Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!! Welk objectief??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!! Welk objectief??

    Beste mensen,

    Ik ben Joey, ben 25 jaar oud, kom uit Oss (NL) en heb sinds een maand of drie een Canon eos 400D gekocht. Naast fotografie heb ik een andere hele grote passie, namelijk vogelspinnen.

    Maargoed ff tot de orde van de dag Ik wil graag een zoomlens voor op mijn dig. spiegelreflex. Ik ben student (heb budget tot 100 euro). Ik denk zelf dat het een 2e handsje word aangezien je voor onder de 100 euro geen nieuwe lens hebt (althans niet hetgeen dat ik zoek).

    Ik ben tegen gekomen (en daar zit ik dus tussen te twijfelen) het volgende:

    Canon zoom lens EF 75-300 mm1:4-5.6 II

    Heb via mail een bevestiging dat ik hem voor 80 euro mag komen ophalen (let wel, lens is 7-8 jaar oud schat de huidige eigenaar).

    De 2e lens is een Tamron lens 70-300mm f/4-5,6 Di LD Macro
    Deze lens vind je op marktplaats van 90-100 euro (2ehands).

    Wat moet ik doen?? Heeft iemand nog alternatieven??

    Ik zou er erg mee geholpen zijn!! Alvast bedankt!!

    MvG Joey
    Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

  • #2
    Re: Help!! Welk objectief??

    Welkom op BD Joey.
    Als je dan toch persé één van de twee wilt kopen dan zou ik de Canon kiezen.

    Echter.......................ik zou een paar weken niet uitgaan en verder sparen voor een Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS die een VEEEEEEEEEEEEEL betere lens is dan die wat jij op het oog hebt.
    Tweede hands moet die toch rond de 200 € te vinden zijn. Heb je hier al gekeken op "Koop en Verkoop"?

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.