Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Villers la Ville

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Villers la Ville







    [/URL][/IMG]
    Marsje

  • #2
    Re: Villers la Ville

    Mooie reeks!
    Tweede is mijn favoriet!
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

    Comment


    • #3
      Re: Villers la Ville

      mooie reeks, jammer dat het zo,n donkere dag was.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Villers la Ville

        Donkere dag?????? op iedere foto zijn duidelijke schaduwaftekeningen te zien, veroorzaakt door het schijnen van de zon door meerdere ramen/ openingen.
        Bouk ,als u dat niet merkt ,is een bezoekje aan de oogarts misschien wel aangewezen !

        Mvg, wim.

        Comment


        • #5
          Re: Villers la Ville

          Oorspronkelijk geplaatst door WimV Bekijk bericht
          Donkere dag?????? op iedere foto zijn duidelijke schaduwaftekeningen te zien, veroorzaakt door het schijnen van de zon door meerdere ramen/ openingen.
          Bouk ,als u dat niet merkt ,is een bezoekje aan de oogarts misschien wel aangewezen !

          Mvg, wim.
          ET/ 400.
          F/ 5.
          ISO/ 400.
          vind ik een donkere dag.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Villers la Ville

            Oorspronkelijk geplaatst door WimV Bekijk bericht
            Donkere dag?????? op iedere foto zijn duidelijke schaduwaftekeningen te zien, veroorzaakt door het schijnen van de zon door meerdere ramen/ openingen.
            Bouk ,als u dat niet merkt ,is een bezoekje aan de oogarts misschien wel aangewezen !

            Mvg, wim.
            schijnen van de zon???
            met ne witte grijze lucht
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

            Comment


            • #7
              Re: Villers la Ville

              Compo's zijn heel mooi.Onmogelijk deze dingen te maken zonder uitgebrande luchten,en toch nog enige doortekening behouden. ( Tenzij op statief,met meerdere belichtingen per foto )Daarom denk ik dat ze omgezet in ZW/W mooier zullen zijn.




              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Villers la Ville

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Compo's zijn heel mooi.Onmogelijk deze dingen te maken zonder uitgebrande luchten,en toch nog enige doortekening behouden. ( Tenzij op statief,met meerdere belichtingen per foto )Daarom denk ik dat ze omgezet in ZW/W mooier zullen zijn.




                Walter
                misschien HDR!!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Villers la Ville

                  Die ruïnes kunnen mooie foto´s opleveren op voorwaarde dat de lucht die dag staalblauw is.
                  Helaas zijn we deze zomer niet echt verwend geworden met mooi weer
                  Anders krijg je met al die gaten en het gekozen standpunt niet echt mooie kleurcontrasten en komt het geheel al gauw wat flets over.
                  Je foto´s tonen ondanks de intense lichtinval en schaduwen wel veel details, de laatste heeft mijn voorkeur


                  Ik ben daar ook eens gaan foto´s maken en die blauwe lucht heb je nu eenmaal nodig.
                  Hier een paar vb.: foto1 foto2 foto3
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Villers la Ville

                    Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
                    schijnen van de zon???
                    met ne witte grijze lucht
                    Beste ,

                    Als u ook al niet ziet ( of niet wenst te zien?) dat op het tijdstip van het maken van deze foto's wel degelijk de zon schijnt , is er ook met uw ogen iets mis. Wat precies daar spreek ik me niet over uit, ik ben geen deskundige ,dienaangaande. daar zijn dus zoals eerder door mij gesteld ,oogartsen beter voor geplaatst.

                    Mvg, Wim.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Villers la Ville

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      ET/ 400.
                      F/ 5.
                      ISO/ 400.
                      vind ik een donkere dag.
                      grt,bouk.
                      Beste ,

                      Proficiat ! U bent naar alle waarschijnlijkheid de eerste mens die het weer kan bepalen aan de hand van de Exif gegevens !

                      Mvg, Wim.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Villers la Ville

                        Oorspronkelijk geplaatst door WimV Bekijk bericht
                        Beste ,

                        Proficiat ! U bent naar alle waarschijnlijkheid de eerste mens die het weer kan bepalen aan de hand van de Exif gegevens !

                        Mvg, Wim.
                        klopt, ben ook lid van het buienradarforum.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Villers la Ville

                          al dank voor de vele reakties. De zon scheen inderdaad maar geen staalblauwe lucht. De foto's zijn genomen onder het gewelf en daar was het redelijk donker.
                          Marsje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Villers la Ville

                            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                            Ik ben daar ook eens gaan foto´s maken en die blauwe lucht heb je nu eenmaal nodig.
                            Hier een paar vb.: foto1 foto2 foto3


                            Het heeft even geduurd voor ik wilde reageren vanwege de off topic discussie.

                            Deze platen zijn architectuur detqail opnamen, die moeten architectuur als hoofdonderwerp hebben.
                            Tot zover is er alleen weerpraat gehouden

                            Verder;
                            Soms kunnen domme discussies uitgevochten worden door het overstappen van de eigen schaduw.
                            En niemand verteld waar die te vinden is omdat men zelf geen verlichtende verschijning is.

                            Ik ga nu jouw foto's beoordelen.
                            Inderdaad hebben we veel moeilijke luchten gehad deze zomer, maar dat staat goede fotografie wel toe.
                            Natuurlijk is het mooier om een strak blauwe achtergrond te hebben, maar dat maakt de plaat niet goed of door het gemis eraan slecht.

                            De voorbeelden van Geert-B helpen jouw beoordeling wel maar is eigenlijk flauw die hier tussen te tonen, deze zijn lekkerder vanwege de blauwe lucht, maar hij had die mazzel.

                            Deze foto's zijn goed, helemaal niets mis mee.
                            Ik mis wel een overzichtfoto waar dit vandaan komt.
                            Ze zijn Symmerisch waar het moet, diepte en verhoudingen tonend waar het kan en bouwstijlen van verschillende bouwperiodes tonend in een hele heldere goede en correcte fotografische weergave.
                            En daar gaat het hier om.

                            Goede platen, goed gedaan
                            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                            Comment


                            • #15
                              Re: Villers la Ville

                              Overzicht foto's van gans de abdij, ik zal moeten teruggaan of daar de mogelijkheid toe bestaat. De site is enorm groot.
                              Hier heb ik enkele foto's van de kerk langs de buitenzijde genomen.

                              Foto 1


                              Foto 2

                              [Mod]

                              Foto's achter een link geplaatst, niet maaer dan 3 foto's per topic


                              Soeki Wan





                              .
                              Last edited by Soeki Wan; 28 september 2008, 08:32.
                              Marsje

                              Comment

                              Working...
                              X