Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.4 extender bruikbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1.4 extender bruikbaar

    Iemand ervaring met deze combinatie?:

    1.4 x van sigma met de 300/4 mm van canon

  • #2
    Re: 1.4 extender bruikbaar

    Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
    Iemand ervaring met deze combinatie?:

    1.4 x van sigma met de 300/4 mm van canon
    Over de Sigma TC kan ik niks zeggen, maar de Kenko 1.4x werkt alleszins goed samen met de 300/4L IS. Ook met de Sigma 150 trouwens.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: 1.4 extender bruikbaar

      Ik heb de Sigma extender eens geprobeerd op de Canon 100 2.8 macro (waar fysiek geen Canon op past), wat volgens de site van Sigma zou moeten werken, maar had geen AF

      Vermoedelijk zijn Sigma extenders speciaal aangepast aan Sigma lenzen

      Met Kenko Pro geen probleem

      Comment


      • #4
        Re: 1.4 extender bruikbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
        Iemand ervaring met deze combinatie?:

        1.4 x van sigma met de 300/4 mm van canon
        Ik heb ook deze lens met zowel de 1,4 x als de 2 x maar wel van canon, en met beide extenders mooie resultaten. Kijk maar eens bij deze topic http://forum.belgiumdigital.com/f44/leguaan-231912.html
        Ik denk zelfs dat de sigma extender er zelfs niet op past. U spreekt hier toch over de Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS ???
        Last edited by SteFoto; 27 september 2008, 22:39.
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

        Comment


        • #5
          Re: 1.4 extender bruikbaar

          Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
          Ik heb ook deze lens met zowel de 1,4 x als de 2 x maar wel van canon, en met beide extenders mooie resultaten. Kijk maar eens bij deze topic http://forum.belgiumdigital.com/f44/leguaan-231912.html
          Ik denk zelfs dat de sigma extender er zelfs niet op past. U spreekt hier toch over de Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS ???
          Idd, Canon EF 300mm F 4.0.

          Het ding is dat ik de sigma TC al heb en ik nu aan het sparen ben voor de Canon lens.
          Als ik zeker weet dat de Sigma TC niet past op de Canon lens gaat deze de deur uit en zal ik later de Kenko versie kopen.
          Past hij wel zoveel te beter

          Comment


          • #6
            Re: 1.4 extender bruikbaar

            Ik heb de 300mm weleens getest met de 2x Sigma en dat pastte. Alleen geen AF en tegenvallende scherpte. Met 1,4 is die lens super, ik neem aan dat de Sigma 1,4x wel past, die heb ik op de 135L weleens getest, maar dan klopte de lichtmeting niet omdat de extender te weinig licht doorliet: de 2.8 die de electronica ziet is dan fysiek een 3.5 waardoor je op kleinere lensopeningen 2/3 stop moet corrigeren.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: 1.4 extender bruikbaar

              De Sigma 1,4x TC werkt perfect op de Canon 300mm f4 L IS.

              Deze foto is gemaakt met die combinatie (420mm in de EXIF):


              Die TC werkt ook op de Canon 70-200 f2,8 L IS en de Sigma 150mm f2,8 Macro.

              De AF word wel trager, maar dat zal bij elk merk teleconverter wel zo zijn.

              Op de 100-400 L IS werkt die ook maar dan zonder autofocus (tenzij je een 1D gebruikt, dan zou de AF wel nog moeten werken).

              Op de 135mm f2,0 L heb ik die nog niet getest, dat kan ik misschien morgen nog wel even doen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 1.4 extender bruikbaar

                Ik maak even misbruik van uw topic als dit mag, anders open ik wel zelf een ander.

                Ik ben overgestapt naar een 5D, echter ging ik vroeger nogal is naar het circuit, waar ik mijn 70-200 F4 IS op losliet. Nu met die 1,6 crop weg, zit ik met een klein beetje (veel) zoomgebrek. Uiteraard kan ik croppen of dichter tegen de baan gaan staan, maar beide opties zijn niet voor mij weggelegd.

                Ik vroeg mij dus af of ik met een 1.4 extender nog een goed resultaat zou behalen. Ik weet dat ik dan op F5.6 zal zitten, maar ik ga sowieso enkel maar wanneer het goed weer is. Welke extender zouden jullie mij dan aanraden? Een 70-200 F2.8 is trouwens ook geen optie.

                alvast bedankt.

                Comment

                Working...
                X