Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kapel hdr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kapel hdr

    een simpel kapel

    mvg rohnny


    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

  • #2
    Re: kapel hdr

    Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
    een simpel kapel
    => een prachtige foto



    grtz


    Jotto
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

    Comment


    • #3
      Re: kapel hdr

      Das een mooi plaatje waar blijf je ze halen????

      mvg duindistel

      Comment


      • #4
        Re: kapel hdr

        Mooie hoor !
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: kapel hdr

          bedankt allen
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #6
            Re: kapel hdr

            Een mooie hdr van een mooie kapel.
            De bewerking is mooi gedaan, niet overdreven en toch tezien dat het een hdr is.
            Nikon D300s met nog wat glas en attributen
            Foto Lucky

            Comment


            • #7
              Re: kapel hdr

              Weeral een pracht van een foto. De HDR bewerking mag er ook wel wezen, bijna een schilderijtje.
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: kapel hdr

                Wanka Tanka, net zoals jij ben ik een enorme HDR-fan. Maar ik vind dat je vaak net iets te heftig met de schuivertjes te werk gaat. Ook in deze foto zorgt de extreme tonemapping voor een resultaat dat niet meer in balans is. De vreemde lucht is hier een voorbeeld van. Het feit dat je halo's krijgt en dat er zich zwarte vlekken beginnen te vormen in de lucht zijn het gevolg. De belichting van de groene gedeeltes rechts bovenaan strookt niet met de sfeer van de ondergaande zon. Mijn advies: ga iets 'rustiger ' tewerk' tijdens de tonemapping procedure. Maak gebruik van zwart/wit copielagen om de extreme kleursaturatie te temperen. Maak gebruik van dodge- en burn tools om lokaal de belichting aan te passen. Groeten, Peter.
                Homo Sapiens Pentaxiensis

                Comment


                • #9
                  Re: kapel hdr

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  Wanka Tanka, net zoals jij ben ik een enorme HDR-fan. Maar ik vind dat je vaak net iets te heftig met de schuivertjes te werk gaat. Ook in deze foto zorgt de extreme tonemapping voor een resultaat dat niet meer in balans is. De vreemde lucht is hier een voorbeeld van. Het feit dat je halo's krijgt en dat er zich zwarte vlekken beginnen te vormen in de lucht zijn het gevolg. De belichting van de groene gedeeltes rechts bovenaan strookt niet met de sfeer van de ondergaande zon. Mijn advies: ga iets 'rustiger ' tewerk' tijdens de tonemapping procedure. Maak gebruik van zwart/wit copielagen om de extreme kleursaturatie te temperen. Maak gebruik van dodge- en burn tools om lokaal de belichting aan te passen. Groeten, Peter.
                  Ik deel geheel jouw mening. deze bewerking is zwaar overdone.
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: kapel hdr

                    Lijkt me allemaal persoonlijke smaak, voor mij zit de foto nog net onder de grens van overdreven te zijn en leunt de bewerking nog aan bij het realistische, zoals ik mijn HDR's vaak ook bewerk.
                    Hier heeft ie van een alledaags moment een leuke bewerking weten neer te zetten.
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                    Website : http://runaque.deviantart.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: kapel hdr

                      mooi. helemaal niet realistisch meer, maar dat hoeft niet. ik vind het mooi
                      Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
                      I'm a rookie

                      Comment

                      Working...
                      X