Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens keuze (nog maar es)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens keuze (nog maar es)

    hallo zoek een telelens met mer millimeters dan 200!! buget van om en bij de 1000€

    via konijn had in het volgende gevonden:

    1 sigma 120 -400mm

    2 sigma 150 - 500mm

    beiden laten ruimte voor polla filter en eventueel een extender!
    redelijk goede beoordelingen te vinden op't internet!
    zitten er hier gebruikers van deze lenzen?

    is nietvoor de eerste maanden maar had graag jullie mening gehad.
    eventueel andere lenzen die in de zelfde lijn vallen?
    200mm is soms gewoon te weinig om een beestje schoon op de foto te plakken.


    dank bij voorbaat
    david
    nikon stuff

  • #2
    Re: lens keuze (nog maar es)

    En een Nikkor 70-300 VR is dat niks?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: lens keuze (nog maar es)

      en de SIgma 50-500 ???
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: lens keuze (nog maar es)

        Hangt er natuurlijk van af welk beestje en in welke omstandigheden je wil fotograferen.
        Ik heb ook een 50-500 Sigma lens welke ik gebruik voor vogelfotografie.
        Mocht ik het echter voor het grotere wild hebben zou ik wel voor de 70-300VR lens gaan en precies omwille van de VR. Ik heb deze lens niet voor alle duidelijkheid maar ken de limitaties van de Sigma lens op een safari (groot, zwaar en geen OS/VR).
        Tot op heden komt er echter nog niks tussen mij en mijn 50/500 voor het 'schieten' van de vogeltjes (toch de eerste jaren niet )

        Comment


        • #5
          Re: lens keuze (nog maar es)

          De 50-500 heeft geen beeldstabilisatie, de 120-400 en 150-500 hebben dat wel (OS).

          Als je voor alle foto's een statief gebruikt, dan heb je geen beeldstabilisatie nodig, maar de meesten willen af en toe toch wel eens een foto "uit de hand" maken, en dan is beeldstabilisatie wel heel handig bij 500mm.

          Je kan op die lenzen wel een teleconverter gebruiken, maar dan valt de AF weg, en zal de scherpte minder worden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: lens keuze (nog maar es)

            Volgens Chasseur d'images is de Sigma 120-400mm een veel betere keuze dan de 150-500mm...
            Groeten
            350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
            http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

            Comment


            • #7
              Re: lens keuze (nog maar es)

              Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
              Volgens Chasseur d'images is de Sigma 120-400mm een veel betere keuze dan de 150-500mm...
              Groeten
              waarom als ik vragen mag?

              mvg david
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: lens keuze (nog maar es)

                120-400: AF vlug en stil, zeker niet over te klagen. De stabilisator is efficiënt en het zicht is in een fractie van een seconde stabiel en dit en staat een goede inkadering toe. De stabilisatie schijnt wel hoorbaar te zijn. Vignetering is zichtbaar op volle opening op FF maar niet op crop, CA heel weinig op 450D, niet op 1Ds. Scherp in het centrum, minder op de zijkanten.
                150-500mm: eerder ontnuchterend, AF heeft het moeilijk vanaf 400mm. CA is aanvaardbaar. Scherpte is correct, alleen problematisch met de 6,3 lichtsterkte.
                Dit verslagje geeft enkel de korte inhoud weer van het artikel die u kan lezen in uitgave 306 van het augustus-september nummer.
                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                Comment


                • #9
                  Re: lens keuze (nog maar es)

                  Ze willen gewoon zeggen dat de 150-500 evengoed is tot de 400mm maar de 120-400 kan niet verder dan 400 en de 150-500 kan tot 500mm gaan.
                  Natuurlijk wordt de lens dan softer maar je hebt dan ook een 500mm en als je deze enkele stops dichtknijpt is deze zeker niet slecht.

                  En ik heb nog geen problemen gehad met mijn AF. Ook niet in mindere omstandigheden. Is natuurlijk geen AF-S van nikon maar valt reuze mee
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens keuze (nog maar es)

                    Hier foto van vandaag.
                    tijdstip rond 18h45

                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens keuze (nog maar es)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                      120-400: AF vlug en stil, zeker niet over te klagen. De stabilisator is efficiënt en het zicht is in een fractie van een seconde stabiel en dit en staat een goede inkadering toe. De stabilisatie schijnt wel hoorbaar te zijn. Vignetering is zichtbaar op volle opening op FF maar niet op crop, CA heel weinig op 450D, niet op 1Ds. Scherp in het centrum, minder op de zijkanten.
                      150-500mm: eerder ontnuchterend, AF heeft het moeilijk vanaf 400mm. CA is aanvaardbaar. Scherpte is correct, alleen problematisch met de 6,3 lichtsterkte.
                      Dit verslagje geeft enkel de korte inhoud weer van het artikel die u kan lezen in uitgave 306 van het augustus-september nummer.
                      Het zijn nochtans twee dezelfde lenzen(ontwerpen). Alleen heeft de 150-500 een extra frontlens om de 25% meer brandpunt te geven. Dit kan misschien wat invloed op de CA, scherpte en lichtsterkte hebben maar niet veel op de AF.
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens keuze (nog maar es)

                        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht

                        En ik heb nog geen problemen gehad met mijn AF. Ook niet in mindere omstandigheden. Is natuurlijk geen AF-S van nikon maar valt reuze mee
                        ze vergelijken ze in het artikel met de lichtsterkte van de 18-200mm die tevens een 3,5-6,3 is en ze vinden de 6,3 onvoldoende lichtsterk om de AF deftig te doen werken...
                        Groeten
                        Luc
                        350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                        http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens keuze (nog maar es)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                          ze vergelijken ze in het artikel met de lichtsterkte van de 18-200mm die tevens een 3,5-6,3 is en ze vinden de 6,3 onvoldoende lichtsterk om de AF deftig te doen werken...
                          Groeten
                          Luc
                          Ze mogen zeggen dat ze willen, zolang ik er geen last van heb.
                          En ja de 6.3 is een minpunt maar naar mijn weten had de bigma dat ook en heb er nog niet veel over horen klagen.

                          ps: Hij blijft zowiezo beter dan de nikon 80-400 en de sigma 80-400
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens keuze (nog maar es)

                            dus als ik alles hier zo wa lees ben ik kwa lichtsterkte best af met de 120-400mm.



                            mvg david
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: lens keuze (nog maar es)



                              test van de 150-500
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X