Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens

    ik ben nog nieuw op dit forum heb net en sony a 200 gekocht
    loop graag met mijn hondjes in het park maar zijn nogal druk terriers met welke lens krijg ik er toch scherpe foto`s van en is er een combinatie te maken met mijn andere hobby hardlopers fotograferen dus 1 lens of toch beter 2

  • #2
    Re: welke lens

    Moet toch ook lukken met de lens die erbij zit

    Nee serieus : gebruik F8 tot F11 voor de DT18-70, vermijd de uiterste 18 en 70 en investeer in een goed statief met losse kop
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: welke lens

      Hangt er vanaf hoe ver weg ze zijn. Als ze vlak bij zijn zul je uitkomen met je 18-70 lens. Zijn ze wat verder weg zul je meer tele nodig hebben. En daar zijn zoveel mogelijkheden in voor verschillende bereiken en budgetten.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: welke lens

        het idee van statief lijkt me in dit geval weinig nuttig, tenzij je op de uitkijkt gaat staan natuurlijk.
        Honden bewegen te snel om te fotograferen aan een snelheid dat je op 70mm statief nodig hebt.
        Lopers (en honden al helemaal) die je scherp wilt hebben (dus zonder bewegingsonscherpte), moet je toch al minstens naar een 125ste gaan qua sluitertijd, sneller is beter. En dat zijn foto's die perfect uit de hand te nemen zijn als je niet gaat overdrijven met heel veel mm's

        de kitlens die er bij zit (18-70) ken ik niet, maar ik vermoed dat die op 70mm op ongeveer f5.6 of minder gaat zitten. Wat voor een mooie dag zeker lichtsterk genoeg is. enkel bij regenweer/bewolkt gaat het nodig zijn om lichtsterkere lenzen te gebruiken overdag. dus ik zou zeker eerst wat gaan proberen met die lens. Als je dan merkt dat je een langere lens (in mm) zou willen omdat je niet genoeg kan zoomen, kan je die nog altijd kopen, maar zomaar kopen is wat stom als je met deze lens voorlopig toekomt
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: welke lens

          iso omhoog, zodat je een kortere sluitertijd kan hanteren.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X