Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

    Hallo , nieuw op deze site en jawade.
    Zo veel informatie.
    Ik heb een 400D en bijhorende kitlens ef-s18-55 en ef-s 55-255IS. Maar van de kitlens ben ik niet echt tevreden. Daarentegen van de 55-255IS wel. Graag zou ik een lichtsterkere kitlenskopen want ik heb veel problemen met binnensituaties en de mensen zijn mijn dan bezig en verstaan het dan niet.,maarkweet niet goed de welke lens ik moet kiezen . Budget 500euro . Het mag ook een tweedehans zijn. Merci
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

  • #2
    Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

    Tamron SP 17-50 F 2.8

    Comment


    • #3
      Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

      Met de Tamron of Sigma kan je idd niet verkeerd gaan met dat budget.
      De betere is wel de Canon versie, mr of je die tweedehands kan vinden vr uw budget
      ikzelf heb de Tamron zoals reeds hier vermeld, ook omwille van budget en toch de kwaliteit van die lens.
      Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
      Fuji : Fuji X10

      Comment


      • #4
        Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

        Gaan voor die Tamron SP 17-50 F 2.8.
        'k Heb hem zelf onlangs gekocht voor op mijn 400D en het verschil is duidelijk merkbaar.

        Er zullen er wel betere zijn, maar voor 't vooropgestelde budget doe je een goeie zaak ( ± € 350,00).
        Werd ook meteen aangeprezen toen de leraar op de avondschool hem in handen kreeg, dus zeker waar voor zijn geld.

        En wat voor velen een nadeel blijkt te zijn is voor mij als linkshandige een voordeel : bij het zoomen moet je - vergeleken met de meeste lenzen vermoed ik - de andere kant op draaien.
        Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

        Comment


        • #5
          Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

          Oorspronkelijk geplaatst door Heleba Bekijk bericht
          Werd ook meteen aangeprezen toen de leraar op de avondschool hem in handen kreeg, dus zeker waar voor zijn geld..
          Niet voor 't één of het ander, maar na wat ik de laatste tijd van leraars fotografie op avondscholen heb gehoord qua uitspraken , zou ik aan hun archaïsche boodschappen maar niet teveel belang hechten. Ze wijken steeds verder van de werkelijkheid af en velen nemen stilaan een definitieve fossiele vorm aan. Dodelijk voor de creativiteit van hun studenten, die massaal in een strak keurslijf gedrongen worden.

          Wat niet wegneemt dat deze leraar wel gelijk had over de Tamron 17-50.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

            Zelf ben ik een startende fotograaf, gebruik nu een aantal maanden een 400D met kit-lens. Ik lees veel positieve berichten over de Tamron 17-50, hieronder ook dat het verschil met de Kit-lens duidelijk merkbaar is. Wat zijn de grootste voordelen/verbeteringen, gezien je zoom-bereik redelijk vergelijkbaar is?
            Last edited by BoukeBouke; 18 oktober 2008, 17:40.
            Canon EOS 400D - kitlens (17-55) - Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM

            Comment


            • #7
              Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

              Ik zou zeker voor deze gaan, Canon EF-S 17-55 f2.8 IS. (eventueel met wat langer sparen
              Last edited by SteFoto; 18 oktober 2008, 18:10.
              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

              Comment


              • #8
                Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                2,8 meer licht, veel scherper over het ganse bereik. Elk 3th party merk heeft zo een beetje zijn top lens. Deze is zeker een van dedeze voor tamron. Ook zeer kompakt in vergelijk met de merk broertjes
                Super lenske voor de prijs.
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #9
                  Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                  Ik zit hier ook met een dilemma tussen de Tamron en de Canon objectieven. De canon geniet mijn voorkeur maar is het prijsverschil gerechtvaardigd door de betere kwaliteit van de canon?

                  Mvg
                  Moa

                  Comment


                  • #10
                    Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                    Ik zou zeker voor deze gaan, Canon EF-S 17-55 f2.8 IS. (eventueel met wat langer sparen
                    Ja, daar maak je veel betere foto's mee, zeker weten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                      Ergens is dat verschil er zeker wel , maar dat is voor iedereen zelf uit te maken hoe ver hij wil gaan om goede beelden te maken.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                        Ergens is dat verschil er zeker wel , maar dat is voor iedereen zelf uit te maken hoe ver hij wil gaan om goede beelden te maken.
                        Wat uitleg
                        Het betere is nooit genoeg... dus ga voor het beste. Er is geen keuze
                        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                        Comment


                        • #13
                          Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                          Wat uitleg
                          Het betere is nooit genoeg... dus ga voor het beste. Er is geen keuze
                          Tja... als je in het geld zwemt is dat niet zo moeilijk hè. Dan koop je gewoon het beste, ook al heb je geen idee hoe je het zou moeten gebruiken

                          Maar voor de mens die wel een limiet heeft aan z'n budget kan ik de Tamron zeker aanraden. Optisch is er (nagenoeg) geen verschil dus daarvoor zou je veel duurdere Canon echt niet hoeven te kopen. Ook de bouwkwaliteit van de Canon is mijns inziens niet beter dan de Tamron. 't Grote verschil tussen de Tamron en de Canon is de USM (wat wel echt een voordeel biedt, hij is wat sneller en vooral veel stiller) en de IS (is ook zeker een groot voordeel, zelfs bij deze brandpunten)

                          Check ook de tests van deze lenzen maar eens op Photozone.de:

                          Tamron
                          Canon
                          Last edited by MarkEL; 18 oktober 2008, 19:39.
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                            Wat uitleg
                            Het betere is nooit genoeg... dus ga voor het beste. Er is geen keuze
                            Wanneer verkoop je die halfgare 40D met 10 zielige megapixeltjes en zeepscherm eens?

                            Comment


                            • #15
                              Re: vervanging van mijn kitlens canon ef-s 18-55

                              Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk bericht
                              Hallo , nieuw op deze site en jawade.
                              Zo veel informatie.
                              Ik heb een 400D en bijhorende kitlens ef-s18-55 en ef-s 55-255IS. Maar van de kitlens ben ik niet echt tevreden. Daarentegen van de 55-255IS wel. Graag zou ik een lichtsterkere kitlenskopen want ik heb veel problemen met binnensituaties en de mensen zijn mijn dan bezig en verstaan het dan niet.,maarkweet niet goed de welke lens ik moet kiezen . Budget 500euro . Het mag ook een tweedehans zijn. Merci
                              Merci iedereen voor jullie meningen en ik ga er nog eens over nadenken, maar ben wel voorstander van de tamron. In de fotoclub zijn ook mensen die dat een goede lens vinden.
                              http://www.pietervh.com/
                              http://www.flickr.com/photos/pieter776/

                              Comment

                              Working...
                              X