Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inflitsen met de SB800 op hi-sync

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inflitsen met de SB800 op hi-sync

    Kan iemand mij duidelijk vertellen hoe ik mijn sb800 en mijn nikon D70S precies moet instellen om tot een goed resultaat te komen.

    Ik hoor steeds dat ik mijn flits op Hi-sync moet instellen, maar ik heb deze instelling jammer genoeg nog niet gevonden op mijn flitstoestel.
    Wat zou ik nu fout kunnen doen ?

    Dank voor jullie hulp !

  • #2
    Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

    je body moet de focal blade functie ondersteunen. Een D200 ondersteund dat, een D70 niet. Mijn oude D70 met firmware D70s ondersteunt dat ook niet, dus ik denk dat je een nieuwe body nodig hebt

    Comment


    • #3
      Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

      De D70s ondersteunt FP High speed Sync (of Auto FP) niet. Er is een methode om sluitersnelheden sneller dan 1/500 te bekomen, maar dan moet je alles op manueel zetten, en zorgen dat de camera niet detecteert dat er een SB-800 op het toestel staat (door een paar contacten af te tapen). Dit laatste is niet aan te raden.

      Misschien is het interessant om eerst je probleem te vermelden, dan zullen de tips vanzelf wel volgen. Met de forumzoekfunctie zoeken nqqr "flash" of "flitsen" (en "SB-800", "SB800") kan je ook al veel info opleveren.

      Comment


      • #4
        Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

        Een goed resultaat hangt van de omstandigheden af.
        Geef aub wat meer uitleg over omstandigheden, belcihting, onderwerp en wat je wil bereiken.

        T.

        Comment


        • #5
          Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

          Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
          Kan iemand mij duidelijk vertellen hoe ik mijn sb800 en mijn nikon D70S precies moet instellen om tot een goed resultaat te komen.

          Ik hoor steeds dat ik mijn flits op Hi-sync moet instellen, maar ik heb deze instelling jammer genoeg nog niet gevonden op mijn flitstoestel.
          Wat zou ik nu fout kunnen doen ?

          Dank voor jullie hulp !
          Ter verduidelijking nog dit :
          Mijn vraag is er gekomen omdat ik dikwijls persfotografen meerdere fotos zie nemen met flits, zeer snel na elkaar.
          Zij gebruiken daarbij meestal een omnibounce waardoor de flits meer energie gebruikt, en normaal nooit snel weer is opgeladen.
          Hoe doen ze dat dan

          Comment


          • #6
            Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

            Hiermee !!!

            Read about the line of long-lasting high power Turbo batteries from Quantum Instruments that can give your flash super-fast recycle times.

            Comment


            • #7
              Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

              als je in een SB800 5 batterijen steekt ipv 4 batterijen, met de meegeleverde adapter, dan valt het recyclen goed mee. Als je de iso wat hoger zet, je diafragma wat groter zet en de sluitertijd wat langer laat, hoeft de flits ook niet iedere keer op max vermogen te werken en dat helpt ook al een pak om de recyclingtijd sterk te verkorten. Op een SB800 kan je ook een extern batterypack aansluiten voor nog snellere recycling. Zo lukt het mij toch om 5 flitsen per seconde los te laten in een salvo als het nodig is.

              Comment


              • #8
                Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

                Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                Zij gebruiken daarbij meestal een omnibounce waardoor de flits meer energie gebruikt, en normaal nooit snel weer is opgeladen.
                Hoe doen ze dat dan
                Een omniboune zal FISIEK nooit zorgen dat je flits MEER ENERGIE verbruikt, je verliest eigenlijk een 1/3 stop die door het Tupperware doosje iets meer verspreid zal worden.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Inflitsen met de SB800 op hi-sync

                  als je op een SB800 een (originele) omnibounce zet, weet de SB800 dat er een (originele) omnibounce op staat, en aangezien de lichtmeting TTL gebeurd, zal de flits harder flitsen met de omnibounce dan zonder de omnibounce om het lichtverlies te compenseren. Op je foto blijf je nog licht verliezen omdat niet alle licht op je onderwerp terecht komt, of een langere weg heeft afgelegd voor het op je onderwerp terecht kwam. dus je flits zal harder moeten regenereren met een (originele) omnibounce erop. heb je een 3rth party omnibounce, dan klikt die niet in die twee gaatjes, en kan de flits ook niet weten dat er een omnibounce op staat, en gaat je flits niet harder regenereren als je niet handmatig hebt ingesteld om 1/3 stop te gaan over-flitsen

                  Comment

                  Working...
                  X