Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Converter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Converter

    Hallo,


    Ik ben er over naan het nadenken om een converter aan te schaffen maar weet niet welke.
    Ik heb een Canon 40D en een 70_200 mm lens F4 L IS USM lens van Canon. Natuurlijk wil ik bij het merk Canon blijven maar er zijn 2 converters 1.4 en 2.0. Zijn er hier ook nadelen bij en is het de prijs waard want een 1.4 kost al een 319 €.


    Vriendelijke groeten



    Pitje

  • #2
    Re: Converter

    Persoonlijk zou ik er met deze lens niet aan beginnen.
    Met de 1.4 schiet je niet zo heel veel op , croppen zal weinig minder zijn, en met de 2.0 zal de autocus veel langzamer worden of helemaal niet meer werken.

    Met een 300 f 4 of 400mm f 5.6 prime , dan heeft het zin en dan is de prijs nog enigszins in verhouding...

    Comment


    • #3
      Re: Converter

      Bedank voor je reactie,

      Comment


      • #4
        Re: Converter

        Met de 1.4 extender van Canon houd je meer dan voldoende scherpte over. Echt een uitstekende combinatie. Tweedehands doet deze extender meestal rond de 225 euro. Ook een Sigma zal prima werken met deze lens denk ik maar ik heb het zelf nooit kunnen testen. Wellicht dat Black B@ndit hier antwoord op kan geven.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Converter

          Oorspronkelijk geplaatst door Pitje1958 Bekijk bericht
          Hallo,


          Ik ben er over naan het nadenken om een converter aan te schaffen maar weet niet welke.
          Ik heb een Canon 40D en een 70_200 mm lens F4 L IS USM lens van Canon. Natuurlijk wil ik bij het merk Canon blijven maar er zijn 2 converters 1.4 en 2.0. Zijn er hier ook nadelen bij en is het de prijs waard want een 1.4 kost al een 319 €.


          Vriendelijke groeten



          Pitje
          Ik kan je de Kenko Pro300 1.4 DG aanraden: optisch zeker even goed als de Canon, werkt met veel meer objectieven, en betere prijs.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Converter

            Oorspronkelijk geplaatst door Pitje1958 Bekijk bericht
            Hallo,


            Ik ben er over naan het nadenken om een converter aan te schaffen maar weet niet welke.
            Ik heb een Canon 40D en een 70_200 mm lens F4 L IS USM lens van Canon. Natuurlijk wil ik bij het merk Canon blijven maar er zijn 2 converters 1.4 en 2.0. Zijn er hier ook nadelen bij en is het de prijs waard want een 1.4 kost al een 319 €.

            Pitje
            mijn ervaring met zowel de canon x1.4 als x2.0 = verwacht er niet te veel van !!!
            Je moet echt wel image quality inboeten, en niet weinig...
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • #7
              Re: Converter

              Ik gebruik al jaren de combinatie 300mm F4 IS met de 1.4 van canon. Ik heb honderden prima foto's met dit duo gemaakT


              85% van deze foto's is gemaakt met deze combinatie

              http://www.vogelsvanbelgie.be/Supermodels/index.html


              groeten,


              Rudy
              Mvg,
              Rudy
              www.vogelsvanbelgie.be

              Comment


              • #8
                Re: Converter

                Oorspronkelijk geplaatst door Pitje1958 Bekijk bericht
                Hallo,


                Ik ben er over naan het nadenken om een converter aan te schaffen maar weet niet welke.
                Ik heb een Canon 40D en een 70_200 mm lens F4 L IS USM lens van Canon. Natuurlijk wil ik bij het merk Canon blijven maar er zijn 2 converters 1.4 en 2.0. Zijn er hier ook nadelen bij en is het de prijs waard want een 1.4 kost al een 319 €.


                Vriendelijke groeten



                Pitje

                Ik ga ervan uit dat je een 70-200 F/4 hebt en dus enkel hier informatie over wil.
                Ik gebruik regelmatig een 1.4 op dit objectief voor de extra milimeters. Ikzelf ben tevreden over het resultaat. Maar er is een probleempje. De focus werkt zo snel niet meer zodat deze combinatie niet meer geschikt is voor sport. Als u dit wenst post ik enkele fotos op mijn website.
                Ikzelf vind het de prijs waard zodoende heb je ook bereik boven de 200mm en hoef je geen tweede objectief aan te schaffen. De kwaliteit van deze combinatie is naar mijn gevoel nog altijd beter dan de 70-300 objectieven van canon. Een extender van 2 maal zou ik zeker niet gebruiken op dit objectief. Dit omdat de minimum diafragmawaarde beperkingen oplegt van de focuspunten. Een extender van 2 gebruik ik enkel op mijn prime van 200mm.
                Last edited by powerkiller; 14 november 2008, 12:02.

                Comment

                Working...
                X