Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

105-135-150 nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 105-135-150 nikon

    Voor concerten en mogelijk wat portretten:
    105-135-150 mm
    wat lijkt jullie het beste?
    en welke zijn het lichtsterkste te kopen?
    Aangezien ik verwacht dat de inflatie bij de lenzen (die goeie) kleiner is dat op de bank, ga ik daar maar in investeren
    op termijn komt er wrs de 70-200 2.8 VR, maar eerst wat met primers bezig zijn.
    Ik ben ook aant denken om op 36mm film te gaan werken in nikon, dus daar moeten de lenzen ook op te schroeven zijn (eigenlijk niet denken, maar overstappen van pentax naar nikon)!

    lichtsterkt lens voor concertfotografie. Het zijn folkfestivals, waar je dus bij de muzikanten op het podium kan gaan zitten zonder dat er raar gekeken wordt. Een frontstage is er meestal niet en als er een dranghek staat is dat eerder vreemd.

    Ikzelf zou voor 105 of 135 gaan, maar ik weet niet wat er daar allemaal mogelijk is.
    f1.4? of f2.8 pas?
    en welke merken bieden goede en welke minder goede kwaliteit-prijs.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: 105-135-150 nikon

    de 80-200 F/2.8 is ook zeer goed. En je hebt al de brandpunten die je opnoemt. Deze lens moet niet ondoen voor de primes of zelfs de 70-200 f/2.8. Met wat zoekwerk vindt je die tweedehands voor de prijs van een nieuwe (lichtsterke prime en je zal er veel meer plezier aan beleven. Later kan je nog altijd een 70-200 2.8 kopen en je 80-200 inruilen.

    Comment


    • #3
      Re: 105-135-150 nikon

      Heb zelf nog de Nikkor 105 f2.8 gebruikt bij concerten.

      Prima lens hoor, uitstekende kwaliteit, het wel handig om wat plaats te hebben in de frontstage.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: 105-135-150 nikon

        Ik gebruik bij folk ook bijna alleen een 80-200 2.8 en alleen als het erg donker is een 85 1.8, maar dan is het eigenlijk te donker om fatsoenlijk te werken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 105-135-150 nikon

          dus 80-200 op 2.8 zou voldoen. VR nodig of gewoon wat handiger?
          welk merk verdient de voorkeur?
          nikon of lvert sigma, tamron,... beter prijs/kwaliteit?
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment

          Working...
          X