Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!! Welk objectief??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!! Welk objectief??

    Beste mensen,

    Ik ben Joey, ben 25 jaar oud, kom uit Oss (NL) en heb sinds een maand of drie een Canon eos 400D gekocht. Naast fotografie heb ik een andere hele grote passie, namelijk vogelspinnen.

    Maargoed ff tot de orde van de dag Ik wil graag een zoomlens voor op mijn dig. spiegelreflex. Ik ben student (heb budget tot 100 euro). Ik denk zelf dat het een 2e handsje word aangezien je voor onder de 100 euro geen nieuwe lens hebt (althans niet hetgeen dat ik zoek).

    Ik ben tegen gekomen (en daar zit ik dus tussen te twijfelen) het volgende:

    Canon zoom lens EF 75-300 mm1:4-5.6 II

    Heb via mail een bevestiging dat ik hem voor 80 euro mag komen ophalen (let wel, lens is 7-8 jaar oud schat de huidige eigenaar).

    De 2e lens is een Tamron lens 70-300mm f/4-5,6 Di LD Macro
    Deze lens vind je op marktplaats van 90-100 euro (2ehands).

    Wat moet ik doen?? Heeft iemand nog alternatieven??

    Ik zou er erg mee geholpen zijn!! Alvast bedankt!!

    MvG Joey
    Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

  • #2
    Re: Help!! Welk objectief??

    Welkom op BD Joey.
    Als je dan toch persé één van de twee wilt kopen dan zou ik de Canon kiezen.

    Echter.......................ik zou een paar weken niet uitgaan en verder sparen voor een Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS die een VEEEEEEEEEEEEEL betere lens is dan die wat jij op het oog hebt.
    Tweede hands moet die toch rond de 200 € te vinden zijn. Heb je hier al gekeken op "Koop en Verkoop"?

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Help!! Welk objectief??

      Hier is inderdaad het belangrijkste mee gezegd. Ik heb de 75-300 III gehad (iets recenter maar optisch hetzelfde,gekocht in kit) en terug verkocht. Op 300 mm voor mij volstrekt onbruikbaar, enorm veel CA. De Tamron krijgt betere kritieken, maar inderdaad voor 'slechts' 100 Euro mag je niet teveel verwachten. Doorsparen voor de 55-250IS zou ik ook doen.

      Comment


      • #4
        Re: Help!! Welk objectief??

        Wij in België geven 30 cent als we gaan pissen in een wc van een of ander café, ik kan de goede raad die reeds gegeven is alleen maar bijtreden, want als je al 30 cent moet geven om te mogen pissen kan je niet verwachten dat je een goede lens hebt voor 100 euro.

        Misschien wat minder "vogelen" en wat meer "spinnen" tot er terug "zaad" in het bakje is !

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Help!! Welk objectief??

          Ik heb mijn budget wat opgerekt en mijn oog is gevallen op deze lens:



          Canon EF 75 - 300 1:4-5,6 IS USM

          What about this one??

          Is ie 260 waard??

          Greetz Joey
          Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

          Comment


          • #6
            Re: Help!! Welk objectief??

            Oorspronkelijk geplaatst door Big Joe Bekijk bericht
            Ik heb mijn budget wat opgerekt en mijn oog is gevallen op deze lens:



            Canon EF 75 - 300 1:4-5,6 IS USM



            Is ie 260 waard??

            Greetz Joey
            Nee

            Comment


            • #7
              Re: Help!! Welk objectief??

              Hey Joey,

              Ik zou toch ook gaan voor de Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS hoor.
              En voor die prijs heb je hem al nieuw. Staat bij Konijnenberg 253,18 euro.

              Groeten,
              Dimitri
              Last edited by Dimitri1974; 2 oktober 2008, 09:57.
              Canon & Tamron

              Comment


              • #8
                Re: Help!! Welk objectief??

                Na al jullie reacties ben ik toch overstag.

                Ik ga voor de EF-S 55-250mm F4-5.6 IS

                Ik laat het wel weten hoe dat afloopt

                Greetz Joey

                PS. thnx voor al jullie advies. Jullie hebben veel en veel meer ervaring dan mij en aangezien jullie unaniem de EF-S 55-250mm F4-5.6 IS aanwijzen als de betere keuze wordt het voor mij ook makkelijker kiezen. TOP
                Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

                Comment


                • #9
                  Re: Help!! Welk objectief??

                  Wijs besluit
                  Ge je gegarandeerd geen spijt van hebben!
                  We wachten met spanning je eerste foto af.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X