Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens wordt de beperkende factor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens wordt de beperkende factor

    De kwaliteit van de camera's worden zo hoog, dat de lens de zwakke schakel wordt, althans volgens dit Interview met de Canon directeur..

    Q: What will be the deciding factor in the competition?

    A: Although attention is being focused on state-of-the-art digital technologies, we think the most critical device will be optical lenses. A lens is the thing that determines the performance of a camera. While improving the functions of the camera itself is critical, enhancing the performance of the lens is also key.

    Voor een meer uitgebreid verhaal.

    http://www.tradingmarkets.com/.site/...0News/1904382/
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Lens wordt de beperkende factor

    De lens is altijd al de beperkende factor geweest hoor.
    Vandaar dat je ook beter een goeie lens koopt en van het overblijvende geld een body. Welke doet er niet zo heel veel toe. Dit bevestigt alleen maar het feit dat steeds maar van body veranderen weinig zoden aan de dijk zet.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Lens wordt de beperkende factor

      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      De lens is altijd al de beperkende factor geweest hoor.
      Vandaar dat je ook beter een goeie lens koopt en van het overblijvende geld een body. Welke doet er niet zo heel veel toe. Dit bevestigt alleen maar het feit dat steeds maar van body veranderen weinig zoden aan de dijk zet.
      Volledig mee akkoord. Dit is niets nieuws hoor, het is al lang geweten dat je beter uitkijkt naar het aanbod aan lenzen ipv de body bij het maken van een merkkeuze. Wanneer je een uitstekend body hebt maar een povere lens ga je steeds povere foto's hebben ... Omgekeerd, met een uitstekende lens en een minder goede body kan je wel uitstekende foto's maken. (Ik heb het hier uiteraard over scherpte, flare, CA, ...)

      Comment


      • #4
        Re: Lens wordt de beperkende factor

        Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
        Volledig mee akkoord. Dit is niets nieuws hoor, het is al lang geweten dat je beter uitkijkt naar het aanbod aan lenzen ipv de body bij het maken van een merkkeuze. Wanneer je een uitstekend body hebt maar een povere lens ga je steeds povere foto's hebben ... Omgekeerd, met een uitstekende lens en een minder goede body kan je wel uitstekende foto's maken. (Ik heb het hier uiteraard over scherpte, flare, CA, ...)
        het feit is dat er geen 'minder goede' body's meer zijn. bij wijze van spreken. Een 5D geeft objectief gewoon betere beelden dan een 350D, maar ik heb geen schrik om met mijn 350D naast iemand met een 40D te gaan staan. Da's het verschil van de APS-C tov een FF sensor met een kleinere pixeldichtheid.
        Tenzij je onder 'minder goed' features verstaat als het aantal frames per seconde of hoe makkelijk hij wel werkt. Dat heeft echter met beeldkwaliteit helemaal niks te maken. Daar speelt echt wel de lens die op het toestel staat.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Lens wordt de beperkende factor

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          het feit is dat er geen 'minder goede' body's meer zijn. bij wijze van spreken. Een 5D geeft objectief gewoon betere beelden dan een 350D, maar ik heb geen schrik om met mijn 350D naast iemand met een 40D te gaan staan. Da's het verschil van de APS-C tov een FF sensor met een kleinere pixeldichtheid.
          Tenzij je onder 'minder goed' features verstaat als het aantal frames per seconde of hoe makkelijk hij wel werkt. Dat heeft echter met beeldkwaliteit helemaal niks te maken. Daar speelt echt wel de lens die op het toestel staat.
          Ik ben het volledig met je eens. (Misschien had ik mij wat slecht uitgedrukt)

          Feit is dat mensen die van een compactje overstappen naar een (D)SLR zich veelal laten misleiden door alle commotie rond nieuwe bodies die gelanceerd worden. Waarschijnlijk uit gewoonte, omdat bij een compactje je niets anders dan je "body" hebt en je daar dus het "beste" wilt ... En dan krijg je dus opmerkingen zoals deze van de TS Dit terwijl bij een (D)SLR det body eigenlijk minder belangrijk is op het gebied van beeldkwaliteit ...

          Comment


          • #6
            Re: Lens wordt de beperkende factor

            Tja, waar zijn we dan nog over bezig, nietwaar? Punt gemaakt, klaar.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Lens wordt de beperkende factor

              Vreemd, in tal van reviews lees je toch dat bij de nieuwste generatie lenzen de resolving power zodanig groot is dat de nieuwe en oude sensors niet alle detail kunnen weergeven die de lenzen bieden.

              Volgens die redenering zijn de sensoren nog de beperkende factor, aangezien de lenzen een beeld aanleveren waar de sensor geen 100% gebruik kan van maken.

              Ik heb het uiteraard niet over kitlenzen maar de professionele lijn.

              Comment

              Working...
              X