Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

    Ik ben nog een leek in fotografie, graag zou ik wat advies willen hebben i.v.m. een telelens. Wat zou ik me het beste aanschaffen ...de bedoeling is om mijn vogels te fotograferen en landschappen. Graag een beetje prijsbewust.
    alvast bedankt Anita - kuiserke
    Wees niet bang om langzaam te gaan....
    Wees alleen maar bang om stil te staan..

  • #2
    Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

    Wat is prijsbewust?

    Voor vogels heb je veel mm nodig.
    Bij Canon zelf kom je dan automatisch bij de 100-400.

    Je kunt ook een 70-200 nemen met extender.

    De Bigma is ook een optie voor vogels.

    Maar een max budget vermelden zou mss handig zijn, want telelenzen zijn niet van de goedkoopste.

    EDIT: hmmm, ik lees juist dat je zegt "MIJN vogels".
    Mag ik er dan vanuit gaan dat deze in een kooi zitten ofzo?
    Want dat verandert natuurlijk wel heel de zaak dan ...

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

      Wat zijn 'mijn' vogels.

      Voor landschappen wordt vaker een groothoek dan een tele gebruikt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

        Hallo,
        Prijsbewust daar bedoel ik mee zo rond de 500€. Mijn vogels zitten in een volière dus meestal boven op een stok...daarom zou ik ze dichterbij willen fotograferen. Ik heb nu een lens 18-55 en dat is veel te weinig die zat er standaard bij. Mijn volière is 6 meter lang op een hoogte van
        2.2 m. Ik heb ook een gigantische tuin van 2200 vierkante meter ....
        ik hoop dat je daar aan genoeg hebt om me raad te geven
        Alvast bedankt Anita - kuiserke