Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

    Heeft er iemand een goeie link / pdf / ... waar uitgelegd staat hoe je het best die MP-E65 lens van canon moet gebruiken om er een deftige foto uit te krijgen ?

    En hoe je zo'n insect doet stilstaan terwijl je probeert er een scherpe foto uit te krijgen ?

    Thanks !

  • #2
    Re: tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

    Met dat objectief zelf heb ik geen ervaring maar...

    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    En hoe je zo'n insect doet stilstaan terwijl je probeert er een scherpe foto uit te krijgen ?
    ...trek er eens 's morgens vroeg op uit. Dan zijn de beestjes al minder mobiel, da's een ideale situatie om te oefenen
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

      Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
      Heeft er iemand een goeie link / pdf / ... waar uitgelegd staat hoe je het best die MP-E65 lens van canon moet gebruiken om er een deftige foto uit te krijgen ?

      En hoe je zo'n insect doet stilstaan terwijl je probeert er een scherpe foto uit te krijgen ?

      Thanks !
      Tja, door veel te oefenen hé, dit is ongeveer de moeilijkste lens die er is. Bij de MP-E65 gebruik je best ook een ringflits, een statief en eventueel ook een macroslede (toch voor grote vergrotingen).

      vb : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/micro

      Comment


      • #4
        Re: tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Tja, door veel te oefenen hé, dit is ongeveer de moeilijkste lens die er is. Bij de MP-E65 gebruik je best ook een ringflits, een statief en eventueel ook een macroslede (toch voor grote vergrotingen).

        vb : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/micro
        echt knappe foto's .... morgen heb ik de lens ...dan kan ik gaan vloeken ..euhm fotograferen

        Comment


        • #5
          Re: tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

          Begin eerst op 1x vergroting.Zo leer je de lens kennen.Afstandinstelring heeft deze lens niet.
          Dus vooruit of achteruit,tenzij je de vergroting aanpast.Diafragma is gekoppeld.Waarden ??
          Verschiet niet over de lengte wanneer je op grotere vergroting gaat.
          Best een ringflits gebruiken wanneer je vergroting opdrijft.Scherpstellen:gaat het gemakkelijkst met een hoekzoeker,maar zonder gaat ook.Zeker met een goede zoeker zoals je 5d.
          Op 1x uit de hand mogelijk met flits.Daarboven best statief.DOF is enorm klein.
          Ringflits:ik heb een 24 ex.Ook een oude ml 3,maar die is puur manueel en schiet op volle kracht,dus ND filter,pola etc om het licht te vermindren.Maar de afmetingen van deze ml 3 komen ongeveer overeen met de kleinere ringflits van Canon.Is veel praktischer buiten tussen struiken etc.De 24 ex is een driekoppig monster dat altijd tegen de een of andere tak zit en beestje foestjie.
          En verder leren vloeken etc.
          Nee,het valt best wel mee.Ik dacht meer problemen te hebben,maar ik heb vroeger wel veel miserie gehad met een macrobalg.(FD tijdperk)Misschien is dit wel een goede leerschool geweest.
          Heb meer problemen met m'n TS-gefoefel.

          Comment


          • #6
            Re: tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            .....
            met een hoekzoeker,maar zonder gaat ook.Zeker met een goede zoeker zoals je 5d.....
            vandaag net verkocht. En vandaag kan ik ze niet meer uitproberen en morgen naar een saai verjaardagsfeest. Hmmm dat wordt pas maandagavond rustig uitproberen.

            Ik heb me wel nog een manfrotto 454 rail gekocht om me een beetje te helpen het toestel heel langzaam voor en achterwaarts te kunnen bewegen ... Ben benieuwd !

            Comment


            • #7
              Re: tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

              Ik hoop dat je een positieve maandagavond met je MP-E65 mag beleven en hoop op een verslag.
              Ik verjaar volgende week en dit is een kado waar ik al enige tijd voor spaar, vandaar de interesse.

              Groetjes
              Rob
              Groetjes Rob

              Comment


              • #8
                Re: tips hoe een MP-E65 te gebruiken ?

                Als je inspiratie zoekt over hoe je het beste licht verkrijgt met je MP-E 65 kijk dan eens naar DEZE thread.

                In deze 25 pagina's toont iedereen zijn kunsten! (niet enkel MP-E 65)

                Comment

                Working...
                X