Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

    Heeft iemand ervaring met lenzen aangekocht in Hong Kong via eBay ? ttz. eventuele douane kosten en andere kosten die moeten betaald worden ? Negatieve en postieve ervaringen ?

  • #2
    Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met lenzen aangekocht in Hong Kong via eBay ? ttz. eventuele douane kosten en andere kosten die moeten betaald worden ? Negatieve en postieve ervaringen ?
    De kosten kunnen knap oplopen. Rond de 25%
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

      Best afblijven waarschijnlijk ??????????????????????

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        De kosten kunnen knap oplopen. Rond de 25%
        Inderdaad, en dan géén garantie (toch niet bij Canon).
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          De kosten kunnen knap oplopen. Rond de 25%
          Ga maar gerust tussen de 30 en de 35% als je pech hebt. Maarja in Belgie is de staat waarschijnlijk gulziger.(Ze moeten teveel geld in banken steken)
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

            Tenslotte nieuwe lens gekocht in België, via het web !

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

              Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
              Tenslotte nieuwe lens gekocht in België, via het web !
              Proficiat met uw aankoop, ik wens je er veel plezier mee.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Ga maar gerust tussen de 30 en de 35% als je pech hebt. Maarja in Belgie is de staat waarschijnlijk gulziger.(Ze moeten teveel geld in banken steken)
                Ach zo?
                Wist niet dat die bankencrisis enkel in België gold.

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Ga maar gerust tussen de 30 en de 35% als je pech hebt. Maarja in Belgie is de staat waarschijnlijk gulziger.(Ze moeten teveel geld in banken steken)
                  Voor lenzen geldt toch gewoon het invoertarief van 6%, en + 21 % BTW natuurlijk.
                  Aan 35% kom je dus nooit.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Voor lenzen geldt toch gewoon het invoertarief van 6%, en + 21 % BTW natuurlijk.
                    Aan 35% kom je dus nooit.
                    tel daar nog wat administratieve kosten bij en je zit toch snel aan een behoorlijk bedrag
                    ik koop ook wel wat via ebay maar enkel binnen de europese unie voor die zaken uit te sluiten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Ga maar gerust tussen de 30 en de 35% als je pech hebt. Maarja in Belgie is de staat waarschijnlijk gulziger.(Ze moeten teveel geld in banken steken)
                      al vaak gekocht via ebay en nog nooit negatieve ervaringen gehad ook uit het oosten nog nooit extra invoerrechten moeten betalen WEL UIT DE VS !!!

                      als je via ebay koopt:
                      - zoek steeds een grotere verkopere max die meer dan duizend zaken reeds verkocht heeft
                      - kijk naar de feedback (> 98% positieve feedback)
                      - stel eerste wat vragen en bekijk zijn reactie(tijd)
                      - werk met goeie verzender dhl, fedex met trackingnr
                      - betaal via paypal (garantie op je aankoop) (nooit westion union)
                      -garantie is meestal internationaal
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                        Ik koop regelmatig iets uit Hong Kong.
                        Ik heb daar eens een pci kaart voor in de pc besteld , verzonden met DHL en 50 euro kosten aan mijn been. Enkele weken later diezelfde soort kaart voor een vriend besteld en laten verzenden met Hong Kong air mail en geen kosten pakje kwam mee met postbode.
                        Ik merk dat al mijn bestellingen verzonden met Hong Kong air mail zonder extra kosten aankomen.Gaat wel over dingen met niet al te grote waarde $99 of minder.

                        Ik moet zeggen dat de verleiding om een lens in Hong-Kong soms groot is neem nu de Sigma 120-300 f2.8 Hier online te koop voor 2500 euro.Op eBay voor 1763 http://cgi.benl.ebay.be/Sigma-120-30...dZp1638Q2em122


                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Voor lenzen geldt toch gewoon het invoertarief van 6%, en + 21 % BTW natuurlijk.
                          Aan 35% kom je dus nooit.
                          Volgens mij loont het niet echt om lenzen te kopen buiten de EU.
                          Je hebt dus de prijs van de lens + 6% invoerechten, maar daar komen dus nog verzendkosten bij en op dit totale bedrag dus 21% BTW.

                          voor een lens van 1000 euro + 70 euro verzendkosten zou dit dus zijn:

                          1000 + 60 euro invoerrechten = 1060 euro
                          + 70 euro verzending = 1130 euro
                          + 21% BTW (237,3) = 1367,3 euro

                          Uiteindelijk komt er dus meer dan 36,7% bij de prijs van de lens.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                            Wij gaan de discussie hier sluiten. Hartelijk dank aan iedereen ! Zoals reeds gemeld heb ik uiteindelijk mijn lens aangeschaft in België. Met zoeken en vergelijken heb ik uiteindelijk gekozen voor http://www.webshop.uwhost6.net/fbweb...bshopindex.htm De lens die ik wou was toevallig in promotie, ze dient wel besteld te worden via hun website.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectieven aangekocht via eBay in Hong Kong

                              Eigenlijk belachelijk dat ze zoveel invoertaksen & btw (30% afgerond) aanrekenen.

                              Ik koop enkel kleine zaken via Hong Kong of USA die hier te duur zijn (Ram,Micro-SD, Compactflash, mp4 spelers (geavanceerder,goedkoper en meer voor je geld dan ipod).
                              Alles dat in een gewone enveloppe per airmail komt is praktisch zonder kosten.

                              Ook éénmaal een onderwaterhoes gekocht (zat in grote plastieken doos) maar geen taksen, waarde vd goederen stond erop (en was minder dan €25) en daarom niets moeten betalen.

                              Kocht eens een Canon Powershot van een Chinees die zich uitgaf als iemand uit de UK (gebeurt zeer veel om Europese klanten te lokken) en had ook 30% aan m'n been. Diende wel klacht in bij Paypal wegens niet nakomen van afspraken, en kreeg nog een groot deel van m'n geld terug...

                              Zolang de prijs maar lager dan €20-€25 ligt (of lijkt door compactheid) krijg je geen douanekosten. Ze zien dit door hun scanner wat erin zit denk ik.

                              Je ziet dat ik ervaring heb, maar objectieven zou ik niet direct daar kopen
                              Geen garantie (terugzenden zou nog kosten voor Chinees ook zijn), over de staat zou ik me geen zorgen maken.
                              Enkel en reisje naar het mooie Azië zou ik aanraden (Thailand , Japan, China) daar kun je ze ondertussen kopen (en direct testen) is m'n favoriete continent

                              2e hands genoeg hier op de site of andere 2e hands sites.
                              Heb maar 1 nieuwe lens, rest allemaal 2e hands als nieuw perfect werkend (en halve prijs).

                              Comment

                              Working...
                              X