Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blokkerende AF op nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blokkerende AF op nikkor

    Via via het volgende objectief in mijn handen gekregen: nikkor 28mm f.28 (non D)

    Alles werkt perfect eraan maar de AF blokkeert op 0.5m. Van oneindig naar 0.5m geen probleem maar op dit punt blokkeert hem gewoon. Teruggaan naar oneindig gaat enkel door een beetje te helpen. Van 0.5m naar 0.1m te gaan gaat wel manueel maar minder vlot dan dat het feitelijk zou moeten.

    Nu is dit makkelijk opgelost door 1 of ander trucje?
    Wat zou herstellen kosten? En is het mogelijk om het zelf op de lossen door de lens open te gooien?

    alvast bedankt voor eventuele oplossingen

  • #2
    Re: Blokkerende AF op nikkor

    Niemand die enige ervaring ermee heeft? Ik heb het al een paar mensen gevraagd en telkens denkt iedereen dat het een goeie smeerbeurt kan gebruiken.
    Maar is dit zo eenvoudig opgelost en natuurlijk is dat uitvoerbaar?

    Moest iemand er toch al ervaring mee hebben, u mag dit altijd mededelen.

    Comment


    • #3
      Re: Blokkerende AF op nikkor

      Wat ik wel weet dat een herstelling niet goedkoop is.
      Ik heb destijds een 135mm laten herstellen en dat koste een half objectief en juist buiten garantie was het terug van het zelfde. Ik heb ze nog maar zal ze nooit verkopen aan iemand, als ze weggaat is het in de vuilbak.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Blokkerende AF op nikkor

        Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
        Niemand die enige ervaring ermee heeft? Ik heb het al een paar mensen gevraagd en telkens denkt iedereen dat het een goeie smeerbeurt kan gebruiken.
        Maar is dit zo eenvoudig opgelost en natuurlijk is dat uitvoerbaar?

        Moest iemand er toch al ervaring mee hebben, u mag dit altijd mededelen.
        Hier eentje te koop voor 75€ http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1
        Voor deze prijs zal je ze niet laten herstellen vrees ik.

        Comment


        • #5
          Re: Blokkerende AF op nikkor

          Zo vaak gebruik je dit lensje niet op dichterbij dan 50cm. 10cm zit er naar mijn idee niet eens op.
          Gewoon zo gebruiken zou ik zeggen; wel een zonnekapje erop tegen de flare.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Blokkerende AF op nikkor

            Herstelling zal je rap 200 euro kosten, tenzij je een zeer goede klant bent bij een lokale fotozaak Die kunnen doorgaans wel wat voor je regelen bij de hersteldienst dat goedkoper uitvalt. Daarom koop ik alleen nog bij fotozaken met goede service.
            Ik heb al ervaring met een 2-tal lenzen met AF-problemen (300 AFs en 20/2.8 AFd).
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment

            Working...
            X