Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

    nieuwe lens van canon, graag jullie gedacht


    greetz
    Canon 450D 18-55 + 55-250

  • #2
    Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tijgerkefox Bekijk bericht
    nieuwe lens van canon, graag jullie gedacht


    greetz
    Het bereik is ideaal voor huis- tuin- en keukengebruik, lekker all-round en perfect om mee op vakantie te nemen ... alleen nog even afwachten wat ie presteert in onafhankelijke reviews ... wacht hier ook al een tijdje op.

    Zal waarschijnlijk niet kunnen tippen aan L-lenzen, maar een 28-300 IS L is nog net ietsjes duurder hé en niet altijd moeten rondlopen met twee body's met 17-55 en 70-200 lijkt me wel iets, soms heb je die perfecte lenzen niet nodig en zou een dergelijke algemene lens perfect zijn ... valt ook iets minder op dan zo'n wit kanon (of was het nu canon) ...

    Hier en daar is ze al op stock, dus ik verwacht binnenkort wel een review hiervan.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tijgerkefox Bekijk bericht
      nieuwe lens van canon, graag jullie gedacht


      greetz
      kost momenteel online 459 eurotjes. (bron)

      Zou ik voor de sigma versie gaan 3.5-6.5 is scheeld toch 100 euro
      van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

        Waarom weer een nieuwe draad?

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

          Oorspronkelijk geplaatst door hetspook Bekijk bericht
          kost momenteel online 459 eurotjes. (bron)

          Zou ik voor de sigma versie gaan 3.5-6.5 is scheeld toch 100 euro
          Scheeld?

          Ook in Belgie gaat het niet goed met het onderwijs!

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

            Heb deze ondertussen, ik ga morgen op pad en zal morgen avond wat foto's met diverse instellingen op Pbase zetten.
            Eerste indruk : ondanks plastiek toch een solide bouw , beter dan nikkor versie , die rammelde een beetje. Snelle AF, beetje lawaaierig . IS goed werkend op 1/15 en maakt minder lawaai dan op 17 - 85. Op 40d met grip voelt het geheel ook goed aan.
            Indien deze veel op de body zal staan gaat het weer een dilemma worden om de 17 -55 2,8 bij te houden, heb niet graag lenzen die in de kast staan !!
            70 - 200 2,8 doe ik nooit weg te gek voor concert, portret en straat.


            Groet
            Marc
            Last edited by MDY; 11 oktober 2008, 00:03.
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              70 - 200 2,8 IS doe ik nooit weg te gek voor concert, portret en straat.


              Groet
              Marc
              Uitkijken dat je niet wordt afgevoerd als terrorist met een raketwerper......

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Uitkijken dat je niet wordt afgevoerd als terrorist met een raketwerper......
                ....valt helemaal niet op met mijn dikke kop en lijf erachter.
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                  Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                  Heb deze ondertussen, ik ga morgen op pad en zal morgen avond wat foto's met diverse instellingen op Pbase zetten.
                  Eerste indruk : ondanks plastiek toch een solide bouw , beter dan nikkor versie , die rammelde een beetje. Snelle AF, beetje lawaaierig . IS goed werkend op 1/15 en maakt minder lawaai dan op 17 - 85. Op 40d met grip voelt het geheel ook goed aan.
                  Indien deze veel op de body zal staan gaat het weer een dilemma worden om de 17 -55 2,8 bij te houden, heb niet graag lenzen die in de kast staan !!
                  70 - 200 2,8 doe ik nooit weg te gek voor concert, portret en straat.


                  Groet
                  Marc
                  Ben niet echt de meest begenadigde technische testfotograaf, maar ziehier een aantal snelle voorbeeldjes, in tegenstelling tot de rest van het land was vlaams brabant bewolkt vandaag .

                  Last edited by MDY; 11 oktober 2008, 20:42.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                    Eerste indruk : ondanks plastiek toch een solide bouw , beter dan nikkor versie , die rammelde een beetje. Snelle AF, beetje lawaaierig . IS goed werkend op 1/15 en maakt minder lawaai dan op 17 - 85. Op 40d met grip voelt het geheel ook goed aan.
                    Indien deze veel op de body zal staan gaat het weer een dilemma worden om de 17 -55 2,8 bij te houden, heb niet graag lenzen die in de kast staan !!
                    70 - 200 2,8 doe ik nooit weg te gek voor concert, portret en straat.


                    Groet
                    Marc
                    Het zal wel een goede lens zijn voor de uitstappen waarbij het moeilijk is om teveel gewicht mee te sleuren. Maar als het echt goed moet zijn, dan zal de 17-55 f2,8 véél beter presteren dan die 18-200.
                    De IS is van de nieuwste generatie, en die heeft minder bewegende onderdelen. Daardoor is die stiller en bovendien veel goedkoper dan de oudere generaties.

                    Zolang ik geen full-frame camerabody heb, zal ik mijn EF-S 17-55 f2,8 IS zeker niet wegdoen, voor een 1,6x crop-camera van Canon is er gewoon geen beter alternatief in dat bereik.
                    (Op een full-frame is dat de 24-70 f2,8 L, maar die mist dan wel de beeldstabilisatie.
                    Misschien koop ik volgend jaar wel een 5D MK II, maar dan hou ik wel de 40D voor de "tele" foto's.)

                    De 70-200 f2,8 L IS doe ik ook zeker niet weg (concertfotografie, sport, portret), zolang er geen beter alternatief te vinden is.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                      Heb nog een aantal foto' van gisteren bijgevoegd, ik weet het nog niet goed....

                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                        Heb nog een aantal foto' van gisteren bijgevoegd, ik weet het nog niet goed....

                        http://www.pbase.com/mdyfoto/gallery...anon_18_200_is
                        Om eerlijk te zijn, mijn voorlopige vaststelling:

                        - het was wellicht inderdaad een te donkere dag... om op ISO's genre 200/250/400 te testen
                        - als wandellens, met die zoomrange, vind ik ze optisch nog wel aanvaardbaar op het eerste zicht
                        - ook de DOF is wel leuk vb op 200mm
                        - een echt scherp-scherpe foto heb ik niet direct gezien, al is dit dikwijls wel moeilijk op foto's die al resized zijn enzo voor op dit soort sites

                        Anyhow, 't is geen geld. Mochten ze dit in EF en L-glass uitbrengen in die zoomrange, kans is groot dat ik ook interesse zou hebben.

                        Een vervanger van vb een EF 17-55 f2.8 IS is dit toch niet hoor, met deze 18-200 kan je wellicht bijna niks lowlight gaan doen waar de f2.8+IS wel nog mooie plaatjes maakt.
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                          Hier staan enkele voorbeeld foto's: http://www.flickr.com/groups/canon_ef-s_18-200mm_is/
                          Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
                          http://www.flickr.com/photos/dollias/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                            Om eerlijk te zijn, mijn voorlopige vaststelling:

                            - het was wellicht inderdaad een te donkere dag... om op ISO's genre 200/250/400 te testen
                            - als wandellens, met die zoomrange, vind ik ze optisch nog wel aanvaardbaar op het eerste zicht
                            - ook de DOF is wel leuk vb op 200mm
                            - een echt scherp-scherpe foto heb ik niet direct gezien, al is dit dikwijls wel moeilijk op foto's die al resized zijn enzo voor op dit soort sites

                            Anyhow, 't is geen geld. Mochten ze dit in EF en L-glass uitbrengen in die zoomrange, kans is groot dat ik ook interesse zou hebben.

                            Een vervanger van vb een EF 17-55 f2.8 IS is dit toch niet hoor, met deze 18-200 kan je wellicht bijna niks lowlight gaan doen waar de f2.8+IS wel nog mooie plaatjes maakt.
                            tot 140 a 150 mm is hij heel scherp , daarna af en toe , net zoals met de 18 - 200 VR ,daar had ik soms op 200 zeer scherpe fot'os en soms niet , altijd met enkelvoudig AF punt, dus daaraan ligt het niet.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS.

                              Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht

                              Anyhow, 't is geen geld. Mochten ze dit in EF en L-glass uitbrengen in die zoomrange, kans is groot dat ik ook interesse zou hebben.
                              Daar komt dan wel een heeeel ander prijskaartje aan te hangen......

                              Die bestaat namelijk al gewoon
                              Last edited by Keeskanon; 14 oktober 2008, 17:47.

                              Comment

                              Working...
                              X