Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

    Na 15 jaar terug gestart. Heb een body NIKON D70S aangeschaft.
    Ik zoek een lichtsterke basislens?
    Welke bevelen jullie me aan?
    Zie even de bomen niet meer in het bos.

    Alvast bedankt.

    Jan

  • #2
    Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

    Het ligt aan wat jij graag fotografeert.

    Een algemene all-round lens is de 18-200 van nikon.
    Heb je een groot bereik mee, maar niet echt lichtsterk.

    Een andere aardige lens is de tamron 17-50 2.8. Niet te duur en lichtsterk. Maar geen zoom.

    Comment


    • #3
      Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

      Zonder te weten wat je wil fotograferen is het moeilijk een lens aan te raden. Ook een indicatie van je budget is wel handig. Een goede lichtsterke basislens voor een D70 is bijvoorbeeld de Nikon 17-55 F2.8. Deze kost echter meer dan 1000 euro en als je vooral vliegtuigen wil fotograferen is het niet de meest voor de hand liggende keuze.

      Wat de Tamron 17-50 betreft: dat is wel een zoom, JepJep.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

        Je hebt gelijk Laurens.
        Wat ik bedoelde te zeggen dat het bereik niet zo groot is als de 18-200.

        Comment


        • #5
          Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

          Hoi,

          Naar mijn bescheiden mening zijn er maar enkele basis cq kit lenzen van Nikon.

          1. De AF-S 18-70
          2. De AF-S 18-55 VR
          3. De AF-S 18-200
          4. De AF-S 17-55 f2.8

          No1 werd vroeger als kit samen met de D70s verkocht. Zeer betaalbare lens die zeker niet slecht presteerd.
          No2 is de opvolger geworden van die 18-70 bij met name de instap DSLR's.
          No3 is een betaalbare 10x zoomlens, voor algemeen gebruik heel geschikt
          No4 is de toplens in het korte zoombereik van Nikon. Tweedehands rond de 900 euro, nieuw natuurlijk een stuk hoger geprijst.
          Kiezen blijft moeilijk, maar zal dan vaak gaan afhangen van je beursinhoud en wat je er voornamelijk mee wil gaan fotograferen. No1 en 2 zijn redelijk goedkoop (+/- 270/124(VR), no3 zit rond de 500 euro en no4 zit nieuw rond de 1400 euro.
          En dan heb je nog de standaardlenzen van Sigma, Tamron ed.
          De tamron 17-50 f2.8 krijgt goede kritieken en is ook betaalbaar.

          De uiteindelijke keuze is natuurlijk aan jou

          Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

          Comment


          • #6
            Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

            Ik zou je de Tamron 17-50 aanraden. Die is echt zeer goed. Ik gebruik hem op een D50 en had eerst wat schrik voor de trage AF, maar hij is helemaal niet traag. Scherpte is zeer goed te noemen en bouwkwaliteit ook. Bij konijnenberg staat hij voor ong. 335 euro.
            Nikon D50, Nikon 55-200mm (4- 5.6), Nikon 50mm (1.8), B+W slimline Polarisatiefilter, compudaypack, Nikon SB-20, Tamron 17-50 (2.8), Hähnel Batterygrip

            Comment


            • #7
              Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

              Oorspronkelijk geplaatst door s0050463 Bekijk bericht
              Ik zou je de Tamron 17-50 aanraden. Die is echt zeer goed. Ik gebruik hem op een D50 en had eerst wat schrik voor de trage AF, maar hij is helemaal niet traag. Scherpte is zeer goed te noemen en bouwkwaliteit ook. Bij konijnenberg staat hij voor ong. 335 euro.
              Mee eens

              Ik weet vrij zeker dat je geen betere standaard lens kunt kopen voor dit geld.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

                de 28-75mm 2.8 Tamron vond ik zeer goed als "basislens", er zitten wat backfocustroubles-lenzen tussen, dus zeker checken bij aankoop.
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

                  De Nikon AF-S 17-55 F/2.8 G DX IF-ED (is veelvuldig tweedehands te vinden)
                  De Nikon AF-S 24-70 F/2.8 G ED kost nieuw iets over de 1400 euro
                  De Nikon AF-S 28-70 F/2.8 D ED (kun je ook 2e hand vinden rond de 900 euro)

                  Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon 330 euro
                  Tamron 28-75mm F2,8 XR DI Nikon 320 euro

                  Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC HSM Macro Nikon 330 euro
                  Sigma 24-70mm F 2.8 EX DG Macro Nikon-D 420 euro
                  Sigma 24-60mm F2.8 EX DG ASP Nikon 360 euro
                  Sigma 28-70mm F 2.8 EX DG Nikon 320 euro

                  Voila, de courante lichtsterke basislenzen voor Nikon eens op een rijtje gezet in volgorde van voorkeur.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    De Nikon AF-S 17-55 F/2.8 G DX IF-ED (is veelvuldig tweedehands te vinden)
                    De Nikon AF-S 24-70 F/2.8 G ED kost nieuw iets over de 1400 euro
                    De Nikon AF-S 28-70 F/2.8 D ED (kun je ook 2e hand vinden rond de 900 euro)

                    Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon 330 euro
                    Tamron 28-75mm F2,8 XR DI Nikon 320 euro

                    Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC HSM Macro Nikon 330 euro
                    Sigma 24-70mm F 2.8 EX DG Macro Nikon-D 420 euro
                    Sigma 24-60mm F2.8 EX DG ASP Nikon 360 euro
                    Sigma 28-70mm F 2.8 EX DG Nikon 320 euro

                    Voila, de courante lichtsterke basislenzen voor Nikon eens op een rijtje gezet in volgorde van voorkeur.

                    dat is eens wat men zegt een VOLLEDIG lijstje, chapeau, mooi samengevat met correcte prijssettings !
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

                      ...gezien de TS 15 jaar heeft stilgelegen heeft hij destijds misschien wel met een prime gefotografeerd?

                      Als hij lichtsterkte prefereerd boven een "luie zoom" zou hij best een standaard lichtsterk prime-lensje in 't berijk van 35- a 50mm kiezen.

                      In veel gevallen scherper, lichtsterker en lichter van gewicht.

                      Succes met de keuze.
                      CANON Inc. Made In Japan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies lichtsterke basislens voor Nikon D70S

                        Ik dacht bij het lezen van de vraag het eerst aan de 1.4 30mm van Sigma.

                        In het zoombereik heb je ook nog de Tokina 2.8 16-50mm.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X