Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 55-200 of Sigma 18-200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 55-200 of Sigma 18-200?

    Hallo,

    Na een tijdje met mijn Nikon D40 + kitlens 18-55 te hebben gewerkt merk ik dat ik wat zoom tekort kom om te willen fotograferen wat ik wil.

    Daarom dacht ik (automatisch) aan de 55-200 met VR van Nikkor, te vinden voor zo'n 250E (Rubens)

    Maar ik zag net de folder van de Makro (niet de favoriete shop, i know) met een promo op de Sigma 18-200 F 3.5 -6.3 DC (OS HSM?) aan 269E.
    Ik moet nog even checken of het wel degelijk de OS HSM versie betreft maar aangezien hij naast de D80 staat afgebeeld veronderstel ik van wel.

    Iemand enige tips dat me in de een of andere richting kunnen sturen? Alvast bedankt
    Oja, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar over de Sigma vind ik weinig terug.

  • #2
    Re: Nikkor 55-200 of Sigma 18-200?

    Oorspronkelijk geplaatst door Kube74 Bekijk bericht
    Hallo,

    Na een tijdje met mijn Nikon D40 + kitlens 18-55 te hebben gewerkt merk ik dat ik wat zoom tekort kom om te willen fotograferen wat ik wil.

    Daarom dacht ik (automatisch) aan de 55-200 met VR van Nikkor, te vinden voor zo'n 250E (Rubens)

    Maar ik zag net de folder van de Makro (niet de favoriete shop, i know) met een promo op de Sigma 18-200 F 3.5 -6.3 DC (OS HSM?) aan 269E.
    Ik moet nog even checken of het wel degelijk de OS HSM versie betreft maar aangezien hij naast de D80 staat afgebeeld veronderstel ik van wel.

    Iemand enige tips dat me in de een of andere richting kunnen sturen? Alvast bedankt
    Oja, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar over de Sigma vind ik weinig terug.

    Ik zou gaan voor de Nikon omdat die gewoon beter is.

    Let op een D80 heeft een ingebouwde servo-motor en D40(X) en D60 niet.
    Dus je moet HSM-lenzen hebben!
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 55-200 of Sigma 18-200?

      Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
      Ik zou gaan voor de Nikon omdat die gewoon beter is.

      Let op een D80 heeft een ingebouwde servo-motor en D40(X) en D60 niet.
      Dus je moet HSM-lenzen hebben!
      De Sigma in de Makro is imo geen HSM versie en aldus niet bruikbaar op de D40(x) of de D60.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 55-200 of Sigma 18-200?

        Beste,

        Inderdaad ik heb ook getwijfeld voor de sigma van de makro,
        maar inderdaad ze is niet- OS en HSM .
        Ik heb voor mijn D60 een sigma 18-200mm OS HSM gekocht bij http://www.digicamshop.be/product/34...hsm-nikon.html
        Ideaal lensje voor mij ben er heel tevreden over en een snelle service.
        Aanrader.
        groetjes
        Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
        www.dewolfmarc.be

        Comment

        Working...
        X