Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

converter van kenko of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • converter van kenko of sigma

    Ik zit sterk te denken om een sigma 100-300 f4 te kopen. Nu wil ik daarbij een converter aanschaffen.
    Zitten er nog kwaliteitverschillen tussen de sigma 1,4 en de kenko 1,4? De prijs is nagenoeg identiek (180 euro).
    En werkt deze converter dan ook op mijn tamron 90 macro.

    Zover ik op dit forum kan vinden, hebben de meesten een kenko. De reden is mij niet duidelijk.
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

    http://ubovdburg.zenfolio.com/

  • #2
    Re: converter van kenko of sigma

    Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
    Ik zit sterk te denken om een sigma 100-300 f4 te kopen. Nu wil ik daarbij een converter aanschaffen.
    Zitten er nog kwaliteitverschillen tussen de sigma 1,4 en de kenko 1,4? De prijs is nagenoeg identiek (180 euro).
    En werkt deze converter dan ook op mijn tamron 90 macro.

    Zover ik op dit forum kan vinden, hebben de meesten een kenko. De reden is mij niet duidelijk.
    Ik denk dat de 100-300 F4 een EX lens is en daar kan je enkel de SIgma EX TC op gebruiken, wil je de AF behouden.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: converter van kenko of sigma

      Kenko's zijn goed maar met Sigmalenzen geeft dat problemen.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: converter van kenko of sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
        Ik zit sterk te denken om een sigma 100-300 f4 te kopen. Nu wil ik daarbij een converter aanschaffen.
        Zitten er nog kwaliteitverschillen tussen de sigma 1,4 en de kenko 1,4? De prijs is nagenoeg identiek (180 euro).
        En werkt deze converter dan ook op mijn tamron 90 macro.

        Zover ik op dit forum kan vinden, hebben de meesten een kenko. De reden is mij niet duidelijk.
        Simpel; op de Sigma koop je een Sigma Apo EX convertor, deze werkt ideaal, en is optisch het meest geschikt voor de 100-300 EX.
        Kenko zou ik kopen als ik geen originele Sigma zou kunnen gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: converter van kenko of sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Simpel; op de Sigma koop je een Sigma Apo EX convertor, deze werkt ideaal, en is optisch het meest geschikt voor de 100-300 EX.
          Kenko zou ik kopen als ik geen originele Sigma zou kunnen gebruiken.
          Geen originele? Zo een van Nikon of Canon of zo

          Origineel is relatief.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: converter van kenko of sigma

            Op enkele uitzonderingen na zijn converters of extenders het meest geschikt voor een prime lens, ik heb zelf een Kenko Pro 1.4 en merk ook wel degelijk een verschil als ik hem gebruik op de zoom 70-200 f2.8 zal je de scherpste beelden maken op 200 mm.
            waarschijnlijk zal dit ook bij je Sigma het geval zijn, omdat ze beiden dezelfde prijs hebben zou ik voor U toch ook de Sigma aanbevelen.

            Ik werk met Canon en heb de beste resultaten met de 135mm F2 en de 300 mm F4.

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: converter van kenko of sigma

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Simpel; op de Sigma koop je een Sigma Apo EX convertor, deze werkt ideaal, en is optisch het meest geschikt voor de 100-300 EX.
              Duidelijk; het zal dus een Sigma 1,4 moeten worden.
              Maar kan er nog iemand uit ervaring vertellen of deze het dan ook op de TAMRON 90mm Macro zal gaan doen?
              Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

              http://ubovdburg.zenfolio.com/

              Comment


              • #8
                Re: converter van kenko of sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
                Zover ik op dit forum kan vinden, hebben de meesten een kenko. De reden is mij niet duidelijk.
                De Kenko 1.4 TC is erg goed, en werkt op zowat alles. Dit in tegenstelling tot de Canon en Sigma TC's, die ook zeer goed zijn, maar slechts op een beperkter aantal lenzen werken.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: converter van kenko of sigma

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  De Kenko 1.4 TC is erg goed, en werkt op zowat alles. Dit in tegenstelling tot de Canon en Sigma TC's, die ook zeer goed zijn, maar slechts op een beperkter aantal lenzen werken.
                  Dit klopt niet. Op Sigma EX lenzen verlies je de AF. Daarop werkt enkel de EX TC.
                  Specifiek zal de Kenko wel zonder problemen op de Tamron werken, daar hij dezelfde is als de Tamron TC. De kans is echter groot dat de Sigma EX TC niet goed zal werken op de Tamron.
                  Uitproberen zou ik zeggen.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: converter van kenko of sigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Dit klopt niet. Op Sigma EX lenzen verlies je de AF. Daarop werkt enkel de EX TC.
                    Specifiek zal de Kenko wel zonder problemen op de Tamron werken, daar hij dezelfde is als de Tamron TC. De kans is echter groot dat de Sigma EX TC niet goed zal werken op de Tamron.
                    Uitproberen zou ik zeggen.

                    Euhm, dat is toch wat ik zeg ? De Sigma en Canon TC's werken slechts met een beperkt aantal lenzen.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: converter van kenko of sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Euhm, dat is toch wat ik zeg ? De Sigma en Canon TC's werken slechts met een beperkt aantal lenzen.
                      Sorry, dat gebeurd als er in één lijn twee zinnen staan.
                      Ik had feitelijk dit moeten quoten:
                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      De Kenko 1.4 TC is erg goed, en werkt op zowat alles.
                      Ik bedoelde dat de Kenko(Tamron of Soligor zijn allen dezelfde) niet werkte op de Sigma EX reeks.
                      Andersom heb je met het tweede deel ook gelijk.
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: converter van kenko of sigma

                        Ik bedoelde dat de Kenko(Tamron of Soligor zijn allen dezelfde
                        van Kenko zijn er 2 versies, de oude die waarschijnlijk dezelfde is als de Tamron en de Soligor
                        deze geeft de opening niet door, en behoudt AF op 5.6 lenzen
                        blijkbaar is de beeldkwaliteit minder

                        en de nieuwere Kenko PRO DG, die meer glaselementen heeft en zoals de Canon (en Sigma) de diafragmaopening doorgeeft
                        je moet 3 pinnen afplakken om nog AF te hebben bij 5.6, zoals bij Canon
                        de glasopening is wat kleiner dan de Canon, maar op een crop is de beeldkwaliliteit vergelijkbaar (eigen ervaring)
                        werkt op alle Canonlenzen (of het zin heeft of niet )

                        op Ebay vanuit Hongkong voor minder dan 100 EUR

                        Comment

                        Working...
                        X