Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

    Ik ben nog een leek in fotografie, graag zou ik wat advies willen hebben i.v.m. een telelens. Wat zou ik me het beste aanschaffen ...de bedoeling is om mijn vogels te fotograferen en landschappen. Graag een beetje prijsbewust.
    alvast bedankt Anita - kuiserke
    Wees niet bang om langzaam te gaan....
    Wees alleen maar bang om stil te staan..

  • #2
    Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

    Wat is prijsbewust?

    Voor vogels heb je veel mm nodig.
    Bij Canon zelf kom je dan automatisch bij de 100-400.

    Je kunt ook een 70-200 nemen met extender.

    De Bigma is ook een optie voor vogels.

    Maar een max budget vermelden zou mss handig zijn, want telelenzen zijn niet van de goedkoopste.

    EDIT: hmmm, ik lees juist dat je zegt "MIJN vogels".
    Mag ik er dan vanuit gaan dat deze in een kooi zitten ofzo?
    Want dat verandert natuurlijk wel heel de zaak dan ...

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

      Wat zijn 'mijn' vogels.

      Voor landschappen wordt vaker een groothoek dan een tele gebruikt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

        Hallo,
        Prijsbewust daar bedoel ik mee zo rond de 500€. Mijn vogels zitten in een volière dus meestal boven op een stok...daarom zou ik ze dichterbij willen fotograferen. Ik heb nu een lens 18-55 en dat is veel te weinig die zat er standaard bij. Mijn volière is 6 meter lang op een hoogte van
        2.2 m. Ik heb ook een gigantische tuin van 2200 vierkante meter ....
        ik hoop dat je daar aan genoeg hebt om me raad te geven
        Alvast bedankt Anita - kuiserke
        Wees niet bang om langzaam te gaan....
        Wees alleen maar bang om stil te staan..

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

          als je wat tele en breedhoek wil hebben in 1 lens, kan je misschien kijken naar de Canon 18-200.

          Die kost wel net iets meer (+- 600 €) maar daar zou jij je plan me moeten kunnen trekken.

          Als je voor landschappen gerust van lens wil wisselen, is misschien de Canon 55-250 overwegen. Die krijgt toch goede commentaren en kost zo'n 260 €...

          Als je echt in de natuur vogels wil gaan fotograferen zal je sowieso aparte lenzen voor vogels en landschappen moeten want lange lenzen met ook breedhoek bestaan eigenlijk niet... Dan zouden de boven aangehaalde lenzen goed zijn maar een 100-400 kost bijna 3x je budget... Misschien als alternatief de bigma (Sigma 50-500) of de Sigma 120-400 eens bekijken?
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door Kuiserke Bekijk bericht
            Hallo,
            Prijsbewust daar bedoel ik mee zo rond de 500€. Mijn vogels zitten in een volière dus meestal boven op een stok...daarom zou ik ze dichterbij willen fotograferen. Ik heb nu een lens 18-55 en dat is veel te weinig die zat er standaard bij. Mijn volière is 6 meter lang op een hoogte van
            2.2 m. Ik heb ook een gigantische tuin van 2200 vierkante meter ....
            ik hoop dat je daar aan genoeg hebt om me raad te geven
            Alvast bedankt Anita - kuiserke
            Als het voor in de kooi is, hoef je niet direct naar 400mm te gaan of meer.

            Een goedkope lens met een goeie prijs/kwaliteit is de 55-250 IS zoals hierboven al aangehaald.
            Wil je een echt goeie lens, dan kan je naar de 70-200 4.0 gaan.
            Die heb je voor 550 euro.

            Je hebt daarvan ook een versie met IS en ook een 2.8 versie (zowel met IS als zonder), maar die drie lenzen kosten direct een stuk meer ...

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij aanschaf van een telelens Canon 450D

              Bedankt voor de uitleg...nu weet ik ongeveer waar ik moet naar uitkijken. Ik denk dat ik van de eerste keer een duurdere ga kopen liever wat wachten en een goede lens te hebben of achter af spijt te hebben.
              Bedankt allemaal
              Wees niet bang om langzaam te gaan....
              Wees alleen maar bang om stil te staan..

              Comment

              Working...
              X