Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Presidencia Municipal de Dolores Hidalgo [HDR]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • La Presidencia Municipal de Dolores Hidalgo [HDR]

    Tijdens ons verblijf was Dolores Hidalgo de voornaamste verblijfplaats van waaruit wij naar andere steden of dorpen op uitstap deden, reden hiervan is omdat mijn vrouw haar familie hier woont.

    Dolores Hidalgo, Cuna de la Independencia Nacional is een kleine stad in de Mexicaanse staat Guanajuato. Dolores Hidalgo heeft ongeveer 50.000 inwoners sinds de laatste volkstelling, maar in werkelijkheid telt de stad 135.000 inwoners.

    De plaats is vooral bekend vanwege het Grito de Dolores, waarmee Pastoor Miguel Hidalgo in de nacht van 15 op 16 september de bevolking lokte door de klokken te luiden en hen toesprak om zich te verzetten tegen de Spaanse bezetting en zo begon de Mexicaanse Onafhankelijkheidsoorlog. De stad heette voordien gewoon Dolores tot het na de onafhankelijkheid ter ere van Miguel Hidalgo uiteindelijk Dolores Hidalgo werd genoemd.
    De voornaamste bron van inkomsten van de stad is talavera (een beetje gelijkaardig als die borden, potten, beker, ... die in Nederland verkocht worden met een windmolen op) en toerisme gedurende de maand september.

    Onderstaande serie toont jullie de binnenplaats van het gemeentehuis, de foto's zijn genomen bij nacht, het gemeentehuis was nog uitzonderlijk open door een gemeenteraad en ik mocht rustig mijn ding doen van de agent van wacht.



    Canon EOS 350D
    Diafragma : f/7.1
    ISO-200



    Canon EOS 350D
    Diafragma : f/7.1
    ISO-200



    Canon EOS 350D
    Diafragma: f/7.1
    ISO-200
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

  • #2
    Re: La Presidencia Municipal de Dolores Hidalgo [HDR]

    Deze kan ik zeker smaken.
    Geen te harde kleuren en de mexicaanse architectuur heeft iets bijzonders.
    Door reis afgelopen september naar Mexico weet ik dat je ogen te kort hebt om al dat moois te zien en vast te leggen

    Comment


    • #3
      Re: La Presidencia Municipal de Dolores Hidalgo [HDR]

      Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
      Deze kan ik zeker smaken.
      Geen te harde kleuren en de mexicaanse architectuur heeft iets bijzonders.
      Door reis afgelopen september naar Mexico weet ik dat je ogen te kort hebt om al dat moois te zien en vast te leggen
      Dank je wel voor je reactie, hier heb ik alles zo getrouw mogelijk trachten te brengen zonder dat het zichtbaar wordt dat HDR is toegepast.

      Ik had idd ogen te kort, ik ben met 26Gb (1.800 foto's) terug naar huis gegaan, de 20 Gb aan geheugenkaarten was dus net niet genoeg en ik heb de externe HD toch boven moeten halen.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

      Comment

      Working...
      X