Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

    de rotzak !

    m'n D50 doet normaal bij m'n kleine 50/1.8 AF-D maar als ik die 18-200 VR DX erop zet, dan weigert de sluiter af te gaan behalve als ik manueel scherpstel....

    De lens binnensteken zal de enige optie zijn zeker?
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

    Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
    m'n D50 doet normaal bij m'n kleine 50/1.8 AF-D maar als ik die 18-200 VR DX erop zet, dan weigert de sluiter af te gaan behalve als ik manueel scherpstel....
    Staan de knopjes wel juist, zowel op de lens als op de body ?

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

      tuurlijk

      just het objectief binnengestoken bij Fotoland Jacques zie. 't is al het derde objectief van dit type dat ze binnenkrijgen met hetzelfde probleem.
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
        tuurlijk

        just het objectief binnengestoken bij Fotoland Jacques zie. 't is al het derde objectief van dit type dat ze binnenkrijgen met hetzelfde probleem.
        Nja, ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad. Mijne heeft nochtans al heel wat doorstaan. Goed om weten dat het een meer voorkomend probleem is.

        Comment


        • #5
          Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

          Als ik dat hier en op andere postings zo lees zijn er veel problemen met Nikkor objectieven of denk ik dat maar alleen.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Als ik dat hier en op andere postings zo lees zijn er veel problemen met Nikkor objectieven of denk ik dat maar alleen.
            Dat denk je alleen maar.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dat denk je alleen maar.
              Er worden er wel veel verkocht maar ik heb toch ook al gevallen tegengekomen van kapotte 18-70mm er staat dan nog een 70-300mm op het forum een 28mm die blijft hangen, deze 18-200mm waarvan er ook meerdere kapot zijn.
              Ik heb toch de indruk dat ze toch niet meer zo degelijk zijn als ze geweest zijn, het betreft hier wel de goedkoopste series maar toch.
              Anderzijds denk ik ook dat niks meer zo degelijk is als vroeger.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

                De mijne heeft er ook voor binnen geweest en ze is uiteindelijk toch ruim 4 maanden weggeweest.
                Ik heb echter van de handelaar een demo mogen gebruiken toen ze een week of 5 à 6 binnen
                was, uitstekende service dus !!
                Toen ik ze dan uiteindelijk terug had, keurig hersteld onder waarborg heb ik ondervonden
                dat ze in scherpte had gewonnen en beter was dan voordien hoewel ik voordien ook geen klagen had.
                Voor mij is de 18 - 200 VR een dijk van een lens met enorme mogelijkheden ondanks de naam een "compromislens" te zijn !
                Laat ze maar zeggen, met zulk een compromis kan ik best wel leven.

                Mvgr, Lex.

                Comment


                • #9
                  Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

                  Hallo

                  ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 18-200 VR : Eerst wou de lens niet meer scherpstellen op 200 mm na enkele maanden lukte het niet meer op 70 mm. Ik heb de lens zelf naar Procirep gebracht en 5 weken later had ik ze terug. Helaas was de lens uit garantie en daarom heb ik ca 150 EUR moeten betalen na kostenraming door Procirep. Is inderdaad veel geld, alhoewel ik ze nog altijd de ideale reislens vind. Ik vond het de 150 EUR waard. Je wordt op de hoogte gehouden via email van de status van de herstelling. Verliep prima.

                  groet
                  Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

                    Madam Jacques zei toch dat er geen maand voorbij ging of ze kregen van de leveranciers iets toegestuurd dat kapot uit de doos komt. Ze heeft maw toch de indruk dat er iets aan de globale betrouwbaarheid begint te schorten.
                    Know what you know, and don't know what you don't know.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

                      In juli had ik ook het probleem met mijn 18-200 VR : niet meer kunnen scherpstellen op oneindig op 200 mm. Na mijn verlof eventjes bij Procirep langs geweest voor een kostenraming, maar ze konnen nog niets zeggen over de kosten omdat de lens open moest. De lens terug meegenomen naar huis omdat ik 2 dagen later terug op verlof vertrok, en anders geen reislens had, en dat was geen probleem voor Procirep.
                      Mijn 2° dag op verlof is mijn lens uiteengevallen : de 2 eerste lensen vielen gewoon op de grond : de voorste lens was niets aan, maar de 2° was volledig gebroken (lens altijd als een "goede huisvader" gebruikt, en gelukkig voor mij stond een vriend naast mij en zag het gebeuren, kwestie van de mensen niets wijs te maken).
                      Na mijn verlof de lens terug binnen gedaan, via de dealer, met de vraag of dit geen garantiegeval was, ondanks dat de lens 2 jaar en 4 maanden oud was, maar dit vond ik er wel een beetje over. Hun eerste reactie was : dit hebben we nog nooit meegemaakt. Om eerlijk te zijn, ik ook niet, maar ik was wel de pineut.
                      Na 4 weken een brief van Procirep : € 425 herstellingskosten. Eventjes langs Brussel gereden om een woordje uitleg : hun uitleg was simpel : een Nikon lens valt niet uit elkaar, ik heb ze laten vallen. Hoe ik dit gedaan heb zonder de minste uitwendige schade, en met de 2° lens volledig gebroken, geen idee. En om te bewijzen dat het mijn fout was, moest ik de foto's van de lens via de dealer opvragen, aangezien de lens bij Procirep Frankrijk lag.
                      Zogezegd, zogedaan en de foto's laten opvragen via de dealer. Na 2 weken een mailtje ontvangen via de dealer van Procirep België :

                      Beste,
                      Ik heb geen enkele foto van Nikon gekregen voor dit dossier, omdat zij niet verplicht zijn een foto te voorzien voor valschade.
                      Hiermee pak ik het op kosten van Nikon en laat het gratis herstellen voor de klant.

                      2 weken later had ik mijn lens terug, en inderdaad gratis hersteld. Ik hoop echt dat de 18-200 niet de maatstaf is voor de kwaliteit van Nikon, anders vrees ik een beetje voor mijn andere lenzen. Maar gelukkig voor mij hebben ze het toch nog onder garantie hersteld, ondanks dat ik er al 4 maanden over zat.
                      Het enigste kleine probleem is dat ik de indruk heb dat mijn 18-200 een 18-180 geworden is, zeker na vergelijk met een andere 200 mm, maar daar kan ik meee leven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

                        Wij hebben er eentje met kuren, onze 18-200 ...

                        Heel sporadisch durft de AF er ook de brui aan geven. Heel vreemd, na gebruik (foutloos) leggen we de lens een paar weken in de kast en de eerste keer dat we ze opnieuw willen gebruiken niks AF, zowel op de D70s als de D200. Ik heb ondervonden dat we het probleem (tot nu toe) kunnen oplossen door eens te switchen (op de lens) naar manueel, beetje spelen met manuele scherpstelling en terug naar AF.
                        Een voorteken van een dure herstelling ?

                        Dany.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikkor 18-200 wilt niet meer scherpstellen

                          kijk,

                          deze topic was ik al helemaal vergeten. Op drie jaar dus twee keer een autofocus probleem met dezelfde lens: de eerste keer stopte hij met autofocussen, nu zit hij de hele tijd te "jagen".
                          Know what you know, and don't know what you don't know.

                          Comment

                          Working...
                          X