Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Korte zoom op Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Korte zoom op Canon

    Mijn "lenzen-park" is zo goed als volledig. Ik ben nog enkel op zoek naar een goede zoomlens met een bereik van maximaal 85mm.
    Het zoekwerk op dit forum en de rest van het www heeft me niet echt verder geholpen.
    De ene vindt deze goed en de andere breekt die dan weer af.
    Mijn budget maximaal 500€, maar het mag minder zijn
    Wat is de beste keuze prijs-kwaliteit?

    Heb nu een EFS 17-85 van Canon, maar die mag weg omdat ze niet meer op mijn body past.
    De kwaliteit van deze lens moet ik minstens hebben op mijn nieuwe lens.

  • #2
    Re: Korte zoom op Canon

    misschien een Tamron 28-75 2.8? hele leuke lens!

    voor welke body is het? Ik veronderstel 5D of 1D-reeks gezien je EF-s niet meer past...

    ps : zou misschien nuttig zijn als je vermelde welke lenzen je al hebt...
    Last edited by Hans Swolfs; 2 oktober 2008, 14:23. Reden: extra info gevraagd
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Korte zoom op Canon

      Ik heb nog een Tamron 17-35. Die is kort én op een 1D heel breed. Op een 5D kan je hem ook gebruiken, maar van 17 tot 20mm geeft dat randjes op je foto denk ik.
      Kwaliteit is heel erg prima, je mag hem altijd komen testen om jezelf te overtuigen, én hij hoeft niet meer als 140€ op te brengen.
      For what it's worth!
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Korte zoom op Canon

        Het is inderdaad voor op een 1DMarkIII.
        Heb momenteel een 70-200, vaste 300 en vaste 500.
        Lengte genoeg, maar eerste stukje ontbreekt

        Comment


        • #5
          Re: Korte zoom op Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
          Het is inderdaad voor op een 1DMarkIII.
          Heb momenteel een 70-200, vaste 300 en vaste 500.
          Lengte genoeg, maar eerste stukje ontbreekt

          Met jouw toestel zou je toch voor niet minder dan L glas moeten gaan nee ?
          de EF 24-70/2.8 L USM na een beetje bijsparen dan ? 17 -40 L is iets goedkoper maar minder lichtsterk en je gaat een gaatje hebben naar je 70 mm.
          Maar dat zou je zelf toch wel al kunen uitmaken met zo'n gerief dat je al hebt ?
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment


          • #6
            Re: Korte zoom op Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
            Het is inderdaad voor op een 1DMarkIII.
            Heb momenteel een 70-200, vaste 300 en vaste 500.
            Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
            Mijn budget maximaal 500€, maar het mag minder zijn
            Je moet nooit iemand's anders rekening maken, maar een body van 3000 euro, twee teleprimes van 300 en 500 mm die veronderstel ik ook een smak kosten, een L-zoom in het lage telebereik (tenzij het een tamron of sigma is, maar die zijn ook goed) en dan maar 500 euro over hebben voor het standaard en groothoekgebied.

            Sorry ik kan daar niet bij en vrees dat je met elk correctt advies dat rekening houdt met jouw uitrusting minstens 2 tot 3 maal je budget gaat overschrijden.

            Ofwel heb je de verkeerde body voor de lens die je zoekt ofwel ga je nu de verkeerde lens kopen voor die body.
            DigiCam

            Comment


            • #7
              Re: Korte zoom op Canon

              Mijn motivatie om iets minder uit te geven aan deze lens is het feit dat ik 80% van mijn foto's maak met de lange lenzen, 15% met de 70-200 en de rest met de korte lens.
              Maar misschien moet ik mijn mening toch herzien, mijn spaarpotje (dat momenteel zo goed als leeg is ) weer wat vullen en dan toch gaan voor een duurder exemplaar.
              Die 24-70 zegt me wel wat en sluit goed aan op mijn ander glas. Goed lenske veronderstel ik

              Comment


              • #8
                Re: Korte zoom op Canon

                die 24-70 is denk ik zowat de standaardlens voor de 5D.
                op vlak van kwaliteit niet over te twijfelen, al heb ik ze zelf niet
                (ik ben een primer )

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Korte zoom op Canon

                  Heb gisteren de 28-75 van Tamron besteld. Na heel wat zoekwerk op het net heb ik geleerd dat de L-lens van Canon inderdaad beter is, maar ze kost dan ook een heel stuk meer.
                  En aangezien ik de lens niet zo heel veel ga gebruiken is het mij dat extra geld niet waard.
                  Hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt? (maar ik ben zo goed als zeker van wel)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Korte zoom op Canon

                    een "minder goede" lens gebruik je minder.
                    pas op, de tamron is zeker geen slechte lens hoor!

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Korte zoom op Canon

                      ik ben uiterst tevreden over mijn tamron 28-75 maar kan me wel inbeelden dat mijn 400D niet zo veeleisend is voor de lens tov je 1D mk3...

                      Veel succes ermee!
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Korte zoom op Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        ik ben uiterst tevreden over mijn tamron 28-75 maar kan me wel inbeelden dat mijn 400D niet zo veeleisend is voor de lens tov je 1D mk3...

                        Veel succes ermee!

                        Gaat zeker goede resultaten geven op een Full Frame, Ik denk dat "Trebs" deze ook professioneel gebruikt.
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: Korte zoom op Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
                          Heb gisteren de 28-75 van Tamron besteld. Na heel wat zoekwerk op het net heb ik geleerd dat de L-lens van Canon inderdaad beter is, maar ze kost dan ook een heel stuk meer.
                          En aangezien ik de lens niet zo heel veel ga gebruiken is het mij dat extra geld niet waard.
                          Hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt? (maar ik ben zo goed als zeker van wel)
                          van harte dat nu je "lenzen-park" compleet is, ben wel benieuwd naar wat opnamen trouwens.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Korte zoom op Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                            Gaat zeker goede resultaten geven op een Full Frame, Ik denk dat "Trebs" deze ook professioneel gebruikt.
                            gebruikte als ik me niet vergis heeft hij ze onlangs ingeruild voor de Nikon variant maar inderdaad, hij heeft die geruime tijd professioneel gebruikt en zijn foto's liegen er niet om
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Korte zoom op Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                              Gaat zeker goede resultaten geven op een Full Frame, Ik denk dat "Trebs" deze ook professioneel gebruikt.
                              is geen Full Frame, maar 1.3, maar neemt niet weg dat ook hier de Tamron hoge ogen gaat gooien.
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

                              Comment

                              Working...
                              X