Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airshow fotografie met sigma of nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Airshow fotografie met sigma of nikon?

    Hoiii,,

    Ik zou willen kiezen tussen een sigma 120-400 os of nikon 70-300 vr? wat zouden jullie mij aanraden voor airshow fotografie ?? Ik heb een Nikon D-300!

    Graag meer uitleg gevraagd

  • #2
    Re: Airshow fotografie met sigma of nikon?

    Hallo

    Ik heb een d300 en een sigma 150-500 os hsm en dit is een zeer goede combinatie.


    Als je wilt moet je maar eens kijken hier op forum er staan er een paar op.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Airshow fotografie met sigma of nikon?

      300mm kan in veel gevallen te kort zijn, voor airshows gebruik ik zelf een Canon 100-400 (maar die past niet op jouw camera), en die gebruik ik dan geregeld op 400mm.

      De AF van de Sigma zou dan wel snel genoeg moeten zijn, zodat die niet begint te hunten als je op een vliegtuig scherpstelt dat dichterbij komt (met de servo-AF of continu-AF, ik weet niet hoe de juiste naam is bij Nikon).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Airshow fotografie met sigma of nikon?

        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
        Hallo

        Ik heb een d300 en een sigma 150-500 os hsm en dit is een zeer goede combinatie.


        Als je wilt moet je maar eens kijken hier op forum er staan er een paar op.
        Ik weet het maar sommige zeggen dat sigma slechter is dan nikon maar daar twijfel ik aan ? en zou dit een goeie lens zijn om namelijk naar fairford en zo te gaan maar de 150-500 heb ik zien staan voor 800 euro op konijnenberg maar waar kopen jullie je lenzen dan in Nederland of in Belgie?

        Comment


        • #5
          Re: Airshow fotografie met sigma of nikon?

          ik heb enkele test gelezen tussen nikon en sigma.
          Het komt er gewoon op neer of je voor bijna het dubbel van het geld net dat ietsje meer wil in je lens.
          maar dat ietsje meer is niet bij elke lens het geval soms is er niet veel verschil in optic.
          De stevigheid van de constructie speelt misschien ook rol.

          Maar dat moet je zelf bekijken.

          Het kopen doe je gewoon in eender welke winkel of web-winkel waar je hem het goedkoopst krijgt en de beste service gegeven word.

          Comment

          Working...
          X