Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfstlicht

    Dit is precies waarom ik de herfst een prachtige tijd vind. De zonnestralen breken door het bladerdek heen, en geven in de mistige morgen dit mysterieuze sfeertje. Bij ons in de omgeving noemen ze dit de zogenaamde "witte wieven", een fabel uit vroegere tijden.



    exif: canon 400d, canon 100-400 mm L IS USM op 360 mm, 1/800 sec, f5.6, exp comp +2/3, iso 100
    Holland op zijn mooist : www.hollandphotography.eu

  • #2
    Re: Herfstlicht

    prachtig mysterieuze plaatje
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

    Comment


    • #3
      Re: Herfstlicht

      heel mooie sfeervolle foto en knappe bewerking
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: Herfstlicht

        mooi, maar denk toch wat te veel aan mist.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Herfstlicht

          Mooie foto
          "Mist, de witte duisternis" ; geeft soms zeer poëtische beelden !

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dolfing Bekijk bericht
          Dit is precies waarom ik de herfst een prachtige tijd vind. De zonnestralen breken door het bladerdek heen, en geven in de mistige morgen dit mysterieuze sfeertje. Bij ons in de omgeving noemen ze dit de zogenaamde "witte wieven", een fabel uit vroegere tijden.
          Een fabel ? Uit vroeger tijden ?
          Pas daar toch maar mee op... die "Witte Wieven" hebben het forum indertijd behoorlijk op stelten gezet. Sommigen onder ons zijn er door getekend en enkelen zijn hier zelfs nooit meer teruggekomen
          We hebben er ons indertijd een breuk mee gelachen... en nu begin jij weer ?!

          "Orbs" of "Witte Wieven" het is mij nog altijd niet duidelijk, klik maar op onderstaande linken en geniet :

          Onderstaande foto is genomen in een weinig verlichte kamer in auto-modus met flash. Bij het nader bekijken van deze foto viel mij de ronde lichtvlek op boven het blonde meisje. Weet er iemand hoe zo'n vlek op een foto terecht kan komen of hoe dit kan vermeden worden? Wordt dit veroorzaakt door een technisch mankement aan mijn

          Ik ben wat aan het oefenen voor foto's te nemen met lange sluitertijd. Maar bij sommige foto's krijg ik dit: Is dat licht dat rechtstreeks op mijn lens valt? Of iets anders? Wat is eraan te doen? Bedankt!


          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Herfstlicht

            Ik heb de betreffende linken even bekeken, was me hier niet van bewust. Heb er enorm van genoten, wat een onzinnige discussies. Hier zijn "witte wieven" bedoeld als geloof ik in geestesverschijnselen, maar het wordt in de Achterhoek en Twente in Nederland in de volksmond gebruikt als een overlevering uit vroegere tijden. Google maar eens op witte wieven en de plaatsnaam Zwiep, hier is een heel park ingericht omtrent deze sagen. En sagen betekent volgens de Van Dale : "overgeleverd volksverhaal, door de FANTASIE uitgebreid". En bij fantasie wou ik het ook laten, bij dit soort mistige beelden doet de fantasie wat met je, niet meer en niet minder. Maar snap je opmerking omtrent de heftige discussies in het verleden, die ik door mijn korte lidmaatschap echter niet mee had gekregen.

            Groet Jan
            Holland op zijn mooist : www.hollandphotography.eu

            Comment


            • #7
              Re: Herfstlicht

              Poeh... knap plaatje zeg. Prachtig met die stralen, de witte mist onderaan.
              Een foto met erg veel sfeer !!
              http://www.philippeswiggers.be

              Comment


              • #8
                Re: Herfstlicht

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dolfing Bekijk bericht
                Ik heb de betreffende linken even bekeken, was me hier niet van bewust. Heb er enorm van genoten, wat een onzinnige discussies. Hier zijn "witte wieven" bedoeld als geloof ik in geestesverschijnselen, maar het wordt in de Achterhoek en Twente in Nederland in de volksmond gebruikt als een overlevering uit vroegere tijden. Google maar eens op witte wieven en de plaatsnaam Zwiep, hier is een heel park ingericht omtrent deze sagen. En sagen betekent volgens de Van Dale : "overgeleverd volksverhaal, door de FANTASIE uitgebreid". En bij fantasie wou ik het ook laten, bij dit soort mistige beelden doet de fantasie wat met je, niet meer en niet minder. Maar snap je opmerking omtrent de heftige discussies in het verleden, die ik door mijn korte lidmaatschap echter niet mee had gekregen.

                Groet Jan
                Ik had je wel door hoor. Trouwens die heftige discussie"s werden door bijna iedereen bijzonder "lacherig" meegespeeld, maar er waren toch enkelen die het "ernstig" meenden. Wat de hele verhaallijn alleen maar nog hilarischer maakte
                Jou post deed me gewoon aan die zalige reeks terugdenken
                Greetz, Kariboe

                P.S. En nu weer over deze prachtige foto !
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Herfstlicht

                  Ik vind 'm prachtig zo. Heel mooi gedaan.
                  Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
                  Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
                  Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfstlicht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joop Snijder Bekijk bericht
                    Ik vind 'm prachtig zo. Heel mooi gedaan.
                    Yep, mee eens...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfstlicht

                      Dit is eens iets heel wat anders dan wat we doorgaans zien, mijn eigen foto's inbegrepen. Heel mooi hoor, zou ik zo aan de muur hangen.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfstlicht

                        Schoontje

                        Comment

                        Working...
                        X