Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Grow Up" ofte "Opwaarts"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Grow Up" ofte "Opwaarts"

    LesC: Posted on 15/09/2008 19:43:52
    Of neerwaarts? Ik denk dat je "description" je rating, zeker die van mij, zou kunnen beïnvloeden. Ik zeg wel hierbij dat ik van abstract, van pure vormen, kleuren, e.d., houd.
    Decapix: Posted on 17/09/2008 12:54:04
    Ik volg LesC zoals het nu beschreven staat kan dit net zo goed ''Koe in de wei'' genoemd worden. Er is totaal geen indicatie van welk soort beweging hier weergegeven wordt waardoor er geen correcte inschatting gemaakt kan worden van de waarde van dit beeld. Voor mijn part is dit gewoon een foto genomen door een plastiek plaat. In dat geval zou ''grow up'' niet echt op de foto slaan Het geven van een score gebeurd bij mij nog steeds op basis van meerdere factoren en een deel ervan kan hier niet beoordeeld worden. Dat is wat ook LesC bedoelde. Aan u uiteraard de keuze om dit op uw manier en met uw zienswijze weer te geven. Dat is en blijft het recht van de kunstenaar
    DeSwa: Posted on 18/09/2008 19:53:59
    Ik heb niet echt een artistieke opleiding mee gekregen en zal mij nooit kunstenaar noemen , daarom ga ik me niet bemoeien in deze discusie, maar eigenlijk zou ik wel graag weten wat hier nu eigenlijk is gefotografeerd.
    lilybie: Posted on 24/09/2008 18:19:49
    mysterie alom????? iets met water of ijzer want er zit een spiegeling in..... speciaal op zich
    Dimiella: Posted on 28/09/2008 14:48:11
    Ik zie niet wat het is. Dus voor mij ook geen beweging. Moeilijk te quoteren zo. Jammer
    opwaarts dus, in de zin dat bomen opwaarst groeien en de camera opwaarts werd gepanned.
    vandaar dus ook de dubbele bodem in de engelse titel: "Grow Up" ... de bomen, maar ook een (vette) knipoog naar me zelf
    ik kreeg ooit een reactie op zo'n beeld: "de eerste frames op mijn analoog filmke zien er ook altijd zo uit ..."
    tjah, misschien wel, maar voor mij is het zoeken naar de juiste kleuren en kleurvlakken om op zo'n manier weer te geven.
    dus niks geen mislukte foto's of toevalstreffers maar 'k kan begrijpen dat het niet bij iedereen wordt gesmaakt.

    bij deze dus de inzending + 2 andere uit de reeks:







    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

  • #2
    Re: "Grow Up" ofte "Opwaarts"

    zalig...


    heel mooi vind ik het.
    EOS 10D - sigma 12-24mm 1:4.5-5.6 - Sigma 150mm 1:2.8 Macro - canon EF 24-85mm 3.5-4.5

    Comment


    • #3
      Re: "Grow Up" ofte "Opwaarts"

      Ik lust ze wel, mm. Horen voor mijn part perfect thuis in de afdeling "Abstract".


      (toch denk ik dat de omschrijving je rating kan beïnvloeden)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: "Grow Up" ofte "Opwaarts"

        'k ben er zeker van dat de omschrijving me parten heeft gespeeld, lesc,
        maar eerlijk gezegd vind ik het in de challenge niet nodig (en soms zelf storend)
        als men er direct bij plaatst wat en hoe en waarom. het beeld moet spreken, niét de uitleg.
        ik verwacht toch van de toeschouwers dat ze deurtjes zelf kunnen opendoen ...
        als je begrijpt wat ik bedoel

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: "Grow Up" ofte "Opwaarts"

          Leuke effecten!
          Knap dat je experimenteert.
          Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

          Comment


          • #6
            Re: "Grow Up" ofte "Opwaarts"

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            'k ben er zeker van dat de omschrijving me parten heeft gespeeld, lesc,
            maar eerlijk gezegd vind ik het in de challenge niet nodig (en soms zelf storend)
            als men er direct bij plaatst wat en hoe en waarom. het beeld moet spreken, niét de uitleg.
            ik verwacht toch van de toeschouwers dat ze deurtjes zelf kunnen opendoen ...
            als je begrijpt wat ik bedoel

            mm
            Langs één kant heb je hier wel gelijk, normaal is uitleg niet altijd ( of niet onmiddellijk ) nodig. Maar dan moet de foto wel degelijk voor zichzelf spreken. In jou geval is het een zeer abstracte foto. Een beetje uitleg had waarschijnlijk niet alleen je punten omhoog gebracht , maar ook de interesse om de beschrijving te kunnen terug vinden in de foto.

            Ik heb de foto meermaals bekeken en kon er eerlijk gezegd niet veel uit opmaken. Daardoor kan je enkel af gaan op je eigen gevoel en of het abstracte wel degelijk in je smaak ligt. Je kan totaal niet uitmaken of jou opzet wel degelijk gelukt is.

            Als ik de foto nu bekijk is hij meer waard dan dat ik hem origineel heb gewaardeerd sorry
            Ik denk dat dit bij heel wat mensen zo het geval is geweest want je bent wel degelijk in je opzet geslaagd. Maar dit konden we niet weten natuurlijk.

            Grtz Tigo
            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

            Comment

            Working...
            X