Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brussel

    Op een zonnige dag eens net buiten Brussel een paar bollekes gaan schieten.

    1: 8 van de 9:



    2: eentje apart:



    3: Hoera, een drieling!:




    greetz
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

  • #2
    Re: Brussel

    Hele mooie reeks!

    Grtz, Fabienne
    Als je waagt, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Brussel

      ik vind dit heel mooie compo's...echt waar . Ik weet alleen niet goed wat ik van de lucht moet denken. Bij de 3e oogt die nog redelijk normaal maar bij de 2e en vooral de 1e zit wel veel ruis in het blauw. 't Is ook geen naturel blauw. De verbindingen tussen de bollen zijn op foto 1 gelig en op de 2 volgende grijs. Los van het feit of je nu al dan niet een pola gebruikt hebt, denk ik dat je toch ergens uit de bocht gegaan bent met de witbalans en/of kleurcorrecties. Kan ook zijn dat je dit effect gewild hebt . 't Heeft iets speciaals, dat wel maar niet direct mijn ding...ik prefereer nog altijd de blauwe luchten van moeder natuur.
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: Brussel

        Ze zijn alle drie een klein beetje ge-HDR-ed, met het gewenste resultaat als gevolg, qua uitzicht.

        Enkel heb ik als vervelende bij werking die ruis...... als ik die probeer weg te doen met neat image, krijg ik pas hele lelijke resultaten. Ik blijf dus proberen te HDR-en zonder die ruis te veroorzaken. Ik moet echter wel zeggen dat op de originele tiff van 58Mb het veel minder is, de ruis werd zwaar versterkt tijdens het resizen.
        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Brussel

          Ik vind ze eigenlijk best meevallen, mooi van scherpte en de bewerking stoort hier niet. Laat de bollen er beter uitkomen.
          Maar jammergenoeg zullen deze hier niet lang staan, op het nemen (vooral online = openbaar maken) van foto's van het atomium rusten rechten.
          Dus best deze niet te lang laten staan of ge kunt probs krijgen met Sabam.
          Weet nu wel niet of foto 2 en 3 onder deze regel vallen (is maar stukste atomium é)

          Grtz
          'Keep on Clicking'
          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

          Comment


          • #6
            Re: Brussel

            mooie reeks, de derde wel de voorkeur.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Brussel

              Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
              I
              Weet nu wel niet of foto 2 en 3 onder deze regel vallen (is maar stukste atomium é)

              Grtz
              stukske of niet, ze zijn gerenoveerd met (onderandere mijn) belastinggeld, dus vind ik dat ik het recht heb een foto daar van te nemen en met niet-commerciële doeleinden ergens te plaatsen.
              Er staat trouwens nergens aan het ato**** vermeld dat het nemen van foto's en het plaatsen op een site verboden is. Dus weet ik van niets.

              Sabam zuigt en zouden beter hun eigen rangen eens uitkuisen, maar dat is een andere discussie.

              greetz
              Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Brussel

                ik volg je redenering volkomen, dit is publieke eigendom en kan als zodanig niet onder het auteursrecht vallen. Indien dit anders zou zijn is er onrecht inplaats van recht. Al ken ik wel één iemand waar de rekening in de bus is gekomen door publicatie op een amerikaans forum.
                Trouwens knappe fotografie en reklame voor Brussel hier op 't forum of mag dit soms niet?
                Marsje

                Comment

                Working...
                X