Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

past de sigma 70-300 op de d 40 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • past de sigma 70-300 op de d 40 ?

    Hoi

    Ik heb mijn 70-300 sigma APO MACRO te koop staan. Een van de leden vraagt of deze lens op de D40 van Nikon past.
    Kunnen jullie aangeven of de AF en de belichtingsautomatiek goed werkt ?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: past de sigma 70-300 op de d 40 ?

    Indien dit een (0085126)508555 lens is zou dit moeten, de AF motor zit in de lens ingebouwd.

    Zie ook Sigma 70-300 APO hier staat duidelijk dat de lens ook voor de D40/D60 geschikt is. (Als het een Nikon D vatting is natuurlijk )

    Comment


    • #3
      Re: past de sigma 70-300 op de d 40 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
      (Als het een Nikon D vatting is natuurlijk )
      Heeft Nikon nu ook een D vatting ik dacht dat dit nog steeds een F vatting was.

      Om geen verwarring te scheppen een AF-D objectief werkt niet op D40-D60, AF-S wel, bij Sigma staat voor die AF-S een andere letterformulering, maar wat daar dan staat, zal je moeten vragen aan de Sigma kenners.

      Comment


      • #4
        Re: past de sigma 70-300 op de d 40 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Heeft Nikon nu ook een D vatting ik dacht dat dit nog steeds een F vatting was.

        .....
        Sorry tikfoutje bedoelde enkel als het een Nikon vatting is (wat TS hier niet aangeeft).....

        Maar je hebt natuurlijk overschot van gelijk als het een Nikon F vatting is.... zal de lens werken op D40-D60 toestellen.....

        Comment


        • #5
          Re: past de sigma 70-300 op de d 40 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Heeft Nikon nu ook een D vatting ik dacht dat dit nog steeds een F vatting was.

          Om geen verwarring te scheppen een AF-D objectief werkt niet op D40-D60, AF-S wel, bij Sigma staat voor die AF-S een andere letterformulering, maar wat daar dan staat, zal je moeten vragen aan de Sigma kenners.
          Ik dacht dat er van die lens 2 (of misschien wel nog meer) versies zijn. Eén zou een AF motor (maar geen HSM, equivalent van AF-S voor Sigma) bevat en zou op de D40(X), D60 AF hebben, weliswaar niet van de rapste.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment

          Working...
          X