Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hetzelfde of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hetzelfde of niet?

    Als je een 200mm lens met een convertor 2x gebruikt is dit (brandpuntsafstand) een 400mm lens geworden. Afdoende van het diafragma, is dit nu juist hetzelfde dan een vaste 400mm lens of zit daar nog verschil in? Ik heb het hier juist over het afstandsbereik.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Hetzelfde of niet?

    400mm is 400mm, maar de kwaliteit van de 400mm lens zal beter zijn. Uitgaande van ongeveer de zelfde kwaliteit van lenzen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hetzelfde of niet?

      Ik neem aan dat je met afstandbereik de beeldhoek bedoelt. Die zal ongeveer hetzelfde moeten zijn, alleen de beeldkwaliteit gaat een stuk achteruit met een 2x extender.
      Je kunt toch je eigen objectieven en extender benutten om alles eens duchtig uit te testen
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Hetzelfde of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
        Als je een 200mm lens met een convertor 2x gebruikt is dit (brandpuntsafstand) een 400mm lens geworden. Afdoende van het diafragma, is dit nu juist hetzelfde dan een vaste 400mm lens of zit daar nog verschil in? Ik heb het hier juist over het afstandsbereik.
        Trollalert!

        Comment


        • #5
          Re: Hetzelfde of niet?

          ben even op uw site geweest, en het vebaast me dat uw met dit soort vragen komt!!!
          zoveel spullen en er zo weinig over weten!!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Hetzelfde of niet?

            mag weg
            Last edited by MarkEL; 6 oktober 2008, 07:58. Reden: nevermind.....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Hetzelfde of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ben even op uw site geweest, en het vebaast me dat uw met dit soort vragen komt!!!
              zoveel spullen en er zo weinig over weten!!!
              grt,bouk.
              This niet omdat je een koersfiets koopt dat je koers kunt rijden hé, alles moet geleerd worden. En uit de antwoorden blijkt dus dat het dan toch niet het zelfde is
              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

              Comment


              • #8
                Re: Hetzelfde of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                This niet omdat je een koersfiets koopt dat je koers kunt rijden hé, alles moet geleerd worden. En uit de antwoorden blijkt dus dat het dan toch niet het zelfde is
                Dan moet u ook nog leren lezen.....

                Inkoppertje

                Comment

                Working...
                X