Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[CANON] Wat is USM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [CANON] Wat is USM?

    Ik heb sinds juli 2008 een Canon EOS 400d aangeschaft en zou naast mijn kitlens een extra zoomlens bijkopen. Mijn keuze viel op
    - Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM ø 58 (€216,58) - URL (omschrijving)
    - Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III ø 58mm (€153,54) - URL (omschrijving)

    Het zijn vrijwel dezelfde lenzen, enkel een prijsverschil en de eerste lens heeft USM.
    Kan iemand mij vertellen wat USM inhoud? En liefst met amateur-termen werken, aangezien ik nog niet zo veel van de fotografie af weet...

  • #2
    Re: [CANON] Wat is USM?

    Een lens met USM zal als het goed is sneller scherpstellen.

    Comment


    • #3
      Re: [CANON] Wat is USM?

      Ultra Sone Motor; zal dan waarschijnlijk ook stilller scherp stellen ...

      linkje naar canon uitleg: klik
      Last edited by morbektev; 24 september 2008, 21:20. Reden: Nog een linkje

      Comment


      • #4
        Re: [CANON] Wat is USM?

        Ik dacht dat die term stond voor Ultra Silent Motor, is het mechanisme in het objectief dat snel en stil scherpstelt.
        Grtz

        Comment


        • #5
          Re: [CANON] Wat is USM?

          Gewoon even bij Canon gaan kijken: klik!
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: [CANON] Wat is USM?

            Bedankt voor de uitleg!
            Dus als ik het goed begrijp kan de tweede lens ook nog steeds scherpstellen
            alleen kost dit meer energie en duurt dit langer dan de lens mét USM?

            Comment


            • #7
              Re: [CANON] Wat is USM?

              Ik heb zelf een 75-300 USM gehad, die heeft wel zo'n USM-motor, maar ze is toch heel traag bij het scherpstellen. USM is dus niet altijd sneller, zeker niet bij deze lens.
              Ze is ook heel soft tussen 200 en 300mm, en ze heeft veel last van CA (paarse randjes bij grote contrastverschillen).

              Het is zeker geen aanrader, er zijn veel betere alternatieven te koop.

              De EF-S 55-250 IS is wel iets korter, maar ze is optisch véél beter, heeft een snellere AF, en beeldstabilisatie. Die beeldstabilisatie zorgt ervoor dat er veel minder kans is op bewegingsonscherpte als er wat minder licht is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: [CANON] Wat is USM?

                Oorspronkelijk geplaatst door LoreV Bekijk bericht
                Ik heb sinds juli 2008 een Canon EOS 400d aangeschaft en zou naast mijn kitlens een extra zoomlens bijkopen. Mijn keuze viel op
                - Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM ø 58 (€216,58) - URL (omschrijving)
                - Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III ø 58mm (€153,54) - URL (omschrijving)

                Het zijn vrijwel dezelfde lenzen, enkel een prijsverschil en de eerste lens heeft USM.
                Kan iemand mij vertellen wat USM inhoud? En liefst met amateur-termen werken, aangezien ik nog niet zo veel van de fotografie af weet...
                De eerste lens heeft USM , maar niet de snelle ring USM , maar met micromotor en heeft zeker geen snelle AF.
                Optisch is het een vrij matige lens, zeker op 300mm

                Te verkiezen valt de nieuwere 55-250 IS, die is op 250 mm wel goed en de AF is ook niet trager.

                Edit: Black bandit was me net voor.....

                Comment


                • #9
                  Re: [CANON] Wat is USM?

                  Ik zou de (relatief oude) 75-300 niet nemen, betere keuzes zijn:

                  70-300 IS EF
                  55-250 IS EFs

                  Beide met image stabilzer, wat wel handig is met deze brandpuntsafstanden en veel scherper beeld en snellere focus dan de oude 75-300's
                  Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

                  Comment

                  Working...
                  X