Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

    Heeft er iemand ervaring met deze lens?
    Beauty is in the eye of the beholder
    a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

  • #2
    Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

    Als het in het Engels mag zijn



    .
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

      En dit is ook wel interessant :
      review Photozone
      review D. Kilpatrick
      Cameralabs
      en eentje in het Nederlands: vgl. met kitlens van DSLR.nl
      zelfde (korte) vgl. van photo.net
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

        Yep ik heb die, en ben er heel tevreden mee !

        G
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

          Ik ga straks die reviews eens bekijken.
          dank voor de reacties.
          Beauty is in the eye of the beholder
          a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

          Comment


          • #6
            Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

            Mocht je uiteindelijk deze willen kopen: er staat er eentje bij "aangeboden" van een betrouwbare verkoper...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

              Ben van plan deze lens aan te schaffen voor mijn alfa 700 is deze hier voor geschikt?
              Of zijn er beter alternatieven?

              Alvast bedankt.
              Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

              Comment


              • #8
                Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

                Als geld een rol speelt (is toch bij mij zo) zou je de Tamron 17-50/2.8 kunnen overwegen. Je hebt wat minder zoom, maar een meer lichtsterke lens, wat ook niet te versmaden is.
                Bovendien is deze lens ook zeer scherp, ik gebruik ze op een 700 en ben er zeer tevreden over.
                Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

                  Kijk eens op www.dyxum.com Meer dan genoeg info
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

                    Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                    Kijk eens op www.dyxum.com Meer dan genoeg info

                    Lijkt me dat niet iedereen er fan van is. Wat zijn de de bevindeingen van de andere gebruikers? Want op de ene website prijze ze hem de hemel in en de andere is hij het extra geld niet waard.
                    Last edited by syro; 20 mei 2009, 16:35.
                    Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

                      Oorspronkelijk geplaatst door syro Bekijk bericht
                      Lijkt me dat niet iedereen er fan van is. Wat zijn de de bevindeingen van de andere gebruikers? Want op de ene website prijze ze hem de hemel in en de andere is hij het extra geld niet waard.
                      Vooral met je 70-300 G SSM is dit een prachtige combinatie...
                      De zeiss is niet overdreven lichtsterk, (f3.5-4.5), heeft wel wat vignettering (lastig als je van (polarisatie)filters houdt, vervorming op 16mm...en gezien zijn relatief hoge prijskaartje missen veel mensen SSM (geruisloze motors).
                      Het sterkste punt van de Zeiss (en zeiss in't algemeen eigenlijk) is de scherpte; op elk diafragma is deze lens retescherp!

                      Hét punt van kritiek is eigenlijk zijn prijs in verhouding tot wat deze lens biedt: geen SSM motor voor de prijs, matige bouwkwaliteit voor zijn prijs, niet lichtsterk genoeg voor de prijs, een DT lens en dus in principe niet voor Full Frame, en nog van die zaken waar mensen snel over zagen...
                      Deze lens is schitterend waar hij voor gemaakt is, maar zoals bijna geen enkele lens is ook deze niet perfect!

                      Voor mij persoonlijk zou deze lens wel SSM mogen hebben... (hoewel de sony/minolta screwdrive echt nog wel goed is, is een geruisloze lens wel aangenaam om mee te fotograferen)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Vooral met je 70-300 G SSM is dit een prachtige combinatie...
                        De zeiss is niet overdreven lichtsterk, (f3.5-4.5), heeft wel wat vignettering (lastig als je van (polarisatie)filters houdt, vervorming op 16mm...en gezien zijn relatief hoge prijskaartje missen veel mensen SSM (geruisloze motors).
                        Het sterkste punt van de Zeiss (en zeiss in't algemeen eigenlijk) is de scherpte; op elk diafragma is deze lens retescherp!

                        Hét punt van kritiek is eigenlijk zijn prijs in verhouding tot wat deze lens biedt: geen SSM motor voor de prijs, matige bouwkwaliteit voor zijn prijs, niet lichtsterk genoeg voor de prijs, een DT lens en dus in principe niet voor Full Frame, en nog van die zaken waar mensen snel over zagen...
                        Deze lens is schitterend waar hij voor gemaakt is, maar zoals bijna geen enkele lens is ook deze niet perfect!

                        Voor mij persoonlijk zou deze lens wel SSM mogen hebben... (hoewel de sony/minolta screwdrive echt nog wel goed is, is een geruisloze lens wel aangenaam om mee te fotograferen)
                        Ja de SSM ga ik toch missen, werkt zalig op de 70-300 G SSM (prachtlens ). Maar ga deze carl zeiss 16-80mm toch aanschaffen.

                        Bedankt voor de raad iedereen.

                        Greetz Syro
                        Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5

                          Kom net van konijn, met de Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm.
                          Op het eerste zicht , voelt robust en degelijk aan, prachtige kleuren en super scherp.

                          Degelijke service daar bij konijn ook weer, lag al 2 weken opzij voor mij aan 605€. Nu vorige week opgeslagen naar 666€ maar natuurlijk geen probleem want ik had al gereserveerd.

                          Staat prachtig op mijn alpha 700.
                          Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                          Comment

                          Working...
                          X