Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wildfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wildfotografie

    Hallo,
    ik ben volledig nieuw en ken er ook niets van. Ik beschik over een Canon Eos 400D en een vivitar lens 100-400 mm.
    Ik ben geinteresseerd in alles wat natuur is en wens grootwild te fotograferen. Daarvoor trek ik geregeld naar de ardennen waar ik dan 'smorgens heel vroeg of 'savonds laat mijn kans waag. De ontmoetingen met wild lukken aardig, en ik heb al heel wat foto's, maar zuiver zijn die nooit.
    Mijn vraag :
    ik wens een andere lens aan te kopen. Mijn vermoeden is dat deze te weinig licht door laat en dat er nu al veel beters op de markt is. heeft er iemand suggesties ?
    Hoe stel ik mijn camera best in, om onder slechte lichtomstandigheden wild dat aan het grazen is of toch relatief stil staat te fotograferen.
    Zoals gezegd : ik ben een leek, en alle tips zijn welkom. Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: wildfotografie

    Beste,

    Je zegt zelf 's morgens vroeg en 's avonds. Dat betekent dat je een grote sluitersnelheid zal hebben en dus bewegingsonscherpte. Een andere oorzaak kan ook zijn dat je geen statief gebruikt. In slechte lichtomstandigheden nog eens uit de hand fotograferen is ook geen bijdrage tot een scherpe foto tenzij .... je eventueel een lens met IS (of OS voor Sigma) zou hebben.
    Ik ben geen Canonian maar wat Canon wel heeft is een reeks lichtsterke f4 lenzen. Een pak goedkoper dan de f2.8 en alvast een goede start. Laat aan de andere kant ook niet na Sigma eens te bekijken. Deze maken ook goed glas waar ik zelf ook al veel plezier aan heb beleefd.

    EDIT: lees net dat je vraag meer specifiek gaat over instellingen en methode van fotograferen. Geen idee of je het nu reeds gebruikt of niet maar een statief is dus een noodzaak en geen luxe. Verder kan je ook kiezen voor een "bean bag" om je camera op te latren rusten als je mocht plat op de grond liggen.