Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werking macrolens Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • werking macrolens Sigma

    Heb dit weekend een Sigma 105mm F2.8 EX DG macrolens gekocht ( tweedehands )

    Eén ding lukt me blijkbaar niet.

    Als ik ze in de stand M ( manueel ) zet en ook op mijn Nikon de stand M voor objectief zet
    dan krijg ik steeds op mijn display fEE wat wik zeggen dat de diafragmaring niet op 32 geblokkeerd staat. Hoe kan ik dan foto 's maken met een ander diafragmagetal in manuele stand?
    Moet ik soms nog iets verzetten of instellen.

  • #2
    Re: werking macrolens Sigma

    Manuele stand op de lens betreft enkel je autofocus.
    Indien het de Schakelaar MCS betreft op je body -> ook. Naast de lens Links
    Manueel instellen doe je via de modus knop:
    - Auto
    - P
    - AV
    - TV
    - M
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: werking macrolens Sigma

      Dit begrijp ik wel maar ik stel mij de vraag als ik zie bij sommige
      macrofoto 's op de site waarbij vermeld staat bvb. f8 is dit dan enkel ingesteld
      op de camera ( in de stand P ).
      Waarom dient die diafragmaring op de macrolens dan als hij zowel in de stand
      M of AF vastgezet moet worden op 32 ?

      Comment


      • #4
        Re: werking macrolens Sigma

        Bij alle objectieven voor Nikon, met een diafragmaring, moet je die op f22(kleinste diafragma) zetten en vergrendelen. Het diafragma bedien je vanuit de camera, met vol open diafragma, pas bij het onntspannen sluit het diafragma tot de ingestelde waarde. Waarom: de diafragma lever van je camera kan een diafragma wel openzetten, maar niet sluiten, dus als je 2.8 insteld kun je dat nooit kleiner krijgen(als dat ooit zou werken). Verder niet afvragen waarom.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: werking macrolens Sigma

          hartelijk bedankt voor jullie snelle uitleg.
          tot een volgende vraag.

          Comment

          Working...
          X