Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beter dan 18-55 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beter dan 18-55 IS

    Een familielid koopt mijn oude 350D. Mijn lenzen heb ik behouden dus moet ze op zoek naar een goede lens.

    Wat gaat ze fotograferen? Tja, hoe gaat dat bij starters, foto's van de kinderen en vakantie enzo hé.
    Ik heb haar uiteraard de Canon 18-55 IS aangeraden. Maar zijn er mensen die er een objectief gedacht van hebben of de duurdere Tamron/Sigma/Tokina alternatieven de moeite van een eventuele meerprijs echt waard zijn?

    De Canon 18-85 zie ik haar niet kopen, te duur.

    Djienbe

  • #2
    Re: beter dan 18-55 IS

    Dan is de 17-55 zeker buiten budget, maar wel super lens.

    Denk dat wat je aangeraden hebt binnen hun budget wel een goede lens is.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: beter dan 18-55 IS

      De Canon EF-S 17-85 USM IS kan je tegenwoordig tweedehands vinden voor niet veel meer dan de nieuwprijs van de nieuwere EF-S 18-55 F3.5-5.6 met IS.

      Dus: je argument "te duur" voor de 17-85 is zeer relatief. Je hebt in dat geval een stuk meer bereik en USM erbij. 't Hangt ervan af wat je prioriteit is.


      Succes ermee
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: beter dan 18-55 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Dan is de 17-55 zeker buiten budget, maar wel super lens.
        Weet het, heb ze zelf maar toen ik die liet zien werd ze bleek van de prijs en vond hem veel te groot. En inderdaad 17-55 staat wat oversized op een 350 body.

        Belangrijkste is dat ook jij denkt die 18-55 IS misschien wel beste optie is.

        Comment


        • #5
          Re: beter dan 18-55 IS

          Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
          De Canon EF-S 17-85 USM IS kan je tegenwoordig tweedehands vinden voor niet veel meer dan de nieuwprijs van de nieuwere EF-S 18-55 F3.5-5.6 met IS.

          Dus: je argument "te duur" voor de 17-85 is zeer relatief. Je hebt in dat geval een stuk meer bereik en USM erbij. 't Hangt ervan af wat je prioriteit is.


          Succes ermee
          Filip
          Denk niet dat ze noodzakelijk alles 2e hands moet of wil kopen. Dat ik mijn 350 te koop had kwam op feestje toevallig ter sprake. En ge weet hoe dat gaat hé met een paar glazen wijn op, ik kreeg ineens als uitspraak "oooooooh maar dan wil ik diej wel koope". Denk dat ze nadien thuis wel op lip gebeten heeft en gedacht "wa hemmek nu gezegd". Bijgevolg denk ik dus dat ze lens wel nieuw zal willen. 't Is alleen maar uitkijken of er ervaringen binnensijpelen dat ze bij lensmerken iets hebben dat voor meerprijs boven 18-55 echt moeite waard is.

          Comment


          • #6
            Re: beter dan 18-55 IS

            Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
            Een familielid koopt mijn oude 350D. Mijn lenzen heb ik behouden dus moet ze op zoek naar een goede lens.

            Wat gaat ze fotograferen? Tja, hoe gaat dat bij starters, foto's van de kinderen en vakantie enzo hé.
            Ik heb haar uiteraard de Canon 18-55 IS aangeraden. Maar zijn er mensen die er een objectief gedacht van hebben of de duurdere Tamron/Sigma/Tokina alternatieven de moeite van een eventuele meerprijs echt waard zijn?

            De Canon 18-85 zie ik haar niet kopen, te duur.

            Djienbe
            De 18-55 is een prima lensje , maar met een beperkt bereik en beperkte lichtsterkte en vooral dat bereik valt starters vaak wat tegen, met 85 mm heb je ook niet echt veel meer
            Een groot bereik , goede kwaliteit en een betaalbare prijs biedt de set met 18-55 IS en 55-250 IS.
            Moet het in 1 lens dan is de Tamron 18-250 1 van de betere, ook niet heel goedkoop, maar er 2e hands wel wat aanbod.
            Is groothoek niet zo belangrijk, dan zijn een Canon EF 28-105 of 28-135 IS ook te overwegen
            (2e hands vrij veel aanbod)

            Comment


            • #7
              Re: beter dan 18-55 IS

              Niemand bij met ervaringen met de Sigma 17-70/2.8-4.5? Staat bij Konijnenberg 273 euro. Loont dat de moeite van 173 euro meer uit te geven dan voor de Canon 18-55 IS?

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: beter dan 18-55 IS

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                18-55 IS en 55-250 IS
                Haar die combinatie aanraden zat al in mijn hoofd, heb topic van Duindistel over die 55-250 gevolgd. Maar weet nog niet of ze goesting gaat hebben om met zo'n heel sakosh vol fotomateriaal te zeulen.

                Comment


                • #9
                  Re: beter dan 18-55 IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  Niemand bij met ervaringen met de Sigma 17-70/2.8-4.5? Staat bij Konijnenberg 273 euro. Loont dat de moeite van 173 euro meer uit te geven dan voor de Canon 18-55 IS?

                  Djienbe
                  Als die lens over het hele bereik f2,8 zou zijn, dan was het voor die prijs zeker een waardig alternatief, maar de 18-55 IS is zeker niet slecht, ze is volledig open ook bruikbaar (dat was bij de oude kitlens wel anders).

                  Er is ook nog een Sigma 18-50 f2,8 EX DC, en een Tamron 17-50 f2,8 XR DI.
                  Die zijn wel over het hele bereik f2,8 en ze kosten zo'n 400 euro.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: beter dan 18-55 IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Haar die combinatie aanraden zat al in mijn hoofd, heb topic van Duindistel over die 55-250 gevolgd. Maar weet nog niet of ze goesting gaat hebben om met zo'n heel sakosh vol fotomateriaal te zeulen.
                    Als het met één lens moet, dan zijn er nog verschillende alternatieven die 18-200 tot zelfs 18-270mm bieden. Maar die zijn optisch slechter dan de kitlens met beeldstabilisatie.

                    Heel binnenkort is er de Canon EF-S 18-200 IS, als die in dezelfde lijn ligt als de laatste EF-S lenzen, dan zal die zeker beter zijn dan de Sigma en Tamron alternatieven.

                    De EF-S 18-55 IS en EF-S 55-250 IS zijn heel compacte en lichte lenzen, daar heb je geen grote fototas voor nodig. Op dit ogenblik is er geen superzoom die beter presteert dan die EF-S 18-55 IS + 55-250 IS.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X