Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telezoom objectief

    Na menig forum te hebben gelezen mbt onderstaande objectieven graag ervaringen van (ex-) gebruikers van volgende objectieven. Dit omwille van het feit dat ieder objectief zich anders gedraagt in combinatie met een andere body. Gebruikte body: Nikon D300

    Ik ben op zoek naar een telezoom-objectief dat gebruikt zal worden voor het fotograferen van:
    - dieren (in actie) --> belangrijkste

    In eerste instantie is het de bedoeling bewegende dieren/personen te fotograferen.

    Volgende objectieven neem ik momenteel in overweging (gebruik in combinatie met
    Nikon D300):

    - nikkor 70-200 2.8 VR(met eventueel teleconverter)
    - nikkor 80-400 VR
    - sigma 50-500 HSM
    - sigma 150-500 OS HSM
    - sigma 120-400 OS HSM

    Persoonlijk denk ik dat het 'standaard' bereik van de nikkor 70-200 2.8 te beperkt is voor mijn doel, niettegenstaande blijkt dit wel een toplens te zijn.
    Last edited by nikonian007; 12 oktober 2008, 16:26.
    Nikon D300

  • #2
    Re: Telezoom objectief

    In eerste instantie is het de bedoeling bewegende dieren/personen te fotograferen
    .

    De 70-200 is wel de snelste lens van jouw lijstje.

    Als het om vogeltjes gaat dan heb je idd veel mm nodig.
    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Telezoom objectief

      deze lenzen lopen dermate uiteen dat k niet weet waar je heen wil.misschien wil je te veel want portret met een 120 MM of een 150 mm tele zit er niet echt in.Ik weet natuurlijk ook je budget niet maar stel voor dat je eens de zoekfunctie raadpleegt voor je deze vraag op het forum smijt .

      Comment


      • #4
        Re: Telezoom objectief

        Sigma EX 120-300 DG HSM f2.8, event. met Sigma EX TC's 1.4x en/of 2x.
        Snelle AF, ook met TC's.

        Sigma 50-500 is ook zeer goed, maar vereist meer licht... Met D300 kan je natuurlijk in de hogere ISO's gaan...

        BTW Nikkor 80-400 heeft (veel te) trage AF
        Voor bewegende onderwerpen heb je geen OS nodig!

        Comment

        Working...
        X