Lijkt me toch één van de betere lenzen te zijn en nogal wat positieve reactie te hebben.
                  Ze blijkt wel wat licht nodig te hebben (zie foto op de link met de konijntjes),
                  maar voor het geen ik ze zou gaan gebruiken is dat toch het geval hoor.
                  Vooral modellen, kids en landschappen. Af en toe ook eens in een studio.

                  Groeten,
                  Dimitri
                  Canon & Tamron

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                    HI Dimitri,

                    Volgende 3 sets zijn allemaal gemaakt met deze lens (op een 1D MkIII)
                    Temse in de Wolken: http://steendorp.smugmug.com/gallery/5781583_JvUMP
                    Temse op Wielen: http://steendorp.smugmug.com/gallery/4378444_zNGwK
                    Carnaval Temse: http://steendorp.smugmug.com/gallery/4378353_yUdus

                    Vanaf foto 7 in de volgende set zitten de alleerste foto's die ik met deze lens gemaakt heb (op 300D) Hier zie je ook duidelijk het verschil tussen 28 en 300 mm.
                    http://gspep.smugmug.com/gallery/423578_sxgMB
                    Hey,

                    Er zitten heel mooie foto's bij hoor, bedankt!
                    Ik raak er meer en meer van overtuigd dat dit mijn volgende aankoop zal zijn...
                    Ga nog een beetje verder kijken naar de foto's en voorbeelden.

                    Groeten,
                    Dimitri
                    Canon & Tamron

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                      Tja ik fotografeer met Nikon maar ik heb al vaak naar deze lens zitten kijken en baal eigenlijk dat Nikon deze lens niet in zijn assortiment heeft zitten.
                      Ik zou hem dan meteen kopen. Misschien neem ik er wel eens een Canon body bij en dan hoef ik maar 1 lens voor die body ...zucht..
                      Na een week heb je alleen nog maar canon
                      misschien zelfs vroeger
                      No rules. Great shots.
                      -
                      Online

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                        De 28-300 is gewoonweg een veelzijdige toplens!
                        IntoWildlife

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          http://www.photozone.de/canon-eos/19...review?start=2

                          Denk niet dat er veel particulieren dat ding gebruiken, hij is bedoeld voor professioneel gebruik:

                          *groot
                          *zwaar
                          *duur
                          *opvallend

                          Als tie 500€ kostte , zou ik hem meteen kopen......
                          Ik heb 2x EF 28-300L IS (ééntje zal nu wel verkocht worden) maar beide zijn
                          - superscherp
                          - super-inzetbaar (zoomrange, picture quality,...)
                          => ik betrap me erop ze zelfs af en toe in low-light omgevingen en sportfotografie te gebruiken met mooie resultaten !!
                          - lowlight => die IS is echt super !
                          - sportfotografie => als er buiten genoeg licht is uiteraard
                          - opvallend ? ehm... sja ok... maar niet meer of minder opvallen dan een 70-200F4 waar toch enorm veel mensen eigenaar van zijn => met andere woorden, flauw excuus
                          - duur ? ehm ja OK. Dat is ze wel ja.
                          Maar alternatieven van vb 800 € van competitiemerken zijn wel alles behalve vergelijkbaar.

                          Ik heb de 35-350 ook nog gehad, die vond ik persoonlijk qua zoomrange ook super gezien ik ook graag tele-shots neem. Enige nadeel is het mankeren van de IS op die 35-350. Anders was die ook betreffelijk goed.
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                            Mag ik vragen wat iemand beweegt 2 van die dingen te kopen.
                            Gewoon interesse....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Mag ik vragen wat iemand beweegt 2 van die dingen te kopen.
                              Gewoon interesse....
                              vrij simpel ;-)
                              Als je met twee bent met deze fotografiehobby, ... en beide vinden dit een fantastische lens (wat ze effectief is) dan... begin je na te denken en doe je soms domme dingen ;-)

                              Nu verkopen we trouwens één van deze twee, omdat ik de laatste maanden nogal een primer begin te worden ;-)
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment

                              Working...
                              X